استان ها

گزارش تیتر اول از بازدید خبرنگاران از روند بهسازی مجموعه ورزشی یادگارامام (ره) تبریز

تیتر اول/آذربایجان شرقی خبرنگاران استان از روند بهسازی مجموعه ورزشی یادگارامام (ره) تبریز بازدید کردند.

مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) تبریز، که در سال ۱۳۶۸ شروع و در سال ۱۳۷۵ گشایش یافته‌ به غیر از ورزشگاه فوتبال و پیست دوچرخه سواری تاکنون از دیگر امکانات ورزشی محروم بوده است و با توجه به فرسوده شدن ورزشگاه یادگارامام (ره) روند بهسازی این ورزشگاه برای سومین‌بار در دستور کار قرار گرفته است.

تابستان سال گذشته و پس از اولین سفر رئیس جمهور به تبریز، مبلغ ۳۸۵ میلیارد تومان به حوزه ورزش استان اختصاص یافت که از این رقم ۱۲۰ میلیارد تومان به بازسازی ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز شامل می شود که عمده مشکلات و نواقصات این مجموعه برطرف خواهد شد.

گزارش ایسنا از بازدید خبرنگاران از روند بهسازی مجموعه ورزشی یادگارامام (ره) تبریز

ریزپروژه های این ورزشگاه شامل؛ تکمیل رختکن ها، بازسازی سیستم هیتینگ، مقاوم سازی سکوها و خرید تجهیزات توسط اداره کل ورزش و جوانان استان و تهیه و نصب پیست تارتان کرزشگاه توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور انجام شد.

همچنین، در ابتدای آبان ماه سال ۱۴۰۱ بخشی از پروژه‌ی بهسازی، بازسازی، تکمیل رختکن‌ها، موتورخانه و پروژکتورهای این ورزشگاه نیز به بهره‌برداری رسید.

گزارش ایسنا از بازدید خبرنگاران از روند بهسازی مجموعه ورزشی یادگارامام (ره) تبریز

چمن ورزشگاه یادگارامام (ره)؛ این قصه سر دراز دارد!

اما پس از نقل مکان تراکتور در بازی‌های خانگی از بنیان‌ دیزل به یادگارامام‌(ره)، داستان ناسازگاری سرمربی این تیم با کیفیت نامطلوب چمن این ورزشگاه آغاز شد.

زمینی که به عقیده سرمربی اسپانیایی تی‌تی‌ها از کیفیت مطلوبی برای ارائه فوتبال مدنظر وی برخوردار نبود که بسیاری از اهالی فوتبال نیز هم‌نظر با خمس خواستار فراهم کردن شرایطی مطلوب و رسیدگی به چمن ورزشگاه یادگارامام (ره) شدند.

سکان‌دار اسپانیایی تراکتور در آخرین بازی تیمش در این ورزشگاه مقابل نساجی نیز، اظهارکرد: چمن یادگارامام باید تغییر پیدا کند و فصل بعد نمی‌توانیم در چمن این ورزشگاه بازی کنیم.

عطا شرفشاهی، معاون فنی اداره کل ورزش‌وجوانان آذربایجان‌شرقی در جمع خبرنگاران بازدیدکننده از روند بهسازی ورزشگاه یادگارامام (ره) اظهار کرد: در صورت تعویض چمن ورزشگاه حداقل یک‌ونیم سال باید بازی در آن انجام نشود که با توجه به حضور تراکتور در لیگ برتر، تقریبا غیرممکن است، از این رو ترمیم چمن و تغییر در نحوه نگهداری، جایگزین بهتری برای تعویض آن است.

گزارش ایسنا از بازدید خبرنگاران از روند بهسازی مجموعه ورزشی یادگارامام (ره) تبریز

رفع نواقص ورزشگاه یادگارامام (ره)

وی گفت: نواقص ورزشگاه یادگار امام (ره) با استفاده از اعتبارات تملک دارایی، مصوب سفر رئیس‌جمهور و کمک های شهرداری تبریز رفع خواهد شد.

وی افزود: در جریان اولین سفر رئیس‌جمهور به استان، ۶ مصوبه در حوزه ورزش استان نهایی شد که در نتیجه آن، ۳۸۵ میلیارد تومان به تکمیل طرح‌های ورزشی استان تخصیص یافت.

شرفشاهی ادامه داد: ۱۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب، به ورزشگاه یادگار امام (ره) تخصیص یافت که ظرف مدت سه سال و برای هر سال ۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

معاون فنی اداره کل ورزش‌وجوانان آذربایجان‌شرقی گفت: در سال ۱۴۰۱، حدود ۱۳ میلیارد تومان صرف تعویض نورافکن ها، بازسازی کلی رختکن و سرویس بهداشتی و ترمیم بخشی از سکوها شد و قرار است ۱۲ میلیارد تومان نیز از سوی شرکت تجهیز، توسعه و نگهداری اماکن ورزشی برای تعویض تارتان پیست دوومیدانی این ورزشگاه هزینه شود.

وی با بیان اینکه نزدیک ۲۸ سال از ساخت این مجموعه ورزشی گذشته است، اضافه کرد: در طی سال های اخیر اعتباری برای نگهداری این مجموعه تخصیص نمی‌گرفت و این ورزشگاه در مسیر فرسودگی قرار گرفته بود که خوشبختانه در سفر نخست رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی و پیگیری مدیرکل ورزش استان، اعتبار مطلوبی برای بهسازی، ترمیم و نگهداری ورزشگاه تعلق گرفته است.

او ادامه داد: شهرداری تبریز برای ساماندهی جاده ضلع شرقی ورزشگاه وعده داده است و یک هزار میلیارد تومان جهت تکمیل نواقص این مجموعه صرف کرده است که این‌ اتفاقی بزرگ محسوب می‌شود.

گزارش ایسنا از بازدید خبرنگاران از روند بهسازی مجموعه ورزشی یادگارامام (ره) تبریز

کمبود اعتبار اصلی‌ترین دلیل راکد ماندن استخر قهرمانی

معاون فنی اداره ورزش‌وجوانان آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه کمبود اعتبار، اصلی ترین دلیل راکد ماندن تکمیل پروژه‌ی استخر قهرمانی مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) در سال های گذشته بوده است، گفت: کار ساخت این استخر در سال ۱۳۸۶ و با برآورد هزینه ۱۲ میلیارد تومانی آغاز شد که به دلیل طولانی شدن پروسه‌ی زمان اجرای این طرح، در حال حاضر چندین برابر این اعتبار برای تکمیل آن نیاز است.

وی ادامه داد: این طرح ملی بوده و در اختیار شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی است، ابنیه این استخر ۸۰ درصد پیشرفت کرده است و امسال ۳۰ میلیارد تومان به تکمیل بخشی از نواقصات تخصیص یافته و اکنون در مرحله مناقصه قرار دارد که ۳۰ شرکت در این مناقصه شرکت کرده اند.

شرفشاهی خاطرنشان کرد: بیشتر هزینه‌های باقی‌مانده برای تکمیل این استخر، مربوط به تجهیزات است و تنها برای خرید سنسورهای استخرهای شنا حداقل ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

گزارش ایسنا از بازدید خبرنگاران از روند بهسازی مجموعه ورزشی یادگارامام (ره) تبریز

زمینه‌ی سرمایه‌گذاری در مجموعه‌ی یادگارامام فراهم است

جواد امان‌زاده، معاون ورزشی اداره ورزش‌وجوانان آذربایجان‌شرقی نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه ورزشی یادگار امام (ره)، ظرفیت بسیار خوبی برای استان از نظر ورزشی و گردشگری به حساب می‌آید و مسئولان استانی باید به مقوله توجه بیشتری کنند.

وی افزود: اعتبارات خوبی در جریان سفر اول رییس‌جمهور به استان به این مجموعه ورزشی اختصاص پیدا کرد که ظرف سه سال باید جذب و در طرح های نیمه تمام این مجموعه هزینه شود و امسال نیز در جریان سفر دوم، اعتبارات خوبی برای این طرح پیش بینی شده و اتفاقات خوبی در راه است.

امان زاده با تاکید بر تکمیل نواقص استادیوم فوتبال این مجموعه ورزشی، گفت: تلاش اداره کل ورزش و جوانان، رفع نواقص و ارائه خدمات به تماشاگران است و تمام تلاش‌مان را برای رفع مشکلات این مجموعه ورزشی انجام خواهیم داد.

گزارش ایسنا از بازدید خبرنگاران از روند بهسازی مجموعه ورزشی یادگارامام (ره) تبریز

باشگاه تراکتور را هم به چالش بکشید!

ناصر هوشیار هوشیار جمع خبرنگاران نیز گفت: رسانه‌ها معمولاً  اداره ورزش و جوانان را به چالش می‌کشند اما خبری از به چالش کشیدن باشگاه تراکتور نیست، این باشگاه در این موضوع چه نقشی دارد؟

وی افزود: باشگاه های پرسپولیس، استقلال و سپاهان هزینه های بسیاری را برای ورزشگاه خانگی‌شان تقبل می‌کنند اما اینجا حتی عواید حاصل از بلیط فروشی به باشگاه تراکتور متعلق است.

او ادامه داد: ما آماده هستیم در بحث واگذاری، ورزشگاه را صفر تا صد در اختیارشان بگذاریم و به نظرم اگر واگذاری ورزشگاه یادگارامام به باشگاه تراکتور رقم بخورد شرایط بهتر می‌شود 

مدیر مجموعه ورزشی یادگارامام (ره) خاطرنشان کرد: چهار گیت جدید را برای ورود هواداران به ورزشگاه در فصل جدید در نظر گرفته‌ایم و باید وسایل نقلیه عمومی را در بازی‌های تراکتور برای تهسیل در رفت و آمد تماشاگران به ورزشگاه در نظر بگیریم و این امر باعث کاهش ترافیک نیز می‌شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا