استان ها

برگزاری نخستین جشنواره مد و لباس مشاغل کشور در قزوین

به گزارش خبرگزاری تیتر اول از قزوین ؛ قهوین محمد حسین اسماعیلی ، مدیرکل فرهنگ و جهت گیری اسلامی با اعلام این خبر گفت: پوشاک و پوشاک از مهمترین شاخص های فرهنگ هر جامعه و قومی به شمار می رود و از این رو از مفهوم و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: فرهنگ مد یکی از مباحث مهم در زمینه جامعه شناسی فرهنگی است و نقش مهمی در تقسیم طبقات اجتماعی دارد و بنابراین باید در برنامه ریزی های فرهنگی افراد متولی مورد توجه قرار گیرند.

اسماعیلی ادامه داد: یکی از شاخص های تحول فرهنگی مد رو به رشد است. در این زمینه ، گروهها و طبقات مسلط و متمول اجتماعی به دنبال تسلط بر تصمیمات و علایق خود در سبک زندگی ، مصرف و لباس بیش از سایر طبقات جامعه هستند که توسط طبقات پایین تقلید می شود. بنابراین ، این چرخه ناقص تقلید و تغییر منجر به تخریب اختلافات فرهنگی بین طبقات اجتماعی در دسته بندی های سطحی و سطحی می شود که این امر مستلزم توجه جدی مسئولان است.

رئیس کارگروه مد و لباس استان کازوین ادامه داد: جشنواره های مد و لباس می توانند تأثیر فزاینده ای در سازماندهی لباس و مد و لباس داشته باشند و جشنواره لباس کار و مد در این زمینه برنامه ریزی و اجرا می شود.

قزوین ، مدیرکل فرهنگ و جهت گیری اسلامی گفت: این جشنواره ها می توانند پیوند موثری بین جوامع طراحی ، تولید ، توزیع و مصرف ایجاد کنند. حمایت از طراحان و تولیدکنندگان داخلی و ترویج فرهنگ اسلامی و سبک زندگی ایران از طریق نگاهی خلاقانه و زیباشناختی با تکیه بر نوآوری نیز از دیگر مواردی است که باید در زمینه مد و لباس جدی گرفته شود.

اسماعیلی در پایان یادآور شد: جشنواره مد و لباس تجاری به صورت مجازی و با هدف ساماندهی لباس مد و تجارت در کشور و صنعت پوشاک برای استفاده از الگوهای مناسب ایرانی – اسلامی و افزایش مشارکت هوشمندانه افراد فرهنگی و هنری در مد و لباس برگزار می شود. .

قزوین ، مدیرکل فرهنگ و توسعه اسلامی گفت: کمک به بالا بردن استانداردهای لباس ایرانی و آشکار ساختن استعدادها و خلاقیت در لباس ، ارتقا the توان طراحان و تولیدکنندگان در زمینه مد و لباس و تجاری سازی محصولات ملی از دیگر اهداف این جشنواره است.

دعوت از آثار مد و لباس در وب سایت اداره کل فرهنگ و جهت گیری اسلامی موجود است و علاقه مندان می توانند به آدرس http://www.khanetarahanqaz.ir ثبت نام کنند

46

دکمه بازگشت به بالا