استان ها

هدف از برگزاری جشنواره بهار نارنج کومله رونق اقتصادی منطقه است

نهمین جشنواره ملی بهار نارنج کومله لنگرود از ۲۰ اردیبهشت به مدت سه روز در کومله برگزار شد، هنرمندان شهرستان لنگرود و استان گیلان در قالب بیش از ۵۰ غرفه محصولات صنایع دستی و لباس‌های محلی و غیره را به نمایش گذاشتند.

به گزارش تیتر اول گیلان منوچهر مهدی پور در حاشیه برگزاری نهمین دوره جشنواره بهار نارنج کومله گفت: از سال ۱۳۹۱ این جشنواره برگزار شده و تداوم برگزاری جشنواره ثبت شد که جشنواره بهارنارنج کومله به ثبت ملی برسد.

شهردار کومله با اشاره به اجرای جشنواره ملی بهار نارنج کومله طی سه روز پیاپی یادآور شد: در روز اول برپایی سفره غذا و مسابقات شطرنج، روز دوم برنامه های فرهنگی و هنری و در روز سوم نیز کشتی گیله مردی برگزار شد و در طول جشنواره نیز بازی های بومی محلی نظیر لافند بازی اجرا شد.

مهدی پور هدف از برگزاری جشنواره بهار نارنج را رونق اقتصادی منطقه دانست و گفت: با برپایی ۵۰ غرفه توانستیم محصولات محلی و صنایع دستی مردم منطقه را بدون واسطه به دست مصرف کننده برسانیم.

شهردار کومله اظهار کرد: برگزاری اینگونه جشنواره ها بهانه ای است تا مشاغل خانگی رونق بگیرد.

وی با اشاره به حضور بیش از ۱۰ هزار بازدید کننده از جشنواره بهار نارنج کومله گفت: خوشبختانه روزهای بانشاطی رقم خورده و انتظار داریم که از این دست جشنواره در سایر شهرهای گیلان نیز برگزار شود.

46

دکمه بازگشت به بالا