استان ها

مقاومت دارویی با جهان ما چه می‌کند؟

تیتر اول / هرزستان اهواز جندی شاپور ، معاون بهداشتی در دانشگاه پزشکی گفت: مقاومت ضد میکروبی درمان بسیاری از عفونت ها را در سراسر جهان دشوارتر می کند ؛ گزارش های اخیر سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که درمان موثر تعدادی از عفونت های رایج در سراسر جهان در حال تکمیل است.

وی در مصاحبه با دکتر تیتر اول Seeds محمد علوی ، با اشاره به هفته آگاهی از آنتی بیوتیک ها ، اظهار داشت: مقاومت ضد میکروبی یا مقاومت دارویی ، کاهش اثر دارو در درمان بیماری یا کاهش علائم بالینی آن است. مقاومت ضد میکروبی به طور طبیعی رخ می دهد ، اما سو the استفاده از آنتی بیوتیک ها در انسان و حیوانات مقاومت ضد میکروبی را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

وی گفت: مقاومت ضد میکروبی در انواع عوامل بیماری زا از جمله باکتری ها ، انگلی ها ، ویروس ها ، قارچ ها و سلول های سرطانی وجود دارد و می تواند جان هر فردی را در هر سنی و هر کشوری به خطر بیندازد.

اهواز جندی شاپور ، رئیس بهداشت سلامت در دانشگاه پزشکی ، گفت: “تهدید مقاومت به میکروبی هرگز جدی تر و فوری نبوده و در این شرایط به یک راه حل موثر نیاز است.” اقدامات و برنامه های زیادی برای کاهش مقاومت ضد میکروبی در حال انجام است ، اما کشورها و صنعت داروسازی باید تلاش خود را افزایش داده و به سرمایه گذاری پایدار و تولید داروهای جدید بپردازند.

وی گفت: مقاومت ضد میکروبی تهدیدی جهانی برای سلامتی و توسعه است. “سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که مقاومت ضد میکروبی یکی از 10 تهدید جهانی برای سلامتی بشریت است.”

رئیس مرکز بهداشت هوستون گفت: هزینه های مقاومت ضد میکروبی برای اقتصاد مهم است. علاوه بر مرگ و ناتوانی ، عوارض جانبی شامل بیماری طولانی مدت منجر به بستری بیشتر در بیمارستان ، نیاز به داروهای گران تر و مشکلات مالی برای آسیب دیدگان است.

وی گفت: مقاومت ضد میکروبی ، درمان بسیاری از عفونت ها در سراسر جهان را دشوار می کند. گزارش های اخیر سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که درمان موثر تعدادی از عفونت های رایج در سراسر جهان در حال تکمیل است.

علوی با اشاره به عواقب مصرف آنتی بیوتیک در طی اپیدمی کرونا اظهار داشت: استفاده نادرست از آنتی بیوتیک ها در اپیدمی کووید -19 می تواند منجر به ظهور سریع و گسترش مقاومت ضد میکروبی شود. Covid-19 توسط ویروس ایجاد می شود نه باکتری ، بنابراین نباید از آنتی بیوتیک ها برای پیشگیری یا درمان عفونت های ویروسی استفاده شود مگر اینکه عفونت های باکتریایی وجود داشته باشد.

وی گفت: مقاومت آنتی بیوتیکی به معنای میکروب های بیماری زا است که با آنتی بیوتیک ها مبارزه می کنند ، با مقاومت در برابر این داروها از طریق جهش ها و نسل های جدیدی ظهور می کنند که قابل کنترل نیستند.

اهواز جندی شاپور ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: استفاده بیش از حد از داروهای ضد میکروبی در انسان ، حیوانات و کشاورزی دلیل اصلی مقاومت در برابر میکروب است. میکروارگانیسم های مقاوم می توانند بین انسان ، حیوان یا محیط پخش شوند و ضد میکروبی که برای درمان بیماری های مختلف عفونی در حیوانات و انسان استفاده می شود اغلب یکسان است.

وی افزود: به طور کلی ، افزایش بیماری های سرکوب کننده سیستم ایمنی بدنبال بدنبال آن عفونت های فرصت طلب ، تغییر در الگوی هوا و آب و هوا و بلایای طبیعی ، رشد سریع جمعیت و افزایش تجارت و مبادله بین المللی از عوامل مهم گسترش عفونت ها و میکروارگانیسم های مقاوم است. اینها داروها هستند.

تین با اشاره به جنبه های ایجاد مقاومت ضد میکروبی گفت: عواملی مانند خوددرمانی ، عدم توانایی در تکمیل دوره درمان ، کمبود اطلاعات لازم ، ایمنی ضعیف ، باورهای غلط ، امید به درمان و فشار تبلیغاتی از سوی شرکت های دارویی ، عوامل مرتبط با متخصصان مراقبت های بهداشتی عدم نظارت دقیق بر فعالیت های شرکت های دارویی ، عدم آموزش صحیح ، رفتار غیرحرفه ای ، عدم وجود امکانات تشخیصی صحیح و انتخاب نادرست داروهای ضد میکروبی ، مراکز بهداشتی درمانی و استفاده یا سو abuse مصرف ضد میکروبی در حیوانات از مهمترین جنبه های مقاومت ضد میکروبی است که می توان از آن جلوگیری کرد. .

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان با اشاره به اهمیت جلوگیری از بروز مقاومت ضد میکروبی گفت:

وی افزود: آنتی بیوتیک ها در درمان عفونت های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مهم نیستند ، بنابراین افراد نباید از پزشک خود بخواهند آنتی بیوتیک برای این بیماری ها تجویز کند و قبل از مصرف آنتی بیوتیک باید با پزشک مشورت کنند.

علوی با بیان اینکه باید از طریق بهداشت از بروز عفونت جلوگیری کرد ، افزود: شستن دست ها خط مقدم دفاع در برابر شیوع باکتری ها است. تمرکز بر روی محیط و حفظ آن نیز می تواند در کاهش گسترش مقاومت ضد میکروبی نقش داشته باشد.

وی افزود: باید از درمان خودسرانه آنتی بیوتیك خودداری شود ، زیرا استفاده مكرر و نامناسب از آنتی بیوتیك باعث افزایش مقاومت باكتری می شود كه یكی از بزرگترین تهدیدهای بهداشتی در جهان است ، بنابراین نباید آنتی بیوتیك های خانگی به سایر شركت كنندگان داده شود. خانواده را بگذارید.

اهواز جندی شاپور ، رئیس بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با تأکید بر لزوم همکاری سایر افراد برای کاهش مقاومت به آنتی بیوتیک ، اظهار داشت: در صورت عدم استفاده نادرست از آنتی بیوتیک ها ، مقاومت ضد میکروبی افزایش می یابد که یکی از بزرگترین تهدیدهای سلامتی است. جهانی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا