استان ها

30 تخت جدید در سالن ورزشی شرکت گاز از فردا آماده بهره برداری می شود

به گزارش خبرگزاری تیتر اول از قزوین ؛ به دنبال سرخ شدن شرایط در استان و رسیدن قله جدید کرونا در روزهای اخیر ، شیوع بیماری کرونا ویروس قلب در استان قزوین نیز افزایش یافته است و ظرفیت های تخت بیمارستانی موجود پاسخگوی نیازها نیست.

در همین راستا ، استفاده از همه نهادها و امکانات مختلف از جمله سپاه ، بسیج ، ارتش ، هلال احمر ، بیمارستان های خصوصی ، ورزشگاه ها در دستور کار ستاد کرونا استان قرار گرفت.

به دنبال تکمیل ظرفیت بیماران کرونری در بیمارستان شهید رجایی ، تصمیم منطقی برای آماده سازی و تجهیز سالن بدنسازی شرکت گاز استان در مجاورت بیمارستان برای بستری شدن بیماران جدید کرونری اتخاذ شد.

image_2021_8_16-0_7_59_858_fR2

دکتر حسین رفیعی ، یکی از اعضای هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی استان که مسئولیت مراقبت های پزشکی این مجموعه را بر عهده دارد ، در مورد آخرین وضعیت آماده سازی این اتاق به خبرگزاری تیتر اول گفت: این مکان دارای قابلیت نصب بیش از 70 تخت

وی افزود: مقدمات تهیه این دارو در دو روز گذشته آغاز شده و اقدامات لازم برای راه اندازی تجهیزات بستر و اکسیژن به سرعت انجام شده است.

رفیعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 30 تخت برای فاز اول ایجاد شده است و 30 کپسول اکسیژن برای نصب آن در نظر گرفته ایم.

وی گفت: برای تأمین نیروی انسانی و کادر درمانی لازم برای این فضای جدید ، از همکاران خود و دانشکده پرستاری خواسته ایم که از بیماران مراقبت کنند و 25 امدادگر و پرستار در این زمینه آماده خدمت رسانی هستند.

image_2021_8_16-0_8_16_105_gie

رفیعی تصریح کرد: این مجموعه همچنین نصب 30 تخت ، تامین کپسول اکسیژن ، مانیتورینگ ، دستگاه های شوک و داروها را ارائه می دهد و به بیماران بستری مانند بخش بیمارستان خدمات ارائه می دهیم.

رفیعی تصریح کرد: این مجموعه زیر نظر بیمارستان شهید رجایی فعالیت می کند و کلیه تجهیزات پزشکی نیز توسط این بیمارستان تهیه شده است.

از مردم می خواهیم پروتکل ها را رعایت کنند

دکتر رفیعی با یادآوری وضعیت بحرانی استان در قبال ویروس کرونا ، گفت: افزایش بیماری کرونا به دلیل بی توجهی شهروندان به فاصله اجتماعی و اقدامات بهداشتی است ، بنابراین ما همچنان از شهروندان می خواهیم تا کرونا کشنده را جدی گرفته و سلامت خود را عادی کنند.

مهدی رسولی ، مدیر بیمارستان شهید راجعه کزوین ، که بر نصب تجهیزات پزشکی و تخت در سالن نظارت داشت ، به خبرگزاری تیتر اول گفت: متاسفانه با بستری شدن بیماران کرونری ، ظرفیت بیمارستان شهید رجایی تکمیل شده و استفاده شده است. همه امکانات و موقعیت های خالی آن. “به طوری که هیچ کس در بیمارستان بستری نیست ، اما ما هنوز قادر به تامین تمام نیازهای خود نیستیم.

وی گفت: در حال حاضر 48 بیمار کرون در بخشهای مختلف بیمارستان شهید رجایی و 5 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و ما دیگر نمی توانیم بیماران جدید را پذیرش کنیم.

image_2021_8_16-0_7_50_446_XFl

رسولی تصریح کرد: با تهیه سالن بدنسازی شرکت گاز با موقعیت بسیار خوب ، چون نزدیک بیمارستان شهید رجایی است ، می توانیم به سرعت نیازهای درمانی آن را برآورده کرده و در اختیار بیماران قرار دهیم.

وی گفت: با وجود وضعیت قرمز در استان کرونا و هشدارهای مقامات ستاد کرونا ، متأسفانه مردم همچنان طبق معمول در خیابان ها و پارک ها هستند و به راحتی برای خرید به بازار می روند ، گویی هنوز ریسک این کار را نکرده اند. مرگ ویروس “

شهید رجایی ، مدیر بیمارستان قزوین افزود: شاید تا زمانی که خود یا بستگان خود را تاجگذاری نکنند و به بیمارستان ها مراجعه نکنند ، باور نکنند که خطر ابتلا به این ویروس جدی است ، اما کادر پزشکی ما که ماه ها بیماران را درمان می کند ، آنها این خطر را بیش از دیگران احساس کرده اند و نگران عادی شدن انسان هستند.

وی گفت: اشغال تخت های بیمارستان شهید رجایی از 100 درصد فراتر رفته است و ما دیگر نمی توانیم بیماران جدید را بپذیریم ، بنابراین ما بسیار مأیوس هستیم که از مردم بخواهیم با رعایت پروتکل ها ضمن کاهش بار سنگین کادر پزشکی ، به سلامت خود و دیگران کمک کنند. . “

رسولی گفت: “ما امیدواریم که تخت های اضافی در سالن بدنسازی هرگز استفاده نشود ، اما ما آمادگی کامل داریم تا در اسرع وقت درمان سایر افراد مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب را آغاز کنیم ، اما ما همچنان معتقدیم که بهترین راه پیشگیری از این موارد رعایت موارد زیر است. پروتکل های بهداشتی. ”

دکمه بازگشت به بالا