سلامت و تندرستی

کاهش مرگ‌های کرونایی در واکسن‌زده‌ها / بازگشایی‌ها عجولانه نباشد

یک متخصص ویروس شناسی و مدیر مرکز تحقیقات ویروس شناسی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدا بهشتی با اشاره به کاهش مرگ و میر ویروس کرونا در افرادی که علیه این بیماری واکسینه شده اند ، همچنین گفت برخی پیش بینی ها وجود دارد که اوج ششم کرونا در کشور ظاهر می شود. نوامبر: تا زمانی که گاو وجود دارد ، پیک نیز وجود دارد. اما اندازه پیک بستگی به این دارد که ما برای مقابله با آن چه می کنیم. اگر اتفاقات خوب را پیش بینی ، نظارت و کنترل کنیم ، می توانیم از بحران جلوگیری کرده و ارتفاع قله را کاهش داده و تعداد مرگ و میر را کاهش دهیم.

در مصاحبه با تیتر اول دکتر علیرضا ناجی وی با تأکید بر اینکه گشایش مردم بدون واکسیناسیون و سطح بالای پوشش خطرناک خواهد بود ، گفت: میزان مناسب پوشش واکسیناسیون در هر جامعه ای به ویروس و نوع موجود در کشور بستگی دارد. وقتی آنها در مورد پوشش 70 درصدی واکسیناسیون در جامعه صحبت کردند ، این گزینه ووهان بود. یعنی ویروسهای اولیه کووید ، اما اکنون انواع آن تغییر کرده است و نوع غالب جهان دلتا است و قدرت حمله آن که در نوع ووهان 2 تا 3 بود ، برای دلتا به 4.5 تا 5 رسیده است. بنابراین ، بیش از 80 واکسیناسیون در جامعه مورد نیاز است.

واکسیناسیون مناسب ؛ بسته به درصد رعایت واکسن

وی تاکید کرد: البته اگر بخواهیم به این موضوع به صورت دقیق و علمی نگاه کنیم ، درصد مناسب پوشش واکسیناسیون بسته به مناسب بودن واکسن هایی که استفاده می کنید متفاوت است. به عنوان مثال ، پوشش 70 of از مردم در برابر ویروس ووهان برای واکسن هایی که بیش از 90 sufficient کافی هستند مانند Moderna ، Pfizer ، Sputnik ، Astrazenka و غیره پیشنهاد شد ، اما اگر واکسن برای 70 sufficient کافی باشد ، وضعیت متفاوت است از آنجا که انواع مختلف آن در حال حاضر موجود است ، پوشش واکسیناسیون که می تواند به ما اطمینان دهد که می توانیم دوباره بازگشایی کنیم بسیار بیشتر است. بنابراین ما باید 90 درصد از مردم را واکسینه کرده و سپس آن را لکه گیری کنیم. این بدان معناست که اگر می بینیم که در برخی گروه های سنی یا در برخی از بیماران چندین ماه قبل واکسینه شده اند و این احتمال وجود دارد که واکسیناسیون واکسن با گذشت زمان کاهش یابد ، باید دوباره آنها را واکسینه کرده و دوز تقویت کننده را تزریق کنیم. اگر این اقدامات انجام شود ، فوق العاده است.

چگونه و به چه کسی دوز تقویت کننده را تزریق کنیم؟

ناجی گفت: “البته ، ما نیازی به دوزهای تقویت کننده نداریم ، بلکه افرادی که دارای عوامل خطر مانند سن ، بیماری های خاص یا توانایی های ناتوان کننده هستند.” آنها دارای سیستم ایمنی هستند ، افرادی که بیشتر مستعد بیماری هستند و غیره. آنها را در اولویت قرار دهید تا بتوان دوز تقویت کننده را به آنها داد. به شرطی که شرکت قبلاً پوشش واکسیناسیون کافی دریافت کرده باشد یا ما واکسن کافی برای انجام همزمان آن داشته باشیم.

2 نقص در پرتگاه قله پنجم

ناجی با تاکید بر فوریت بازگشایی گفت: “با وجود همه اقداماتی که برای واکسیناسیون انجام می دهیم ، نباید اقدامات غیر پزشکی را فراموش کنیم.” اگر وضعیت کشور به حدی رسید که تعداد بیماری ها و مرگ ها افزایش یافت ، به این دلیل بود که ما دو نقص داشتیم. اولین اشکال ما این بود که در ماه های گذشته واکسیناسیون به دلایلی به مدت طولانی به تأخیر افتاد و ما عصر طلایی را از دست دادیم. در عین حال ، عیب دوم این بود که ما اصلاً اقدامات م therapeuticثر غیر درمانی را انجام ندادیم و دیر اقدام کردیم. این تخصص ممکن است چندان چابک نبوده باشد و بسیاری از نکات توسط کسانی که قرار بود ارائه دهند ارائه نشده است و یا در صورت پذیرش آنها توسط مافوق پذیرفته نمی شد. لازم به ذکر است که هم در کشورهایی که میزان واکسیناسیون کافی وجود ندارد و هم در کشورهایی که میزان واکسیناسیون مناسب است ، اقدامات غیر درمانی برای جلوگیری از شیوع ویروس بسیار مهم است. با فرض اینکه همه ما در یک قایق نشسته ایم ، محیطی وجود دارد که در آن ویروس می تواند بدون برنامه ریزی و مداخله مناسب در برابر بیماری ، گردش کرده و انواع مختلفی ایجاد کند.

در کشف نباید عجله کرد

ضرورت توجه به واکسیناسیون و کنترل غیر درمانی

وی تاکید کرد: در عین حال در حال حاضر در شرایطی هستیم که گزینه های متفاوتی ایجاد شده و در حال جابجایی هستیم. نمی توان 100٪ از ورود یک نوع جلوگیری کرد. کشوری مانند چین خوب عمل کرد ، اما دلتا دوباره وارد شد ، اما به عنوان خط لوله گاز عمل کرد. او به سرعت اقدامات غیر پزشکی را آغاز کرد ، پس از چند مورد مثبت شهر در قرنطینه ، میلیون ها آزمایش و واکسیناسیون را انجام داد. چین کشوری خاص با جمعیت بسیار زیاد است و واکسیناسیون به تلاش و سرمایه گذاری زیادی نیاز دارد. اکنون ، من فکر می کنم ، مهم نیست که سیستم نظارت شما چقدر خوب است ، راهی برای ورود به گزینه ها وجود دارد و به همین دلیل اقدامات غیر درمانی بسیار مهم هستند. به هر حال ، اگر اقدامات غیر درمانی با واکسیناسیون ترکیب شود ، نتایج بسیار خوبی خواهد داشت. کشورهایی مانند چین ، استرالیا ، نیوزلند و غیره با طرز فکر خود بسیار موفق بودند و با مشاهده یکی دو مورد ، دوباره محدودیت ها و قرنطینه را اعمال کردند. همه اینها برای کشور ما درس است. ما باید از این تجربه درس بگیریم.

اختلال عملکرد عروق ویروس کرونا در مسیرهای چهارم و پنجم

ناجی با تأکید بر اینکه نباید برای بازگشایی عجله کرد ، گفت: در عین حال ، در طول افتتاح ، باید پیشرو و آماده باشیم تا در صورت مشاهده مجدد صعود ، بلافاصله اقدام کنیم. در چهارمین و پنجمین بی عملی قیام ، ما باعث شدیم کشور در این وضعیت قرار بگیرد. به عنوان مثال ، ما یک شهر جنوبی را دیدیم که دلتا یکی پس از دیگری قرمز شد و ویروس گسترش یافت. ما نباید اجازه می دادیم چنین اتفاقی بیفتد. ما امروز بر بحران مسلط هستیم و کنترل بحران دشوار است. این امر بیمارستان ها را تحت فشار قرار داده و مشکلات اقتصادی زیادی را برای کشور ایجاد می کند.

ضرورت تغییر معیارهای رنگی شهرها

وی ادامه داد: بر این اساس باید از این موضوع آگاه باشیم. هوشیاری همچنین به این معنی است که ما به اطلاعات و نظارت نیاز داریم و حتی معیارهای رنگ شهرها را تغییر داده و تقویت می کنیم. ما باید نظارت ژنتیکی ویروس کووید را در کشور افزایش دهیم. ما به کار زیاد نیاز داریم. ما از وزیر بهداشت می خواهیم که نواقص دوره های گذشته را برطرف کند ، ساختار کارشناسی را تقویت کرده و وزارت بهداشت را فعالتر کند. ما همچنین از دولت می خواهیم که به وزارت بهداشت شخصیت بدهد و نام کارشناس را بپذیرد. بر این اساس ، ما می توانیم تجزیه و تحلیل ، تحلیل و پیش بینی خوبی داشته باشیم.

وی افزود: از طرف دیگر افرادی هستند. تعهد مردم به پروتکل های بهداشتی در حال حاضر در پایین ترین سطح خود ، زیر 40 درصد است ، که یک فاجعه است. ما باید از مردم بخواهیم که کمک کنند و البته به آنها فرصت دهیم. تعداد اتوبوس ، واگن مترو و غیره ما باید به مردم کمک کنیم.

روشهای تزریق واکسن

کاهش مرگ و میر کرونری در واکسن ها

وی گفت: “مسائلی که ما مطرح می کنیم تاکتیک است و تکنیک های متفاوتی وجود دارد.” به عنوان مثال ، واکسیناسیون یک تاکتیک پاک نشدنی است ، اما تکنیک آن نیز مهم است. ” اینکه ما باید در زمان مناسب قبل از شیوع واکسینه می شدیم. اکنون که ویروس بالا است و ما در حال واکسیناسیون هستیم ، ممکن است مردم شک کنند که ما واکسینه شده ایم اما به کووید آلوده شده ایم. اگرچه امکان واکسیناسیون وجود نداشت. بر این اساس ، این بهانه به دست کلاهبرداران می افتد ، که از این موضوع استفاده می کنند و با واکسن مخالف هستند. ما همچنین باید حرفه های غیرعلمی را حذف کنیم. برخی از مردم از واکسن با همان ادعاها ناامید می شوند. اگرچه واکسن انسان را نمی کشد یا آلوده نمی کند ، اما این احتمال وجود دارد که فرد در زمان واکسیناسیون در گردش وسیع ویروس آلوده شود. این نباید در مورد واکسن باشد ، بلکه در مورد کاستی هایی است که ما در زمان مناسب متوجه آن نشده ایم. لازم به ذکر است که مرگ و میر در مقایسه با دوره قبل از واکسیناسیون در همه گروه های سنی که واکسن در آنها تزریق شده است کاهش یافته است.

ناجی افزود: بنابراین یکی از روش های واکسیناسیون تزریق به موقع واکسن و روش دیگر استفاده بهینه از واکسن هایی بود که در اختیار داریم. بنابراین برای گروه های سنی بالاتر یا افراد مبتلا به بیماری های خاص ، ما واکسن هایی را انتخاب کردیم که می تواند مثرتر باشد. ممکن است در این زمینه ها چندان خوب عمل نکرده باشیم ، اما با همان واکسن هایی که در این گروه ها تزریق کردیم ، می بینیم که منجر به کاهش مرگ و میر شده است.

پیک ششم در ماه نوامبر ؛ آره یا نه؟

وی درباره برخی پیش بینی ها برای قله ششم گفت: “تا زمانی که پیک وجود داشته باشد ، پیک وجود خواهد داشت و ما شاهد افزایش آن خواهیم بود ، اما اندازه پیک بستگی به آنچه ما برای مقابله با آن انجام داده ایم دارد.” نوامبر اگر اتفاقات خوب را پیش بینی ، نظارت و کنترل کنیم ، می توانیم از بحران جلوگیری کرده و ارتفاع قله را کاهش داده و تعداد مرگ و میر را کاهش دهیم. آیا کشورهای دیگر امواج متفاوتی نداشتند؟ در هر کشوری پیک های متفاوتی وجود داشته است ، اما پیک را می توان با پیش بینی ، رسیدگی و قرنطینه ، جلوگیری از شیوع ویروس و غیره و همچنین ترویج واکسیناسیون کنترل کرد. بسته به جهان ، انواع مختلفی ایجاد می شود. از لامبدا و مو گرفته تا گزینه های دیگر. به این ترتیب انواع مختلفی از گزینه ها در کشورهای مختلف ایجاد می شود و همه اینها ناشی از سیاست های بد این کشورها است.

برای همگام شدن با کاو چکار کنیم؟

ناجی گفت: “بنابراین ما گزینه های متفاوتی داریم.” بر این اساس ، ما ابتدا باید نظارت ژنتیکی خود را تقویت کنیم تا از گزینه های موجود در کشور مطلع شویم ، به منظور داشتن نظارت مناسب ، ما باید معیارهای رنگ ملی را تغییر دهیم. استاندارد فعلی ما همیشه دو یا سه هفته پس از همه گیری کووید است. چون الاغ ما بستری است. اگرچه معیار رنگ باید تعداد بیماران سرپایی و شناسایی روزانه و نوع آن باشد. در این مورد ، پیش بینی های ما درست است و می توانیم از ظاهر یک پیک جلوگیری کرده و با کوئست همگام شویم. در هر صورت ، حداکثر وجود دارد ، اما اگر به موقع و درست عمل کنیم ، می توانیم از شدت آن جلوگیری کرده و حتی از اوج گیری جلوگیری کنیم. این که برخی می گویند ممکن است ظرف دو ماه یک پیک جدید داشته باشیم به این معنی است که ما هیچ کاری انجام نمی دهیم و از کاو استقبال می کنیم.

وی درباره مدت زمان اثربخشی واکسن نیز گفت: مدت زمان اثربخشی واکسن تا حدودی مشخص است. واکسن های مختلف بسته به بستر و اثربخشی آنها می توانند برای شش تا ده ماه م effectiveثر بوده و سپس تقویت شوند. البته ، همه افراد نیازی به تزریق این دوز تقویت کننده ندارند و باید به افراد در معرض خطر بیشتر تجویز شود. به عنوان مثال ، انگلستان اعلام کرده است که من همه افراد بالای 55 سال یا مبتلا به بیماریهای خاص را تقویت خواهم کرد. لازم به ذکر است که واقعیت این است که بر اساس داده های موجود و تغییرات ایجاد شده توسط ویروس ، کووید در سراسر جهان از بین نمی رود. ما باید قدم به قدم پیش برویم ، اطلاعات را بدست آوریم و سپس تصمیم بگیریم واکسیناسیون ما چگونه خواهد بود. بر اساس این اطلاعات ، در بهترین حالت ، Covid در حال تبدیل شدن به بیماری است که کمی خطرناکتر از آنفولانزا است و واکسیناسیون جهانی برای افراد در معرض خطر بیشتر باید هر ساله انجام شود ، اما همه چیز بستگی به اقدامات جهانی برای پیشبرد جهان دارد. کووید را بگیرید.

ناجی گفت: هیچ یک از واکسن هایی که استفاده می کنیم نمی تواند باعث ایجاد ویروس در انسان شود ، اما فردی که حتی واکسینه شده است می تواند ناقل ویروس باشد. آنها ممکن است بدون علامت ، خفیف ، متوسط ​​یا شدید باشند ، اما در افراد واکسینه بسیار کمتر از افراد غیر واکسینه دیده می شوند. مرگ و میر افراد واکسینه شده نیز بسیار کمتر از افراد غیر واکسینه شده است.

وی در مورد علت مرگ سه رقمی با وجود روند کاهشی این بیماری گفت: علت مرگ سه رقمی ما این است که میزان ابتلا به این بیماری زیاد است. ما هنوز حدود 20000 مورد مثبت در روز داریم که این آمار رسمی ما است و می دانیم که آمار واقعی بیش از این است. اکنون تعداد آزمایشات ما نسبت به دفعه قبل ، که روزانه 120 هزار آزمایش داشتیم ، کاهش یافته است. ما باید منتظر این مرگ ها باشیم تا زمانی که بخش های مراقبت ویژه ما خالی شوند. زیرا مرگ در موارد شدید اتفاق می افتد. بر این اساس ، ما مرگ و میر یکسانی داریم تا تعداد بیماران ECU کاهش یابد و تعداد موارد مثبت در روز به کمتر از 8000 نفر نرسد. بنابراین ما می توانیم این میزان مرگ و میر را برای دو یا سه هفته دیگر داشته باشیم. تعداد موارد مثبت باید هر روز کاهش یابد. از آنجا که برخی از موارد مثبت هر روز در بیمارستان بستری می شوند ، برخی از بیماران بدتر می شوند و به ICU مراجعه می کنند و متأسفانه برخی از آنها می میرند. اگر این روند را معکوس نکنیم و تعداد موارد مثبت را در روز کاهش دهیم ، روند مرگ سه رقمی ادامه می یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا