سلامت و تندرستی

اساس قیمت‌گذاری واکسن‌های ایرانی کرونا / شرط انتخابی شدن واکسن برای تزریق

رئیس سازمان غذا و دارو ، در توضیح مسائلی مانند قیمت واکسن کرونا ، امکان انتخاب این واکسن و وضعیت واردات آن و غیره ، گفت: دوز واکسن کرونا ویروس دریافت کرده اید.

در مصاحبه ای با تیتر اول ، دکتر محمدرضا شنز وی در مورد قیمت واکسن های کرونا ویروس تولید داخل گفت: قیمت واکسن های کرونا ویروس بر اساس هزینه آنها محاسبه می شود. در همان زمان ، قیمت بر اساس عرضه نیم ارز است. زیرا تمام ارز اختصاص یافته به تولیدکنندگان واکسن برای تولید نصف ارز است و محاسبه آن یکسان است.

وی گفت: “قیمت واکسن های کرونا ویروس محلی بسیار کمتر از متوسط ​​قیمت واکسن های کرونا ویروس است.” “طبیعی است که باید قیمت واکسن های محلی را با متوسط ​​قیمت واکسن های مختلف مقایسه کنیم.” با این حال ، اگر می خواهیم کمترین قیمت را در نظر بگیریم ، نسبت به تولید کننده منصفانه است. در عین حال ، مردم ما هزینه واکسن تاج را پرداخت نمی کنند و واکسیناسیون در کشور ما رایگان است. شبکه های مخالف همیشه در این موارد فضا ایجاد می کنند.

امکان واکسن کرونا ویروس انتخابی ؛ آره یا نه؟

شاناشاز در مورد امکان انتخاب واکسن های تزریقی در جامعه هدف گفت: “اول از همه باید توجه داشت که واکسیناسیون در کشور ما اجباری نیست و هیچکس مجبور به واکسیناسیون نمی شود.” در مورد کرونا ، ما همچنین دیدیم که برخی از افراد مسن وقتی نوبت به آنها رسیده برای واکسن نیامده اند. در همان زمان ، می توان نوع واکسن را بر اساس ذخایر واکسن انتخاب کرد. البته در همه دنیا چنین نیست. به عنوان مثال ، کشوری که فقط واکسن های کرونا ویروس Pfizer یا Johnson & Johnson دارد ، بنابراین افراد باید آن را تزریق کنند. حالا خدا را شکر در کشور ما تنوع وجود دارد و آنها می توانند انتخاب کنند ، تزریق واکسن به تأمین واکسن کرونا ویروس و نظر همکاران ما در بخشهای بهداشت دانشگاه بستگی دارد که در این زمینه تصمیم می گیرند.

ما به واردات واکسن تاج ادامه خواهیم داد

وی گفت: “البته ، تا زمانی که این واکسن در داخل کشور تولید شود ، ما تا آنجا که ممکن است به واردات خود ادامه خواهیم داد ،” زیرا برای ما مهم است که یک روز زودتر واکسن ضد کرونا را بزنیم. اگر بتوانیم واکسن بزنیم ، از آن غافل نمی شویم. با این حال ، امید و برنامه ریزی اصلی ما تولیدات محلی است. ما همچنین منتظر محموله های جدید هستیم ، اما از آنجا که تفاوت زیادی بین آنچه گفته شده و آنچه انجام شده است وجود دارد ، ممکن است اعلام جزئیات آن اعتماد عمومی را تحت الشعاع قرار دهد ، اما ما قصد داریم میلیون ها دوز را وارد کنیم و قول می دهیم. ما آن را درست کرده ایم ، اما جزئیات آن را ارائه نمی دهیم تا زمانی که اجرا شود. بنابراین اگر FDA هرگز این پیش بینی ها را فاش نمی کند ، به این دلیل است که می خواهد اعتماد عمومی را حفظ کند.

حداقل 60 میلیون نفر اولین پیمانه کرونا را تا پاییز دریافت می کنند

“امیدواریم تا پایان سال همه مردم کشور را واکسینه کنیم و واکسیناسیون های جهانی انجام دهیم و انشاالله تا پاییز 60 میلیون نفر در کشور حداقل یک دوز واکسن کرونا ویروس دریافت کنند. سال “، او گفت.

روند ثابت واکسیناسیون در برابر کرون با تغییر دولت

رئیس سازمان غذا و دارو درباره روند واکسیناسیون پس از تغییر دولت گفت: وقتی دولت تغییر کند ، روند واکسیناسیون تغییر نمی کند. واکسیناسیون کرونا ویروس چیزی نیست که با تغییر افراد بتوان آن را تغییر داد. این یک مسئله حکمرانی است و تغییر افراد و مقامات تغییری در روند واکسیناسیون ایجاد نمی کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا