بهترین های کسب و کارسلامت و تندرستی

مراقبت های بعد از لمینیت دندان که فقط دندانپزشک ها میدانند

هیچ چیز به اندازه دندان های طبیعی شما صاف و محکم نیست، بنابراین باید از روکش های دندانی خود به خوبی مراقبت کنید. دندان های زیبا سرمایه شما هستند، بنابراین برای محافظت از آنها باید بیشتر مراقب باشید! پس از نصب لمینت دندان، دندانپزشک باید مراقبت های لازم را برای مراحل بعد از گذاشتن لمینت دندان به شما توضیح دهد. پیروی از این عادات خوب به ماندگاری لمینت و زیبایی لبخند شما کمک می کند. اگر شما هم دنبال لیمنیت دندان ارزان میگردید مه به شما کلینیک دندان پزشکی اسلامشهر را معرفی میکنیم.

بایدها و نبایدهای مراقبت از لمینت دندان

هنگامی که لمینت در جای خود قرار گرفت، تقریباً می توانید هر کاری را انجام دهید. می توانید بلافاصله غذا بخورید، آن را بجوید و حتی لبخند بزنید. اگر برای قرار دادن لمینت در دهان به شما ماده بی حسی تزریق شده است، چند ساعت طول می کشد تا اثر از بین برود. پس باید در این مدت مراقب باشید.

وقتی دهان شما بی‌حس است، گاز گرفتن سخت‌تر از حالت عادی است و دندان‌ها نمی‌توانند به درستی برای گاز گرفتن و جویدن تنظیم شوند. اگر پس از پایان بیهوشی، باز هم احساس می‌کنید که پوشش بالاست و حتی پس از چند روز جویدن در جای خود باقی نمی‌ماند، باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا پوشش را تا حد مناسب تمیز کند. همچنین ممکن است پس از از بین رفتن بی حسی دهان، کمی سفتی در قسمت های مختلف لمینت احساس کنید.

البته در چنین مواقعی این لثه ها بعد از چند روز خوردن و جویدن صاف می شوند اما اگر این مشکل برطرف نشد به دندانپزشک مراجعه کنید و از او بخواهید که سطوح ناهموار را جلا دهد.

آیا بعد از لمینت احساس درد می کنم؟

پاسخ به این سوال منفی است. البته گاهی ممکن است در ناحیه اطراف لثه با لبه های صاف کمی احساس درد کنید و یا ممکن است لثه کمی حساس شده باشد، اما این درد در نهایت باید پس از چند روز به حالت عادی برگردد. اگر درد شدید است، باید برای بررسی علت درد به دندانپزشک مراجعه کنید.

بعد از لمینت دندان چه باید کرد؟

در اینجا چند نکته برای بیماران برای محافظت از لمینت ونیرها آورده شده است:

1. از آتل یا آتل استفاده کنید

اگر با دندان های آسیاب خود غذا را زیاد می جوید، از آتل یا بریس استفاده کنید. هنگامی که دندان های خود را گاز می گیرید، باید آتل را در دهان خود قرار دهید، اما اگر روکش یا سایر کارهای دندانپزشکی برای لمینیت انجام داده اید، ساخت (و پوشیدن) اسپلینت از اهمیت بیشتری برخوردار است. این از آسیب دیدن لمینت در هنگام خواب جلوگیری می کند.

2. از غذای خشک خودداری کنید

از غذاهای سفت مانند سیب پرهیز کنید و شکلات را کاهش دهید. لمینت های دندان به اندازه دندان های طبیعی قوی نیستند و باید با دقت بیشتری درمان شوند.

استخوان، هسته میوه، آجیل و غیره

3. استفاده نکردن از دندان به عنوان ابزار

از دندان های خود برای باز کردن بسته های غذا یا بطری های آب استفاده نکنید (به هیچ وجه) می دانم که برخی از شما این کار را می کنید!

4. از جویدن با دندان های جلویی خودداری کنید.

شاید در ابتدا خواندن این مطلب کمی عجیب به نظر برسد، اما اگر دندان در پشت دهان خود نداشته باشید، به ناچار با دندان های جلویی خود غذا می خورید. غذا با دندان های جلویی بریده می شود و با کمک دندان های آسیاب و ماشین های کوچک جویده می شود. پس اگر دندان های عقب شما خراب است، بهتر است آنها را درست کنید و سطوح جویدنی مناسب برای جویدن غذا در دهان ایجاد کنید. در حالت ایده آل، این کار باید قبل از قرار دادن ونیرهای دندانی آماده و انجام شود.

5. جویدن ناخن و جویدن یخ ممنوع است

از جویدن ناخن و جویدن اجسام سخت مانند مداد یا آینه با دندان های جلویی خودداری کنید.

6. مراقبت از لمینت دندان در طول فعالیت های ورزشی

از فعالیت‌هایی مانند ورزش‌هایی که می‌توانند روکش‌ها و دندان‌های شما را تحت تأثیر قرار دهند و به آنها آسیب برسانند، خودداری کنید. اگر احتمال ضربه روی صورت شما زیاد است (به عنوان مثال راگبی یا هنرهای رزمی ترکیبی)، بهتر است قبل از استفاده از روکش ها یا درمان های زیبایی وسیع ناحیه دهان و دندان، ورزش را به پایان برسانید. ضربه شدید می تواند آسیب فاجعه بار به دندان های شما وارد کند و هزینه بیشتری برای شما به همراه داشته باشد. فقط نمی خواند. اگر در فعالیت هایی شرکت می کنید که ممکن است این اتفاق بیفتد، از محافظ دهان با کیفیت ساخته شده توسط دندانپزشک استفاده کنید.

چگونه از لمینت دندان مراقبت کنیم؟

اینجا چیز جدیدی نیست، تنها کاری که باید انجام دهید این است:

استفاده از مسواک و نخ دندان

بعد از قرار دادن روکش های دندانی، مراقبت از دندان ها بسیار مهم تر است – مسواک زدن دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید و نخ دندان کشیدن هر شب ایده خوبی است. این نوع مراقبت از پوسیدگی دندان و بیماری های مختلف لثه جلوگیری می کند. به یاد داشته باشید که پوسیدگی دندان می تواند ظاهر لمینت دندان شما را به خطر بیندازد.

رژیم غذایی خوب

در حال حاضر، بسیاری از ما می دانیم که رژیم غذایی نامناسب باعث ایجاد لکه بر روی دندان ها می شود. بنابراین برای اینکه روکش دندان به بهترین شکل ظاهر شود، بهتر است در مصرف چای، قهوه، شراب قرمز، نوشابه و البته سیگار مراقب باشید. اکنون بهترین زمان برای شروع عادات غذایی خوب و ترک عادت های بد غذایی است.

دندان های لمینت نشده بیشتر مستعد لکه شدن هستند، بنابراین با کنار گذاشتن عادات غذایی ناسالم، می توانید به ظاهر بهتر دندان های خود کمک کنید.

بازرسی معمول

معاینات و تمیز کردن منظم دندان ها صرف نظر از سلامت دهان و دندان شما و تشخیص هر گونه مشکل در مراحل اولیه ضروری است. هر چه بیشتر با دندان های خود کار کنید، این معاینات اهمیت بیشتری پیدا می کنند. به این ترتیب، می توان مشکلات را قبل از اینکه آسیب جدی تری به دلیل شروع علائم اولیه ایجاد شود، اصلاح کرد.

دکمه بازگشت به بالا