جامعه

گاز رومیزی بخریم یا فردار

بهترین گاز مدلی است که مشخصات آن با نیاز شما سازگار باشد. یک اجاق گاز رومیزی یا گازی خوب برای چندین سال دوام می آورد و کاملاً در آشپزخانه شما جا می شود. با آن می توان انواع غذاها را نیز بدون هیچ مشکلی تهیه کرد.

با این حال، بزرگترین سوال برای اکثر مردم این است که آیا گاز رومیزی بخریم یا فردا؟ بنابراین ما مزایا و معایب هر کدام را با هم مقایسه و بررسی می کنیم تا در نهایت با این اطلاعات بتوانید مدل مناسب آشپزخانه خود را انتخاب کنید.

گاز رومیزی

گاز رومیزی که در بازار به گاز رومیزی نیز معروف است مدتی است که جای مدل های گازی مبله را گرفته است. این مشکل به دلیل خواص مهم آنها از جمله مزایای مهمی است که برای مصرف کنندگان فراهم می کند.

یا فردا گاز رومیزی بخر

مزایای گاز رومیزی

مزایای اصلی گاز رومیزی در پنج نکته مهم خلاصه می شود:

  • فضای کمتری را اشغال می کند: بدیهی است که از آنجایی که تنها یک صفحه دارد و روی کابینت نصب می شود، اجاق گاز رومیزی در مقایسه با اجاق گاز فضای بسیار کمتری را اشغال می کند. علاوه بر این، اندازه کوچک آنها به معنای وزن کمتر است. در نتیجه می توانند راه حل بسیار خوبی برای آشپزخانه های کوچک امروزی با این ابعاد باشند.
  • تنوع گسترده در طرح ها و اندازه ها: با توجه به افزایش تقاضا و استفاده در اکثر خانه های نوساز، اجاق گاز از انواع مختلف به طور گسترده توسط برندهای بزرگ و کوچک تولید می شود. همانطور که گفته شد، در بین مدل های بسیار موجود در بازار، افراد مختلفی با سلیقه های مختلف وجود دارند. همچنین تنوع این گازها از نظر اندازه و ابعاد به شما این امکان را می دهد که برای هر آشپزخانه ای با فضای کوچک یا بزرگ مدل مناسبی پیدا کنید.
  • نظافت و نظافت سریعتر: هر نوع میز گاز فقط از یک صفحه شیشه یا استیل با چندین شعله تشکیل شده است. بنابراین تمیز کردن آنها به خصوص مدل های شیشه ای در مقایسه با گاز آسانتر است. علاوه بر این، در صورت عدم وجود فر و اندازه کوچک آنها، کار تمیز کردن سریعتر انجام می شود.
  • طراحی جدید و مدرن: طراحی و ساخت گاز رومیزی برندهای معتبر در این زمینه به صورت مدرن و لوکس انجام می شود و البته تاثیر زیادی در ظاهر آشپزخانه خواهد داشت.
  • امکان استفاده از فضای زیر گاز به دلخواه: از آنجایی که انواع اجاق گاز فقط روی کابینت نصب می شود و فضای زیر را اشغال نمی کند، می توانید از کابینت یا این فضا به دلخواه استفاده کنید.

این مزایا اصلی ترین چیزهایی است که هر کسی که به دنبال خرید گاز رومیزی است باید از آنها آگاه باشد. اما معایبی نیز وجود دارد که دانستن آنها خوب است.

معایب گاز رومیزی

گاز ورق اگرچه مزایای فراوان و مفیدی برای مصرف کنندگان دارد، اما در مقایسه با گازهای معمولی دارای معایبی نیز می باشد.

  • بدون فر ضمیمه: اگر بخواهیم به بزرگترین نکته در مورد اختلاف گاز رومیزی و مقایسه با فردار اشاره کنیم، مهم ترین موضوع عدم وجود فر چسبانده در مدل های رومیزی خواهد بود. اما علاقه مندان به استفاده از فر می توانند با خرید فر توکار آن را جبران کنند.
  • جابجایی سخت تر یا حتی غیرممکن تر: اتصال و نصب گاز رومیزی کمی دشوارتر از گاز است. همچنین در برخی از مدل ها امکان جابجایی آنها بدون کمک متخصصان وجود نخواهد داشت.
  • قدرت شعله نسبتا کمتر: در برخی موارد که تعداد شعله های گاز صفحه ای زیاد است، قدرت هر شعله در مقایسه با گاز کمتر خواهد بود.
  • تعداد شعله کمتر نسبت به گاز مبله: در گذشته اکثر اجاق گازهای تخت با تعداد شعله کمتر مانند سه شعله تولید می شدند، اما اکنون به دلیل تقاضای زیاد، مدل های چهار و پنج شعله رایج شده است. .

اینها مهم ترین معایب در برخی از مدل های گاز رومیزی بسته به مدل محصول و سازنده است. البته اگر انتخاب شما گاز رومیزی است بهتر است مقاله ای را مطالعه کنید که در خرید گاز رومیزی به چه نکاتی توجه کنید.

گاز فردا

از دیگر مدل های گاز آشپزخانه که برای بسیاری از افراد مزایای زیادی دارد، انواع گاز فردار وجود دارد که برای ارائه اطلاعات بیشتر به بررسی مزایا و معایب آن می پردازیم.

مزایای گاز فردار

یا فردا گاز رومیزی بخر

در مورد مزایای گاز فردار می توان به پنج عامل اصلی اشاره کرد که هر کدام موارد بیشتری را پوشش می دهند.

  • فر: مهم ترین مزیتی که در مورد این گازها به ذهن می رسد، فر اضافه شده است که به شما امکان پخت انواع غذاها را می دهد. علاوه بر این، خرید این محصول به معنای خرید یک کالای دو منظوره است.
  • تحمل وزن سنگین: عموماً نمونه های گاز فردار در مقایسه با گاز صفحه ای به دلیل ساختار متفاوت، ظرفیت تحمل وزن بالاتری برای انواع دیگ های بخار سنگین و بزرگ دارند.
  • صرفه جویی در هزینه: در مقایسه با اجاق های توکار برقی، فرهای این محصولات مصرف انرژی پایینی دارند که به شما امکان صرفه جویی را می دهد. همچنین هنگام خرید گاز فردار در واقع دو محصول را به قیمت یک محصول خریداری می کنید. این امر منجر به صرفه جویی در هزینه کلی خواهد شد.
  • کیفیت هارد کیس: اکثر نمونه های گاز فردار از کیس و مواد مرغوب ساخته شده اند. البته اگر در حین حمل و نقل ضربه بخورند، در مقایسه با گاز صفحه شیشه ای کمتر آسیب می بینند.
  • جابجایی آسان تر: جابجایی بیشتر مدل های گاز فردار نسبت به گاز رومیزی آسان تر است زیرا نیازی به کار تخصصی و نصب خاصی نیست. بنابراین می توان آنها را گزینه ای مطلوب برای افرادی که نیاز زیادی به جابجایی دارند در نظر گرفت.

البته لازم به ذکر است که این مزایا و ویژگی ها مختص مدل گاز فردار بوده و در هنگام خرید هر نوع گاز پخت و پز باید از نکات مهم آن مطلع گردید.

معایب گاز فردار

اگرچه گاز فردار معایب زیادی ندارد، اما کسب اطلاعات کلی به شما در انتخاب بین مدل های فردار و رومیزی کمک می کند.

  • فضای بیشتری را اشغال می کند: بدیهی است که مدل های مختلف این اجاق گاز به دلیل وجود فر، فضای بیشتری را در آشپزخانه اشغال خواهند کرد. در نتیجه، قبل از تصمیم گیری، فضای موجود در آشپزخانه را در نظر بگیرید.
  • زمان بیشتری برای تمیز کردن نیاز دارد: اندازه بزرگتر این گازها و وجود کوره به این معنی است که تمیز کردن آنها به زمان بیشتری نیاز دارد.
  • وزن زیاد: به دلیل وجود فر، انواع گاز فردار در مقایسه با گاز رومیزی سنگین تر است که در برخی موارد می تواند مشکل ساز باشد.
  • تنوع نسبتاً کمتر: با مقایسه این دو مدل می توان گفت که گاز پخت فردار از تنوع کمتری نسبت به گاز صفحه ای برخوردار است. بنابراین، گاهی اوقات یافتن نمونه مورد نظر دشوار خواهد بود.

در عین حال قابل ذکر است که این معایب در مورد انواع گاز آشپزخانه صدق نمی کند و بسیاری از مسائل به مدل و برند گاز بستگی دارد.

من گاز آشپزی می خرم

حال با توجه به مزایا، معایب و مقایسه های انجام شده می توانید شخصاً در مورد انتخاب هر یک از آنها تصمیم بگیرید. اما در نهایت، هر کدام را که ترجیح می دهید، حتما قبل از خرید به این نکات کلی توجه کنید:

  • اندازه و ابعاد مناسب با فضای آشپزخانه
  • تعرفه های منصفانه
  • برند سازنده
  • اماکن و تجهیزات ویژه
  • جنس بدنه، رنگ و ظاهر
  • تعداد و قدرت شعله های آتش
  • اعتبار فروشگاه

این موارد به شما کمک می کند تا خرید مناسب تری را تجربه کنید. البته همیشه از نظرات دیگران استفاده کنید. به طور کلی پلاک های گاز پرفروش یا گاز پرفروش فردار با توجه به اینکه توانسته اند نظر افراد بیشتری را جلب کنند گزینه های مناسبی برای خرید محسوب می شوند. در نهایت با در نظر گرفتن تمامی جوانب می توانید به گزینه مورد نظر برسید.

دکمه بازگشت به بالا