جامعه

کدام مسائل زنان از نگاه هنرمندان فجر غافل ماند؟/ انسیه خزعلی به تیتر اول پاسخ داد

انسیه خزعلی ـ معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور ـ با حضور در نمایشگاه بخش رقابتی جشنواره هنرهای تجسمی فجر، از نزدیک از آثار حاضر در این رویداد هنری دیدن کرد.

به گزارش خبرنگار تیتر اول، عصر امروز ـ یکشنبه ـ ۲۹ بهمن ماه معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از نمایشگاه جشنواره هنرهای تجسمی فجر در جمع خبرنگاران حاضر شد.

او در پاسخ به سوال تیتر اول درباره میزان نزدیکی اثار مرتبط با زنان و خانواده به بطن جامعه و زندگی روزمره، گفت: به نظرم بسیاری از تصاویر می‌تواند وضعیت زندگی مردم را تصویر کند. در این نمایشگاه تلاش زنان با وجود همه سختی‌هایی که در مسیر رشد پشت سر می‌گذارند و تلاشی که برای حفظ خانواده دارند، تصویر شده است. بخشی از آثار درد و رنج زنان را در زمینه مقاومت یا از دست دادن عزیزان خود تصویر کرده بود؛ در مجموع به نظر می‌رسد که آثار این نمایشگاه تا حدود زیادی به بطن جامعه نزدیک است.

او افزود: البته دلم می‌خواست بخش‌های بیشتری با نگاه زنان و خانواده بود و بر توانمندسازی و پیشرفت زنان نیز تمرکز بیشتری صورت می گرفت.

معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری از تیتر اول درباره جای خالی یک موضوع درباره زنان جامعه در این جشنواره اظهار کرد: الان تقریبا به موضوعات مرتبط پرداخته شده اما شاید موضوعی که بیشتر می‌توان به آن پرداخت تلاشی است که بانوان در جایگاه علمی داشتند. موفقیت‌های بانوان در بخش‌های ورزشی البته به نمایش گذاشته شده بود اما در بخش علمی جای کار بیشتری بود. 

او در پاسخ به تیتر اول درباره جای خالی آثاری با موضوع آسیب های اجتماعی مرتبط با زنان، مانند اعتیاد نیز گفت: اعتیاد بانوان البته نسبت به آقایان کمتر است اما شاید نشان دادن رنج خانم‌های بدسرپرست بیشتر با شرایط جامعه تطابق داشت.

خزعلی در پاسخ به سوال دیگری درباره اهدای جایزه از سوی این معاونت گفت: قرار شده است که دو جایزه را برای جشنواره تجسمی فجر و دو جایزه برای فیلم فجر داشته باشیم که حالا در راه جشنواره فیلم فجر هستیم. هنوز انتخاب نکردیم که جایزه به کدام بخش ها تعلق خواهد گرفت اما آثاری را کاندیدا کردیم که به آنها جایزه دهیم.

او در ارتباط با لزوم حمایت از زنان در عرصه هنر، گفت: ما کار اجرایی نمی‌کنیم اما به لحاظ سیاست‌گذاری و پشتیبانی، در خدمت بانوان هنرمند هستیم.

معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری درباره شاخص‌های انتخاب آثار برگزیده از منظر این معاونت، گفت: مسئله اعتلای زنان و فکر بالایی که از مسایل جزیی فراتر رفته و کلان‌نگر است و همچنین مساله خانواده و محوریت خانواده از مسایلی است که برای اعتلای فرهنگ و احیای جامعه کمک‌کننده است. اگر در هنر کسی این‌ها را تصویر کند کار بزرگی انجام داده است.

انتهای پیام

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا