عکاسی صنعتی پاکدشت

درباره عکاسی صنعتی بخوانید

عکاسی صنعتی چیست ؟

عکاسی صنعتی یا همان Commercial Photography در واقع روشی برای تقویت پل ارتباطی بین مشتریان و کسب و کارهاست. روشی که توسط آن فروشندگان کالا و خدمات می‌توانند به وسلیه تصاویر جذاب و چشم گیر اعتماد مشتریان را جلب و مسیر برندسازی را آغاز کنند. اولین ارتباط مشتری با محصولات در واقع از یک عکس شروع می‌شود و این عکس باید آینه تمام نمای مشخصات و ویژگی‌های محصول باشد و باعث اولین تاثیر مثبت روی مشتری خواهد شد.

حال فرض کنید سوژه مورد نظر یک محصول تجاری باشد در نتیجه سبک عکاسی از آن کاملا متفاوت خواهد بود. تعریف عکاسی صنعتی را میتوانیم این طور بیان کنیم: عکاسی صنعتی از محصول، خدمات و یا محیط جهت تبلیغ و نمایش و آگاه ساختن مردم از حضور این برند کسب‌وکار در دنیای تجاری. این عکس‌ها جهت استفاده در بروشور، مجله، تراکت‌های تبلیغاتی، سایت و فضاهای مجازی در نظر گرفته می‌شود. عکاسی تبلیغاتی شاخه‌های بسیاری دارد که هر عکاس با توجه به تخصصش در آن مشغول به فعالیت است.

تاثیر انواع عکاسی صنعتی بر کسب و کار شما

ما یک فرهنگ بصری هستیم. عکس‌ها تصورات ذهنی را گرفته و ضبط می‌کنند و به ما کمک می‌کنند تا بدون نیاز به خواندن مطلب، موضوع را درک نماییم. در این عصر و زمانه که استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه همه‌گیر شده است، داشتن عکس‌های تبلیغاتی خوب مهم‌تر از همیشه بوده و اهمیت آن احساس می‌شود. در ادامه به بررسی برخی از آمارهای اخیر در مورد آمارهای تاثیر عکاسی تبلیغاتی برای برند شما توجه کنید:

  • مقالاتی با عکس تبلیغاتی مرتبط به ‌طورکلی ۹۴ درصد بیشتر از مقالات بدون تصاویر، مورد مطالعه قرار گرفته است.
  • مطبوعاتی که با عکس منتشر می‌شوند تقریباً ۱۵٪ بیشتر به‌صورت آنلاین مورد بازدید قرارگرفته‌اند نسبت به یک نشریه مطبوعاتی که عکسی نداشته و فقط متن را به‌عنوان محتوای خود منتشر می‌کند.
  • ۶۰ درصد از مصرف‌کنندگان که از جستجوی آنلاین استفاده می‌کنند می‌گویند ترجیح می‌دهند با کسب ‌و کاری تماس بگیرند که لیست آن شامل یک تصویر است.
  • تقریباً ۷۰ درصد از خریداران وب‌سایت تجارت الکترونیک می‌گویند که تصویر محصول در هنگام تصمیم‌گیری خریدشان بسیار مهم است

استودیو عکاسی تبلیغاتی

عکاسی از رایج‌ترین شیوه‌های تبلیغاتی از سال‌ها پیش تا کنون بوده است. در هر استودیو عکاسی تبلیغاتی انواع مختلفی از عکاسی انجام می‌شود که با توجه به ظرفیت و توانایی عکاسان صنعتی استودیوها مشخص می شوند. عکاسی بخش جدایی‌ناپذیر و غیرقابل انکار در حوزه تبلیغات چاپی و دیجیتال است، برای جلوگیری از هدر رفتن زمان و هزینه خود، باید در انتخاب یک استودیو تبلیغاتی خوب دقت کافی داشته باشید.اگر برای تبلیغات کسب و کار خود به دنبال یک استودیو عکاسی تبلیغاتی هستید اما نمی‌دانید از کجا آغاز کنید، می‌توانید با مشاوران و کارشناسان ما در چاپ ایده نو تماس بگیرید.

