جامعه

فعالیت‌های قرآنی با جدیت پیگیری می‌شود

تیتر اول/گیلان مدیرکل اقامه نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با وجود همه مشکلات موجود فعالیت های قرآنی با جدیت دنبال می شود، گفت: این الگوی آموزش حفظ قرآن که در گیلان انجام می شود باید صادر شود.

میکائیل باقری امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان قرآنی گیلان که در مجتمع فرهنگی روستای ساحلی انزلی برگزار شد، گفت: با تلاش همه اساتید، معلمان و مدیرانی که نگذاشتند فعالیت های قرآنی کم رنگ شود. در دوران کرونا، و حتی خود آنها در حومه شهر چهار و کوئینتت شرکت کردند و درخشیدند، متشکرم.

وی با اشاره به اینکه علیرغم همه مشکلات موجود، فعالیت های قرآنی با جدیت دنبال می شود، افزود: گیلان همواره یکی از استان هایی است که کارهای ویژه ای در حوزه قرآن انجام می دهد و همواره در ارتقای سطح قرآن خوش درخشیده است. حفظ قرآن دانش آموزان. گیلانی در مسابقات بین المللی قرآن شرکت کرده که افتخار بزرگی است.

باقری ادامه داد: این الگوی آموزش حفظ قرآن که در گیلان انجام می شود باید منتشر شود. هر حافظ قرآن باید حداقل هشت حافظ قرآنی مشابه را به طور دائم پرورش داده و تربیت کند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: فعالان قرآنی اگر احساس می کنید مرحله ای که در آن قرار دارید جای مناسبی است، تردید نکنید و با قدرت ادامه دهید، زیرا دشمن در تلاش است تا ما را تبدیل به یک صحنه کند. اقلیت، پس نباید به این حملات توجه کنید این کار را انجام دهید زیرا یکی از تاکتیک های دشمن این است که به ما نشان دهد در اقلیت نیستیم.

وی ادامه داد: باشد که روز به روز شاهد افزایش تعداد حافظان و حافظان قرآن باشیم. اگر قرآن را تلاوت و حفظ کنیم ولی عمل نکنیم فایده ای ندارد. صفای دل، توکل و ایمان، ماندگاری ایجاد می کند، پس نباید از مسیر قرآن منحرف شویم.

علم قرآن بهترین علم است

محمد فائزی نیز در این مراسم گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به قرآن و معارف دینی نیاز داریم. هر چه عوامل انحراف بیشتر شود نیاز به هدایت الهی بیشتر می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه در مدتی که از نزول قرآن می گذرد، این کتاب آسمانی ریسمان محکم الهی بوده است که در تقرب انسان و انسان به خدا نقش داشته است، افزود: این کتاب آسمانی، ریسمان محکمی بوده است. در حال حاضر. دوران طغیان و فتنه، فضای مجازی دشمن بشریت و فطرت انسانی شده است که از این ابزار برای گمراه کردن نسل جدید استفاده می کنند، بنابراین پایگاهی قوی تر از قرآن برای مقابله با این آسیب نمی بینیم.

فیضی گفت: قرآن انسان را متحول می کند و کسانی که گرد قرآن جمع می شوند محفوظ و هدایت می شوند و به اندازه ای که خویشاوندی ایجاد می شود، انسان بیشتر محفوظ می ماند.

وی با بیان اینکه قرآن همیشه در متون آموزه های دینی بوده است، تصریح کرد: به امر قرآن توجه جدی شده و آموزه های قرآنی با جدیت اجرا می شود تا بتوانیم بگوییم داریم. تمام تلاش خود را در محضر قرآن انجام دادیم. .

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: در نظام آموزش و پرورش قرآن 12 ساله را به عنوان کتاب درسی داریم. بیایید مسیر را طی کنیم تا متوجه شویم برای علم مفید و در عمر کوتاه خود باید بهترین انتخاب در این زمینه باشیم.

وی با تاکید بر اینکه علوم قرآنی بهترین علوم مفید است، تصریح کرد: در نظام برنامه ریزی باید به قرآن نزدیک شد و قرآن و معارف دینی را وارد زندگی تحصیلی دانش آموزان کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا