استان ها

افتتاح بزرگ‌ترین پروژه آبی کهگیلویه و بویراحمد در سفر رئیس‌جمهور

تیتر اول/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح بزرگترین پروژه آبی این استان در سفر رئیس جمهور خبر داد.

«آرش مصلح» در گفت‌وگو با خبرنگار تیتر اول گفت: سد و نیروگاه چمشیر شهرستان گچساران در استان به عنوان بزرگ‌ترین پروژه آبی استان با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیون یورو و ۱۰۰۰ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه بویراحمد افتتاح می‌شود.

وی اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۱ طرح آبی با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این طرح‌ها شامل سد سقاوه، ۸ طرح ساماندهی رودخانه، نقشه‌برداری هوایی و زمینی رودخانه‌های استان و طرح حفاظت فیزیکی و هوشمندسازی سد کوثر می‌شوند.

 وی ادامه داد: تکمیل ۶۰ پروژه آبی استان با اعتباری بالغ بر ۱۰ تریلیون تومان مهم‌ترین مطالبه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه آب طی سفر رئیس جمهور به استان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در صورت تکمیل این تعداد پروژه آبی ۹۰ درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد از آب شرب سالم و پایدار برخوردار می‌شوند، ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم کشاورزی استان تبدیل به آبی می‌شود و همچنین ۲۰۰ مگاوات برق تولید خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا