سلامت و تندرستی

دلار بخریم یا نه؟ – تیتر اول

امیرحسین کریم زاده با اشاره به اینکه بازارهای کلیدی مانند طلا ، سکه ، دلار و مسکن به سقف قیمت رسیده اند ، گفت: قیمت دلار می تواند تا 23 هزار گوجه فرنگی کاهش یابد. نرخ واقعی دلار 20 هزار گوجه فرنگی بود که می تواند از 17 هزار تا 23 هزار گوجه فرنگی باشد.

وی ادامه داد: بودجه بسته سال آینده 11 هزار و 500 گوجه فرنگی است و بازار آزاد آن حدود 20 درصد بیشتر از این رقم است. توجیهی برای دلار زیر 15 هزار گوجه فرنگی وجود ندارد.

وی گفت: با نزدیک شدن به پایان سال مالی چین در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه و همچنین سال نو ، تقاضا برای دلار افزایش می یابد و دلار نوسان می کند. در هر صورت ، ماهیت کلی قیمت دلار در حال کاهش است. علاوه بر این ، اگر دلار سقوط کند ، سکه و طلا سقوط می کنند.

کریم زاده افزود: باید منتظر بمانیم تا اواخر سال جاری قیمت طلا ، سکه و دلار پایین بیاید. به نظر می رسد انتخابات امسال در ایران مانع افزایش قیمت دلار در پایان سال شود.

وی ادامه داد: قیمت مسکن در حال حاضر بالا است و مردم قدرت خرید خود را از دست داده اند.

این اقتصاددان با اشاره به وضعیت مثبت در بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه به پایان اصلاحات خود رسیده است ، انتظار داریم روند خوبی در بازار سرمایه در ماه های دسامبر و ژانویه داشته باشیم. البته نباید این واقعیت را نادیده گرفت که پیش بینی روند همه سهام بازار سرمایه امکان پذیر نیست.

کریم زاده در پایان اظهار داشت: خرید دلار تا پایان سال به هیچ وجه توصیه نمی شود ؛ زیرا در حال حاضر ثبات در این بازار وجود ندارد. کالاهای متعلق به 4200 ارز در حال حاضر در حال انحلال هستند. تنها محصول نفتی که گران نشده است ، گازوئیل است. اگر قیمت این فرآورده نفتی نیز افزایش یابد ، حمل و نقل و بازارهای سهام بسیار بهتر خواهد شد. بنابراین شاهد تورم خواهیم بود.

223224

دکمه بازگشت به بالا