انواع عکاسی صنعتی متناسب با هر کسب و کار

عکاسی کارخانه و فضاهای صنعتی

گاهی اوقات کسب و کارها برای تحت تاثیر قراردادن مشتریان و یا نمایش توان و بزرگی مجموعه نسبت به عکاسی کارخانه، محیط داخلی و فضای باز کسب و کار اقدام می‌کنند. نمایش رنگ‌های نمای داخلی و فضای بیرونی، وسایل و چیدمان آن‌ها از دیگر سوژه‌های عکاسی کارخانه هست.عکاسی از خط تولید و محیط به صورت هوایی و داخلی نیز در این پروسه می گنجد.

عکاسی صنعتی هوایی

به عکاسی از فضا و محیط یه کسب و کار به وسیله پهباد ها و یا کوادکوپترها از ارتفاع خیلی زیاد عکاسی هوایی گفته می شود. این عکاسی معمولا از کارخانه ها و فضاهای صنعتی برای نمایش بزرگی مجموعه مورد استفاده قرار میگیرد. در عکاسی هوایی باید تمامی جزئیات به دقت مورد بررسی قرار بگیرند و حتی جزئیات به صورت دقیق قابل مشاهده باشند تا کسانی که قراره است روی پروژه کار کنند بتوانند براحتی جزئیات را بررسی و تحلیل نمایند.

عکاسی معماری

هنر به تصویر کشیدن نمای داخلی و خارجی ساختمان ها، پروژه های مسکونی و یا تجاری را عکاسی معماری می گویند.این مدل از عکاسی مناسب صنف املاک، ساختمان ساز ها و معماران فضای داخلی و خارجی می باشد تا به راحتی نمونه کارهایشان را به صورت کاتالوگ یا در فضای نت به مشتری نشان دهند. عکاسی معماری باید بتواند تمام زیبایی به کار رفته در فضا را با جزئیات به تصویر بکشد.

عکاسی لوازم آرایشی و بهداشتی

هنر عکاسی محصولات آرایشی و بهداشتی در ارائه زیبایی و لطافت است . اثرگذاری عکس محصولات آرایشی و بهداشتی زمانی بیشتر می‌شود که حس زیبایی و لطافت محصولات را به خوبی به مشتری منتقل کند. ضرورت استفاده از این دست عکسها امروزه که مد ،فشن و عکاسی آن بهم گرده خورده بیشتر احساس می شود. در تجارت محصولات آرایشی، تصاویر بروشورها ، کاتالوگ‌ها و… بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند بنابراین باید بتوانید ویژگی‌های محصولاتتان را در قالب تصاویر به مشتری با عکاسی لوازم ارایشی ارائه کنید.

عکاسی محصول

عکاسی از محصولات با زمینه ساده یا به صورت عکاسی دکوراتیو با هدف نمایش کارایی محصول و تاکید بر جزئیات، رنگ و متریال برای استفاده در فضاهای تبلیغاتی آفلاین مثل کاتالوگ،بروشور و یا بیلبوردها و یا فضای تبلیغاتی آنلان مثل وب سایت یا شبکه های انجام میگیرد. عکس محصول باید باعث جلب اعتماد مشتری و تبدیل آن به خریدار شود. این تخصص چاپ ایده نو است.

عکاسی غذا، کافه و رستوران

عکاسی تبلیغاتی غذا و مواد غذایی و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی باعث شناخت بیشتر مردم از برند شما و جذب بیشتری مشتری می‌شود. اکثر مردم قبل از سفارش غذا مشتاق دیدن عکسی از غذا هستند تا بدانند دقیقا چه چیزی سفارش می دهند و قرار است چه غذایی با چه جزئیاتی در اختیار آنها قرار بگیرد.

عکاسی ۳۶۰ درجه از محصولات

عکاسی ۳۶۰ درجه از محصولات به فرآیندی گفته می شود که طی آن عکاس تصاویر زیادی از طرفین محصول می‌گیرد و در نهایت یک عکس کامل به صورت ۳۶۰ درجه طراحی و تولید می‌شود. کلیه تصاویر گرفته شده از محصولات با استفاده از تجهیزات تخصصی و چرخش دوربین حول یک یا چند محور و توسط عکاسان صنعتی ماهر انجام می‌گیرد.

تور مجازی

تور مجازی در واقع یک منظره ۳۶۰ درجه از داخل و یا خارج یک فضاست. تور مجازی تجربه یک مشاهده واقعی را به شما می‌دهد. جزئیات در این تصاویر کاملاً دقیق هستند و شما می‌تونید براحتی بخش‌های مختلف آن فضا رو مشاهده کنید.

تجهیزات مورد استفاده برای انواع شاخه های عکاسی صنعتی

بدون شک اولین ابزار مورد نیاز برای عکاسی صنعتی یک دوربین حرفه‌ای است .از نظر فنی دوربین‌های DSLR مناسب عکاسی صنعتی هستند. از آنجا که لنز این دوربین‌ها را به راحتی میتوان تعویض کرد، می‌توانید از آنها برای عکاسی از محصولات خیلی کوچک تا خیلی بزرگ استفاده کنید.قطعا گزینه بعدی لنزها هستند که با انواع مختلف آنها از واید تا ماکرو میتوانید مدل های مختلفی از عکاسی را تجربه کنید. و در آخر عکاسان صنعتی دریک استودیو عکاسی صنعتی برای جبران نور از فلاش‌های اکسترنال،شاخه های نوری همراه با چتر و سافت باکس و دیفیوزر استفاده می‌کنند که بسته به نوع و ابعاد محصول می‌تواند قدرت و شدت مختلفی داشته باشد

عکاسی تبلیغاتی از غذا

عکاسی تبلیغاتی غذا و مواد غذایی و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی باعث شناخت بیشتر مردم از برند شما و جذب بیشتر مشتری می‌شود. اکثر مردم قبل از سفارش غذا مشتاق دیدن عکسی از غذا هستند تا بدانند دقیقا چه چیزی سفارش می‌دهند و قرار است چه غذایی میل کنند و حتی دوست دارند جزئیات مواد تشکیل دهنده غذا را بدانند.

خیلی از رستوران‌ها اولین چیزی که به مشتری نشان می‌دهند منو رستوران است. بنابراین، باید منو را با عکس‌های تبلیغاتی از مواد غذایی مختلف تزئین کرد تا در همان نگاه اول مشتری مجذوب شود. مجذوب شدن مشتری هم در نهایت سبب خرید بیشتر و افزایش فروش می‌شود. البته که کیفیت و دقت عکس‌ها تاثیر زیادی بر این تصمیم‌گیری دارد و قطعا باید توسط یک تیم حرفه‌ای تهیه شوند.

در حال حاضر تلگرام و اینستاگرام منابع خوبی برای انتشار تصاویر مواد غذایی هستند. انتشار عکس‌های تبلیغاتی غذا در این شبکه‌های اجتماعی علاوه بر اینکه سبب افزایش مشتریان و فروش می‌شود، برندسازی را هم به دنبال دارد و معمولاً با یک عکس خود کاربران برند شما را به ذهن می‌سپارند و این کار می‌تواند کسب و کار شما را تا حد زیادی گسترش دهد.

در نهایت این شما هستید که برای سرنوشت برند خود تصمیم می‌گیرید که با سرمایه‌گذاری تبلیغاتی آن را به کدام سمت می‌برید. ما در حوزه‌های لیست شده زیر تخصص کامل داریم، پس به راحتی می‌توانید به ما اعتماد کنید. تیم ما با تجهیزات تخصصی و افراد متخصص در این زمینه بسیار حرفه‌ای عمل می‌کند و شما با خیال راحت می‌توانید سفارش عکاسی صنعتی برند خود را به ما بسپارید. عکاسی کافه، عکاسی از غذاهای سنتی ایرانی، عکاسی از غذاهای ایتالیایی و پیتزا، عکاسی شیرینی و شکلات.

تجهیزاتی که برای شما استفاده می‌کنیم

فلاش

معمولاً نور موجود در فضا برای عکاسی صنعتی مناسب نیست. عکاسان صنعتی برای جبران نور از فلاش‌های اکسترنال، شاخه‌های نوری همراه با چتر و سافت باکس و دیفیوزر استفاده می‌کنند که بسته به نوع و ابعاد محصول می‌تواند قدرت و شدت مختلفی داشته باشد.

لنز

دوربین‌های DSLR قابلیت تعویض لنز دارند و شما برای هر پروژه با هدف متفاوت می‌توانید از لنزهای مختلفی استفاده کنید. لنزهای مورد استفاده در مجموعه چاپ ایده نو شامل ۲۴-۱۰۵ ، ۱۰۰ ماکرو برای عکاسی از جزئیات و جواهر، ۷۰-۲۰۰ ، ۵۰ فیکس و … هستند. لنزهای فیکس بهترین گزینه برای عکاسی پرتره هستند. به یاد داشته باشید برای عکاسی از فضا باید از لنزهای واید استفاده کنید. دانش و تخصص ما در این زمینه باعث خروجی متفاوتی نسبت به رقبای ماست.

دوربین

بدون شک اولین ابزار مورد نیاز برای عکاسی صنعتی یک دوربین حرفه‌ای و تمام عیار است. ممکن است شما یک عکاس صنعتی بسیار حرفه‌ای باشید ولی وقتی دوربین خوبی نداشته باشید، عملاً نمی‌توانید تصاویر با کیفیتی تهیه کنید. از نظر فنی دوربین‌های DSLR مناسب عکاسی صنعتی هستند. از آنجا که لنز این دوربین‌ها را به راحتی می‌توان تعویض کرد، می‌توانید از آن‌ها برای عکاسی از محصولات خیلی کوچک تا خیلی بزرگ استفاده کنید. ما در استودیو از دوربین‌های کانن ۶۰D،۶D و انواع دیگری از بهترین دوربین‌های پیشرفته روز برای ارائه یک کار با کیفیت استفاده می‌کنیم.

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی و صنعتی از انواع عکاسی تخصصی و مهم هستند که حتما باید به دست عکاس صنعتی ماهر و با تجربه انجام شود. عکس های تبلیغاتی و صنعتی بخشی از مجموعه فرآیند موفقیت کسب و کارها شناخته شده و تاثیر زیادی در رشد و برندسازی کسب وکارها دارند. عکاسی صنعتی و تبلیغاتی محصولات و خدمات در واقع نمایش تصویری واقعی از ماهیت و ویژگی های آنها است. گرچه تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی آشکار است اما هر دو به بازاریابی یک چیز می‎پردازند

با ما عکاسی صنعتی را بهتر بشناسید

یک تصویر دربرگیرنده‌ی هزاران حرف ناگفته است. در علم جدید بازاریابی به جای اینکه از مزایای محصولات خود بنویسید، کافی است چند تا فیلم و عکس مناسب از آن‌ها تهیه کنید و به مشتری نشان دهید. در دنیای تبلیغات این نوع عکاسی با عنوان عکاسی صنعتی تعریف می‌شود. هدف از تبلیغات هم همین است. شما باید بتوانید با مشتری به خوبی ارتباط برقرار کنید. امری که متاسفانه جایگاه خودش را در کشور ما هنوز پیدا نکرده است و تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات به همه چیز فکر می‌کنند به غیر از بروزرسانی سیستم فروش و تبلیغات.

در این بین نباید نقش عکاسی از محصولات را نادیده گرفت. تصاویری که از محصولات شما به دست مشتری می‌رسند، می‌توانند در یک لحظه بر تصمیم آن‌ها مبنی بر خریدن یا نخریدن محصول شما تاثیرگذار باشند. بنابراین خیلی مهم است که عکس‌های با کیفیت و مناسبی از محصولات به مشتری ارائه دهید که توسط عکاس صنعتی ماهر و با تجربه گرفته شده‌اند. پس باید در سفارش عکس های صنعتی از محصولات و خدمات خود بسیار دقت کنید. عکاسی از محصولات از حالت سنتی خارج شده و به یک حرفه بزرگ به نام عکاسی صنعتی تبدیل شده است؛ حرفه‌ای که خود زیر مجموعه‌های زیادی دارد و زیر شاخه‌های زیادی را شامل می‌شود.

سفارش عکاسی تبلیغاتی

از سال ها پیش عکاسی صنعتی وجود داشته اما در سالهای اخیر به دلایل مختلف از جمله رایج شدن شبکه های اجتماعی، اهمیت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی چندین برابر شده است. کسب و کارها برای بیشتر دیده شدن در جهان امروز نیازمند به تبلیغات در فضاهای دیجیتال و فضاهای دیگر از جمله مجلات، بروشورها، بنر ها و… هستند تا با برندسازی درست و اصولی در بازارهای پررقابت امروز رقابت کنند که عکاسی تبلیغاتی مهم ترین عامل در کمپین های تبلیغاتی است که شما بتوانید با عکس های تبلیغاتی با کیفیت و جذاب، در دل مخاطبان خود جای بگیرید. گروه چاپ ایده نو با چندین سال تجربه به عنوان استودیو تبلیغاتی با عکاسان صنعتی ماهر و با تجربه میتواند به عنوان سکوی پرتاب برند شما به سوی بیشتر دیده شدن باشد. برای سفارش عکاسی تبلیغاتی از محصولات و خدمات خود با مشاوران ما در ارتباط باشید.

عکاسی صنعتی چیست و چه تفاوتی با عکاسی تبلیغاتی دارد؟

اولین سوالی که هنگام شنیدن عکاسی صنعتی است به ذهن برسد این است که “عکاسی صنعتی چیست و تفاوت آن با عکاسی تبلیغاتی کدام است؟” باید گفت این دو شاخه از عکاسی بسیار نزدیک به هم هستند. در این مقاله به بررسی بیشتر عکاسی صنعتی میپردازیم.

تعریف عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی

عکاسی صنعتی در تعداد زیاد و کارهای پر تکرار انجام میشود. محل عکاسی میتواند یک کارخانه، کارگاه، فروشگاه، مغازه ای در پاساژ یا حتی منزل شخصی باشد و از محصولاتی که برای فروش آنلاین یا فروش در اینستاگرام آماده می شوند عکاسی می شود، معمولا زمینه عکسها یا کاملا سفید یا سیاه ( متناسب با رنگ و مدل محصول ) انتخاب می شود. بعضی وقت ها نیز، از زمینه های کاملا رنگی، مثلا بنفش، نارنجی یا هر رنگ دیگری استفاده میشود.

عکاسی تبلیغاتی (محصول) متفاوت است، عکاسی تبلیغاتی همانطور که از نامش پیداست، برای استفاده در محتوای تبلیغاتی به کار میرود. زمینه عکسها لزوما یکسان، مثلا کاملا سفید یا سیاه نیستند و از محصول در یک چیدمان خاص عکاسی می شود. در این نوع عکاسی، عکاس می بایست متناسب با نیاز مشتری برای تبلیغات، چیدمان و نورپردازی را آماده کند؛ برای زیبایی بیشتر، بعضی وقت ها از محصول در حال استفاده آن عکاسی می کنند. در هر دو مورد فوق، استفاده از تجهیزات نورپردازی حرفه ای امری ضروری ست و نیاز به یک فرد مجرب و متخصص دارد. تقریبا تمام تولید کننده‌ها، فروشندگان و بازاریاب ها مشتری این ۲ نوع عکاسی، یعنی عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی هستند.

عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی شاید مثل عکاسی مدلینگ پر زرق و برق و چشم نواز نباشد، اما قطعا مهم و چالش برانگیز است و معمولا برای یک عکاس، سخت ترین ژانر عکاسی است. چرا؟ توضیح می دهیم.

چه کسی عکاسی صنعتی را سفارش میدهد؟

دیجیکالا یکی از مثال هایی است که برای فروش محصولاتش از عکاسی صنعتی استفاده می کند. حتما هنگام خرید از سایت دیجیکالا دقت کرده اید که عکس تمامی محصولات از یک استاندارد یکسان تبعیت می کنند، عکس ها کاملا زمینه سفید، دور بری شده، بدون سایه و محصول در میان تصویر است. همچنین هر محصول باید حداقل از ۳ زاویه عکس داشته باشد، جلو، بالا و یک زاویه از بغل که ابعاد محصول را نمایش دهد.

معمولا در عکاسی صنعتی، تعداد کالاهایی که باید عکاسی شوند، زیاد است و صاحب کسب و کار تمایل دارد تا در یک نوبت عکاسی، بتواند از همه محصولاتش عکس صنعتی تهیه کند تا در اینستاگرام یا وب سایتش برای فروش استفاده کند. به همین دلیل، تعرفه قیمت عکاسی صنعتی برای مشتری خیلی مهم می شود! طبیعتا برای تعداد بالای محصولات، مشتریان دنبال یک قیمت مناسب هستند که برایشان صرفه داشته باشد.

چه کسی میتواند یک عکاسی صنعتی حرفه ای انجام دهد؟

  • کسی که عکاسی صنعتی انجام می دهد، باید تجهیزات لازم را داشته باشد: دوربین عکاسی، لنز مناسب، پرده فون سفید یا زمینه سفید و حداقل ۲ شاخه نور
  • تجربه عکاسی زمینه سفید و عکاسی صنعتی را داشته باشد. برای این کار حتما از فرد مورد نظر درخواست کنید تا نمونه کار به شما ارائه دهد.
  • ادیت نور و رنگ را توسط ابزار lightroom یا photoshop بلد باشد. زیرا او باید تمام عکسهای شما را دوربر کند و به شما تحویل دهد.
  • آتلیه عکاسی صنعتی داشته باشد یا بتواند تجهیزات عکاسی خود را به محل شما بیاورد.

تعرفه عکاسی صنعتی چطور است؟

همونطور که گفتم، در عکاسی صنعتی قیمت خیلی مهم است! معمولا در بازار عکاسی سنتی، عکاسها متناسب با تعداد کالایی که مشتری دارد، قیمت های فریمی یا شاتی می دهند و سعی می کنند طوری این قیمت را تنظیم کنند که برای مدتی که برای آن پروژه وقت می گذارند، درآمد کافی برایشان ایجاد شود. شاخ در نیاورید! اگر یک عکاسی برای عکاسی صنعتی به شما فریمی ۳ هزار تومان قیمت بدهد و عکاس دیگری برای همان محصول، ۳۰ هزار تومان قیمت بدهد!

متاسفانه، هیچ نهادی دولتی یا خصوصی هنوز ( آخرین به روز رسانی این مقاله خرداد ۹۹ است ) تعرفه قیمت ثابتی برای این ژانر نداده اند، به غیر از اتحادیه عکاسان تبلیغاتی، که طی دفترچه قیمتی که در سال ۹۶ منتشر کردند، تعرفه قیمتی ثابتی ارائه دادند که بدلیل دور بودن از واقعیت بازار، نه عکاسها و نه مشتریان پایبند به آن نبودند و کم کم به فراموشی سپرده شد.

برای حل این مشکل، ما در چاپ ایده نو، تعرفه عکاسی صنعتی را مبنتی بر “ساعت” طراحی کرده ایم که خوشبختانه با استقبال مشتریان مواجه شده است و رضایت عکاسانی که در این ژانر با چاپ ایده نو کار می کنند را نیز در بر داشته است.

از کجا یک عکاس حرفه ای صنعتی پیدا کنم؟

چند راه برای پیدا کردن یک عکاس صنعتی وجود دارد:

  • جستجو در گوگل: برای جستجو در گوگل پیشنهاد میکنیم عبارت “عکاس حرفه ای صنعتی” یا عبارات مشابه آنرا جستجو بفرمایید.
  • جستجو در اینستاگرام: برای جستجو می توانید هشتگ های #عکاس_صنعتی #آتلیه_صنعتی یا ترکیبات این ۲ را جستجو کنید و از بین پروفایل عکاسانی که نمایش می دهد یکی را پیدا کنید و پیام دهید و استعلام قیمت کنید و پیش بروید.
  • از تیم ما عکاس بگیرید. ما در چاپ ایده نو ده ها عکاس حرفه ای صنعتی آماده برای کار داریم که برای پذیرش از فیلتر های سختی عبور داده شده اند و همگی با همان تعرفه ساعتی ثابت که در بالا توضیح دادیم کار می کنند. در عکاسی صنعتی چاپ ایده نو همه عکسهای شما به صورت زمینه سفید، دور بری شده و فایل اصلی تحویل داده می شود.

عکاسی صنعتی چیست و چرا اهمیت دارد؟

در دنیای تجارت امروز عکاسی ارزشی معادل با بیش از یک میلیون کلمه دارد. همه چیز، از وب سایتها گرفته تا بروشورها و تبلیغات تلویزیونی به تصاویر باکیفیت متکی هستند تا بتوانند پیام یک حرفه و شغل را منتقل نمایند. عکاسی صنعتی یک زمینه تخصصی در هنر عکاسی است که باعث می شود تا صاحبان مشاغل با مشتریان و سایر صنایع دیگر به واسطه نمایش دادن فرآیند، ماشین آلات و فنون صنعت خود ارتباطی بهینه برقرار کنند. عکس ها نه تنها باید با رنگ ها و نمایش نکات برجسته همراه باشند، بلکه باید به طرزی مؤثر معنا و مفهوم عکس را در کمتر از یک ثانیه منتقل نمایند. به همین دلیل است که این نوع عکس ها به عکاسی ماهر، همراه با سالها تجربه ی عکاسی از ماشین آلات صنعتی، اماکن و فرآیندهای تولید نیاز دارند.

اهمیت یک عکاس صنعتی

یک عکاس حرفه ای و متخصص قادر به گرفتن عکس های جالب خواهد بود و هر آنچه را که می خواهد، از هر زاویه ای به نمایش میگذارد، بنحوی که برای بیننده ی عکس جای پرسشی باقی نمی­ماند. یک عکاس صنعتی باید به جزئیات توجهی ویژه داشته باشد و بتواند از ابزار و ماشینهای روزمره و عادی بهره گیرد. این بدان معناست که برای عکس های صنعتی بیشتر به یک عکس خاص نیاز است تا یک عکس تخصصی.

بهینه سازی تصویر آنلاین

به جز پوسترها و بروشورهای فیزیکی، بهره گیری از تصاویر مناسب و درست، سبب ارتقاء تصاویر حرفه ای آنلاین شما میگردد. وب سایتی که از هر فرآیند صنعتی که مشاغل گوناگون با آن درگیر و مرتبط هستند، عکسی برتر و درجه یک دارد، بذر اعتبار و علاقه را در ذهن بیننده کاشته و بر توجه و علاقه ایشان می افزاید. این امر به نوبه خود به یک کار تجاری کمک می نماید تا بتواند سبب فروشی بهتر باشد، محصول را بخوبی بفروشد و یا بتواند تصویر خود را به عنوان یک تجارت آنلاین بهبود بخشد.

عکاسی از ماشین آلات صنعتی و فرآیندهای مرتبط با رسانه های متوسط ​مانند اینترنت و چاپ کمی تفاوت داشته و به رویکردی متفاوت نیاز دارد، اما یک عکاس متخصص و با تجربه می داند که برای دستیابی به نتیجه مطلوب، از چه رویکردی بهره برد تا این اطمینان حاصل شود که تصاویر برداشته شده، دقیقاً همان ارتباطی را که صنعت مربوط بدان نیاز دارد، برقرار می سازد. به همین دلیل است که برای صاحبان مشاغل، استخدام عکاسانی که تجربه کافی و متنوع دارند، مهم است.

استخدام یک عکاس صنعتی

عکاسی صنعتی یک فعالیت تجارت جدی است و بنابراین نباید این فرایند را به یک عکاس آماتور واگذار کنید، اگر این کار را انجام دهید منطقی نیست که انتظار نتایج عالی داشته باشید. همیشه و همیشه از طریق تماشای نمونه کارهای یک عکاس، به مطالعه آثارش بپردازید تا مطمئن شوید که آیا او در گذشته عکسهای خوبی گرفته است؟ درحالت ایده آل، یک عکاس صنعتی میبایست یک پرتفوی پر از تنوع داشته باشد که این امر بدان معنی است وی قادر است از وب سایت تان و نیز برای کمپین های مدنظر عکس بگیرد.

دکمه بازگشت به بالا