استان ها

حرکتی ماندگار برای خدمت به مردم گیلان/ از ایجاد پردیس 50 هکتاری «غذا و امنیت غذایی» تا تبدیل منطقه آزاد انزلی به «‌دانش‌شهر»

به گزارش گروه استان های خبرگزاری آنا ، صبح روز چهارشنبه 3 سپتامبر 1999 ، دکتر محمدمهدی طهرانچی در کنار مشاور ریاست جمهوری و مجل مشکینی ، نماینده تام الاختیار در هیئت امنای استان ، سیروس صابری ، مشاور ریاست جمهوری و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی. در یک سفر یک روزه به استان گیلان رفت.

از زمان ورود وی به کتاب مقدس ، تهران با فرماندار جیلانا ، ارسلان زارع دیدار کرد.

رشته های پزشکی و پیراپزشکی را در استان گیلان ایجاد کنید

در این جلسه در خصوص فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در استان گیلان ، زارع اظهار داشت که این دانشگاه در گسترش تحصیلات تکمیلی ، انتشار مقالات ISI ، انجام تحقیقات فناوری ، توسعه استانها و … موثر بوده است و اکنون یکی از مطالبات مردم دانشگاه آزاد اسلامی است. ایجاد رشته های پزشکی و پیراپزشکی در استان.

فرماندار گیلانا گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند از طریق ظرفیت منطقه تجارت آزاد تجاری صنعتی انزلی و روابط با همسایگان شمالی خود جهشی در توسعه علوم پزشکی ایجاد کند. این موضوع برای مردم گیلان ارزشمند خواهد بود و استانداری ، مقامات محلی ، هیئت مدیره منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی ، دانشگاه علوم پزشکی ، دانشگاه گیلان و نخبگان برای تحقق این امر با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری می کنند.

در این نشست ، تهران همچنین ظرفیت های استان گیلان را برشمرد و گفت: بندرانزلی منطقه استراتژیک کشور است که می توان از مزیت های آن برای توسعه شهر و استان استفاده کرد. رویکرد و جهت گیری دانشگاه آزاد اسلامی در راستای مدیریت زمین و فعالیتهای تقاضا محور است.

ترسیم نقشه ای برای آغاز حرکتی ماندگار در خدمت مردم گیلان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به درخواست استاندار گیلان برای شروع علوم پزشکی در استان گفت: جای خالی تحصیل پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان وجود دارد ؛ البته برای دستیابی به این مهم ، باید در استان توافق نامه های چندجانبه منعقد کنیم تا نقشه راه بر این اساس تدوین شود و حرکتی بلند مدت برای خدمت به مردم گیلان آغاز شود.

وی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی آماده هرگونه همکاری با استاندار و سایر مناطق استان گیلان برای کاهش بیکاری در استان است و روستا با نیازهای منطقه سازگار خواهد شد ، زیرا خانه های استانی و نوآوری و دانشگاه های صندوق نوآوری و رفاه می توانند به عنوان تسریع کننده عمل کنند. . دانشجویان و فارغ التحصیلان را برای کمک و حل مسائل استانی استخدام کنید.

تهران بلافاصله سفر خود را به گیلان از سر گرفت و با آیت الله رسول فلاحتی ، رهبر ارشد استان گیلان و امام جمعه راستا دیدار کرد.

گروهها و احزاب سیاسی نباید به علم و دانش حمله کنند

فلاحتی در این جلسه با تقدیر از اقدامات اخیر رهبری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی امیدوارند که حوزه علم و دانش به میدان تهاجم گروه ها و احزاب سیاسی تبدیل نشود ؛ بنابراین باید زمینه را از افرادی جستجوی این سالات گرفت. ما باید با افراط گرایی مقابله کنیم و به هر آنچه علم و معنویت را ارتقا می دهد متعهد شویم.

سخنگوی ارشد استان گیلان گفت: هماهنگی و همکاری خوبی بین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و استان ها وجود دارد و ما از این واقعیت که دکتر تهران در این منطقه حضور دارد و استان ها را از نزدیک رصد می کند ، قدردانی می کنیم.

ما اقتضائات مقام معظم رهبری را دنبال می کنیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست گفت: این دانشگاه چشم انداز جدیدی برای تحصیل دانشجو و آینده دارد تا بتواند خواسته های یک رهبر برتر از جامعه علمی و ویژگی های علمی کشور را برآورده کند.

تهران با اشاره به توصیه های نماینده عالی اعزام در استان گیلان به دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: نکات برجسته موضوعات دقیق است که مدیران دانشگاه باید به طور جدی مورد توجه قرار دهند. از آنجا كه مقام معظم رهبري توجه و حساسيت ويژه اي به دانشگاه آزاد اسلامي داشته اند ، وي خواستار سه موضوع محبوبيت علمي ، گسترش فضاي انقلابي و حفظ تماميت دانشگاه آزاد اسلامي شده است.

وی تشریح ترم بعدی در دانشگاه آزاد اسلامی را تشریح کرد و اظهار داشت که ما با تأکید بر توجه اساتید و اساتید به وظیفه معروف ، مسئله فرهنگ و فضای مجازی ، انسجام و یکپارچگی ، انسان سازی را مورد توجه جدی قرار داده ایم. وی گفت: ممنوعیت انکار و ایجاد یک حرکت اجتماعی در میان آنها برای انجام این وظیفه اجباری ، آموزش و شکل گیری نسل جدید ، به کارگیری دانشجویان و فارغ التحصیلان و آموزش مهارت ها از دیگر برنامه های جدی در دانشگاه آزاد اسلامی است.

یکی از اعضای هیئت مدیره دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد که این دانشگاه نشان داده است که از یک فضای سیاسی به دور است. البته ، به عنوان یک دانشگاه اجتماعی ، با مقامات استانی و محلی ارتباط و تعامل دارد. اما به هیچ وجه موضوع سیاست زدگی و تسلیم شدن در برابر خواسته های غیر متعارف در دانشگاه آزاد اسلامی مطرح نشده است.

آینده کشاورزی به دلیل کمبود تکنسین های نخبه تهدید می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سفر خود به استان گیلان و پس از دیدار با مدیر نماز جمعه رشت ، از مناطق مختلف مجموعه 50 هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بازدید و با اساتید گروه کشاورزی دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

تهران در این نشست با بیان اینکه آینده کشاورزی و دانشکده ها متأسفانه امروز تحت ستمترین قرار گرفته اند ، گفت: به دلیل کمبود متخصصان نخبه آینده کشاورزی در معرض خطر است. کشاورزی از یک قاتل دانش به یک قاتل فناوری تبدیل شده است و علی رغم اینکه کشاورزی مستقیماً با معیشت 5 میلیون خانوار ارتباط دارد و 18 درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد ، به دلیل سازگاری ناکافی با فناوری روز و نیازهای کشاورزان ، در حال کاهش است.

وی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی از آنجا که مربوط به بدن انسان است و به سرعت پاسخ آنها به توسعه را درک می کند ، به دنبال حل مسائل مربوط به کشاورزی و برنامه ریزی برای تأمین نیازهای فناوری کشاورزی است ، در این راستا فعالیت های خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود. خوراسگان) آغاز شده است.

تدوین مدرک دکترای کشاورزی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به منظور اصلاح روند فعلی و تغییرات کشاورزی ، این دانشگاه کشاورزی و امنیت غذایی را راه اندازی کرده و یک برنامه دکترای حرفه ای برای دانشجویان رشته های کشاورزی مانند دانشجویان پزشکی و دامپزشکی تدوین کرده است تا دارای دو سال تحصیل باشد. در یک محیط عملی باشید و کار کنید. ما در مورد این طرح با وزیران کشاورزی و علوم رایزنی داشته ایم که امیدوارم موفقیت آمیز باشد.

تبدیل واحد 50 هکتاری رشت به شهرک امنیت غذایی و غذایی

یکی از اعضای شورای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مورد بحث در زمینه کشاورزی بحث بذر است ، گفت: آزمایشگاه های دانشگاه اسلامی آزاما در استان گویان را برای احیای صنایع دامپزشکی ، کشاورزی و غذایی تجهیز خواهیم کرد. در همین راستا مجتمع 50 هکتاری واحد رشت به شهرک امنیت غذایی و غذایی تبدیل خواهد شد. این مجموعه شهری چشمگیر با بسیاری از فعالیتهای آموزشی و فناوری خواهد بود.

تهران اعلام کرد که یک خانه نوآوری در کنار شهر غذا و غذا رشت برای تأمین اشتغال فارغ التحصیلان ایجاد می شود. به این ترتیب علاوه بر افزایش درآمد معلمان و کارمندان ، از منافع دانش آموزان نیز اطمینان حاصل خواهد شد.

چالش های ملی را حل کنید و به صنایع مختلف کمک کنید

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بعد از ظهر چهارشنبه از منطقه آزاد بندرانزلی بازدید و با مدیرعامل این سازمان ، محمد ولی روزبهان دیدار و درباره همکاری های مشترک علمی و پژوهشی گفتگو کرد.

وی در این نشست با اعلام اینکه این دانشگاه رویکرد خود را از دانش بنیان به موضوعات تغییر داده است ، گفت: ما در تلاش هستیم شبکه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی را که شامل 22000 دانشکده ، 10 هزار دانشجوی دکترا و 85 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد است ، بهبود ببخشیم. برای رفع چالش های ملی و کمک به صنایع مختلف از جمله منطقه آزاد بندرانزلی از آن استفاده کنید.

بیش از 20 پایان نامه و پایان نامه در مورد مناطق آزاد را در سیستم نظارت بارگذاری کنید

تهران خاطرنشان كرد كه تاكنون بيش از 20 رساله و پايان نامه در زمينه مناطق آزاد در سيستم نظارتي بارگذاري شده است كه در قالب آن دانشكده ها و گروه هاي مختلف ابعاد مختلف مسائل و مشكلات مناطق آزاد را مطالعه مي كنند.

یکی از اعضای شورای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی یک واحد بین المللی در بندرانزلی دارد و ما در تلاش هستیم متناسب با رویدادهای اجتماعی از دانش منطقه آزاد بندرانزلی در آینده منطقه پشتیبانی کنیم. برای دستیابی به این هدف ، ما باید با استفاده از پتانسیل منطقه مشاغل مورد نیاز منطقه را لیست کرده و فناوری آموزش کار گرا ارائه دهیم.

پیش بینی ایجاد یک خانه نوآورانه خلاق در منطقه آزاد بندرانزلی

وی با اشاره به برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه فناوری گفت ما در نظر داریم خانه نوآوری خلاقانه ای را در منطقه آزاد بندرانزلی راه اندازی کنیم و امیدوارم با حمایت مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی بتوانیم به آن برنامه ها دست یابیم.

تهران ایده تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه ها در همسایگی شمالی ایران را جالب دانست و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در خارج از کشور در کشورهایی مانند امارات ، افغانستان ، لبنان و آکسفورد تجربیات موفقی داشته است. با کشورهای همسایه می تواند در جذب پیشرفت و پیشرفت فناوری و علمی مثر باشد.

منطقه آزاد بندرانزلی را به “دانش شهر” تبدیل خواهیم کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد “دانش شهر” در منطقه آزاد بندرانزلی را پیشنهاد کرد و گفت: علم ، ثروت و فناوری از دانش شهری ناشی می شود تا دانش دانشگاه ، بنابراین می توانیم با استفاده از تجربه سه ماهه رشیدی ، منطقه آزاد بندرانزلی را به یک دانششاه تبدیل کنیم تا به یک دانشگاه تبدیل شود. لوکو بیایید با علم ، تجارت و زندگی همراه باشیم.

وی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی کامل دارد تا به عنوان یک شرکت کننده فعال در توسعه هوشمند بندرانزلی همراه با سازمان منطقه آزاد انزلی شرکت کند.

منطقه آزاد انزلی آماده همکاری جدی با دانشگاه آزاد اسلامی است

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی با معرفی فرصت ها و ویژگی های منطقه آزاد تجاری انزلی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم از تحقیقات ، پشتیبانی پایان نامه ، تأسیس شرکت های دانش بنیان ، ایجاد نمایشگاه دائمی ، معرفی و عرضه محصولات علمی و فناوری دانشگاه ها و … پشتیبانی کنیم. با دانشگاه آزاد اسلامی به طور جدی کار کنید.

روزبهان از آمادگی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی برای احداث بیمارستان جامع با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: منطقه آزاد انزلی آماده تأمین هزینه ها ، تأسیس کارخانه های دولتی و واحدهای دانش بنیان ، حمایت از دانشجویان نیازمند و ارائه فرصت های فرهنگی و … است. برای همکاری با دانشگاه اسلامی آزاد.

شرکت توسعه صنایع حلزون خزر از تهرانچی انزلی با همراهی مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی بازدید کرد.

وی در بازگشت از منطقه آزاد تجارت و صنعت انزلی ، از دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد بندرانزلی و چند واحد دانشگاهی دیگر بازدید و از مزار شهدای انزلی و یکی از همرزمانش دیدار و از شهدا تجلیل کرد.

شرکت در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان گویان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بعد از ظهر بعد از سفر به گیلان ، در سی و سومین جلسه شورای استان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور روسای واحدهای گیلانا و مراکز دانشگاهی حضور یافت.

به گفته آنا ، تبدیل مجتمع 50 هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد Rtmt به شهرکی “غذا و امنیت غذایی” و راه اندازی رشته های پزشکی و پیراپزشکی در استان گیلانا دو برنامه جدی برای دانشگاه آزاد اسلامی گیلانا در این سفر بود. پزشکی ، منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی و غیره با توجه به برنامه ریزی ها و نیازهای استان انجام می شود.

در سفر اخیر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به استان گیلان و شهر رشت ، مهم است که این سفر نقطه عطفی در توسعه دانشگاه آزاد اسلامی در استان باشد و دستاوردهای این سفر می تواند تحول چشمگیری در فعالیت های این دانشگاه باشد.

مجموع بازدیدها ، جلسات و گفتگوهای این سفر اجازه ارائه طرح ها و توافق نامه های مختلف را می دهد که در صورت اجرای آنها ، تغییرات چشمگیری در دانشگاه آزاد اسلامی گویان ایجاد می شود.

20 دستاورد در سفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به استان گیلان

دستاوردهای سفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان را می توان 20 دستاورد خلاصه کرد: موافقت با ایجاد “پردیس امنیت غذایی و غذایی” در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ، موافقت با ایجاد “رشته دامپزشکی” در واحد رشت و مناطق وابسته. بخش رشت و سایر واحدها و توافق نامه راه اندازی دوره های دانشگاهی مرتبط با محیط گیلان مانند غذا و صنایع دستی ، دوره های دریایی و … بخشی از این دستاوردها است.

موافقت برای شروع تحقیق در مورد تولید بذر ترکیبی در استان ، سموم دفع آفات ، بانکهای گیاهان و تحقیقات کشاورزی مرتبط با بیوتکنولوژی ، توافق برای راه اندازی مراکز نوآوری زیست محیطی در گیلان ، برگزاری دوره هایی در سطح واحدهای مختلف بر اساس برنامه ریزی علمی و توافق. ادغام مدارس مشابه در بخش های دانشگاه و ایجاد مهارت ها و پردیس های تجاری.

با ایجاد بزرگترین مرکز داده ملی موافقت می کنیم

توافق برای راه اندازی رشته پزشکی در واحد انزلی با همکاری منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی ، موافقت با راه اندازی رشته های پیراپزشکی در سایر واحدهای استان گیلانا ، توسعه واحد بین المللی انزلی ، موافقت با راه اندازی رشته های دانشگاهی و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک با کشورهای ساحلی خزر منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی و توافق نامه ایجاد بزرگترین مرکز ملی داده برای دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه آزاد انزلی.

توافق برای طراحی و راه اندازی “کالج خدمات بندری” در منطقه آزاد انزلی ، موافقت با طراحی و راه اندازی مرکز نوآوری صنعت دیجیتال و صنایع خلاق در منطقه آزاد انزلی و موافقت با افتتاح بیمارستان عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی برای همکاری و سرمایه گذاری مشترک در منطقه یک دستاورد سفر دکتر تهرانیچی به استان گیلان.

راه اندازی تحقیق و پروژه دانش شهر در منطقه آزاد انزلی

راه اندازی تحقیق و طراحی دانششهر در منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی با محور تجارت فناوری دانش و راه اندازی مدارس ، دانشگاه ها ، بیمارستان ها و مراکز نوآوری ، توافق برای راه اندازی و راه اندازی شبکه تحقیقاتی گیلان در اکوسیستم استانی در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان یک موفقیت است. دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گیلانا.

موافقت برای برنامه ریزی و راه اندازی رشته دندانپزشکی در واحد لاهاگه و رشته های مرتبط ، موافقت برای برنامه ریزی و تأسیس یک مرکز تحقیقات فرهنگی و فرهنگی در شعبه تالش و توافق در مورد طراحی و ایجاد کلینیک گیاه پزشکی در شعب رشت و آستارا ، سه دستاورد سفر هیئت مدیره دانشگاه برای آزاد اسلامی گیلان.

همانطور که محمد دوستار ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و واحد رشت در گویانا می گوید ؛ هر یک از این طرح ها و پیشنهادات توسط کارگروه مشترکی در دانشگاه با اعضای سایر سازمان ها تهیه و نظارت بر اجرای آن در استان و ارسال گزارش پیشرفت ماهانه و سه ماهه به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و دفتر رئیس جمهور صورت می گیرد. اسی

انتهای پیام / 4062 /

دکمه بازگشت به بالا