استان ها

دیدار رئیس جمهور با نخبگان کهگیلویه و بویر احمد/طرح های نیمه کاره استان را دریابید/نخبگان استانی در عرصه های ملی دیده شوند /خلاء حضور مدیران اجرایی در مناطق محروم بیداد می کند/کهگیلویه و بویراحمد چشم انتظار توازن منطقه ای

به گزارش خبرگزاری متولد از استانهای کهگیلویه و بویراحمد ؛امشب نخبگان استانی با آیت الله سید ابراهیم رئیس دیدار کردند.

نمایندگان ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین مشارکت را در عرصه سیاسی و حضور در عرصه جنگ و دفاع مقدس و صحنه های ملی دارد.

آیت الله حسینی با ارزیابی انتخاب استاندار استان گفت: این استان دارای 750 هزار نفر جمعیت و دو قسمت سردسیری و گرمسیری است و در عصر طاغوت دچار ظلم و ستم و محرومیت شد ، اما خدمات زیادی پس از انقلاب به مردم ارائه شد.

وی حضور ریاست جمهوری را راه حلی برای این مشکل دانست و گفت: واکسیناسیون علیه ویروس کرونا ، کنترل قیمت در بخش سیمان ، آهن و فولاد در مدت زمان کوتاهی ، دولت عملکرد موفقی از خود نشان داده است.

آیت الله حسینی به حدود 15 تا 20 سال پروژه در استان اشاره کرد و افزود: محصولات نیمه تمام مانند جاده پاتاوه دهدشت و معرفی باند دوم این جاده ، سد تنگ سرخ ، مارون 2 ، اختصاص ویژه کمک های مالی به بیمارستان های سی سخت چرام لنده و باشت ، اعتبار ویژه برای اشتغال استان ، اجرای پروژه های تولید و اشتغال ، استفاده از نیروهای استانی در سطح ملی از مهمترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به تخصیص اعتبار برای امور فرهنگی و مبارزه با آسیب های اجتماعی و فعال شدن کارخانه های مالکیت صنعتی و قند و نقش آنها در اشتغالزایی با فعال سازی آنها اشاره کرد و گفت: تمرکز بر مشوق های جمعیتی ، اشتغال ، بیمه بیشترین استان است. مسائل مهم.

شایان نادری ، فعال جهاد نیز در این نشست گفت که استان در 4 حوزه دارای پتانسیل است ، اما از این قابلیت ها برای پر کردن فاصله استفاده نشده است.

وی افزود: اکثر ساکنان استان روستایی هستند ، اما با معرفی مدل اشتباه و غیر لتونیایی ، روستاهای ما خودکفا شده اند.

یکی از فعالان جهادی گفت: ما به دلیل نبود زیرساخت ها دچار کمبودهای زیادی هستیم ، اعطای کرامت حرفه ای به توزیع قوه قضاییه در استان مشکل را حل نمی کند.

وی افزود: عدم حضور اجرایی در مناطق خلاء بیداد می کند و ممکن است بسیاری از مقامات یکبار حضور نداشته باشند.

نادری با ارائه پیشنهادی گفت: تولد دوباره جهاد سازندگی بر اساس برنامه جدید وزارت جهاد کشاورزی ، دلایل لغو جهاد سازندگی چه بود؟ آیا دولتمردی و دولت بودن دلیل آن بود؟ جهاد باید با دست و اراده انسان ایجاد شود و اگر اداری شود ، بی فایده است.

در این دیدار ، همسر سردار شهید ، کشوار ، گفت: شهدا رفتند و تمام دارایی های دنیوی را از دست دادند تا ما بتوانیم در همه زمینه ها شاهد رفاه باشیم.IMG-20211001-WA0037IMG-20211001-WA0038IMG-20211001-WA0045

گستاشبی با اشاره به اینکه زنان مردان خود را به افتخار ایران اسلامی به جبهه های نبرد فرستادند ، گفت: وقتی می بینم که زنان سرزمین من از طعم فقر و محرومیت لذت می برند ، عرق شرم بر صورتم جاری می شود.

وی با اشاره به اینکه زنان باید فارغ از جنسیت توانمند شوند ، گفت: زنان امروز در دیشموک نیاز به توجه دارند ، باید مراکز مشاوره آنها در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

گستاشبی با اشاره به اینکه زنان یک مرکز خانواده هستند ، گفت: زنان استان به امکانات ورزشی نیاز دارند ، در زمینه بهداشت و درمان نیز به مراکز درمانی برای درمان بیماری نیاز است.

وی با بیان اینکه هزینه زندگی ، فقر و سختی بانک ها برای ازدواج جوانان از جمله مشکلات است ، افزود: عدم حمایت خانواده به معنای نگرانی کمتر برای بچه دار شدن است.

وی گفت: استان دارای توانایی ها و نخبگان گوناگونی است که می توان آنها را در عرصه ملی بدون تبعیض و نگاه جنسیتی مورد توجه قرار داد.

یکی از فعالان دانشجویی و نماینده جهادگران دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیرعامل گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد غنا فقیر اما مملو از استعداد است.

وی گردشگری ، معدن و نفت و گاز را ظرفیت دانست و گفت که از ظرفیت برای پر کردن فاصله استفاده نشده است و خدمات زیادی در دهه های اخیر ارائه شده است.

وی افزود: دولت شما به رشد همه استعدادها امیدوار است. بخشی از جمعیت استان را روستاییانی تشکیل می دهند که خودکفا بودند اما وابسته به مدل های غیر لتونیایی بودند.

نادری افزود: ما با آسیب های اجتماعی بزرگی روبرو هستیم زیرا به بعد سیاسی و زیرساخت های فرهنگی دقت نشده است.

وی افزود: در دولت شما ما انتظار تعادل منطقه ای داریم و باید به جای نگاه به پیشرفتهای فنی از مدلهای منطقه ای استفاده کنیم.

وی افزود: خلاء رهبری اجرایی در استان وجود دارد و درد دل فقرا شنیده نمی شود.

وی به تهیه سند عفو استان اشاره کرد و گفت که تدوین سند عفو باید در دستور کار دلسوزان استان قرار گیرد.

وی گفت: تلاش های دولت در پویایی پویای جهاد قابل تقدیر است اما جهاد با اراده مردم شکل می گیرد و با دستورالعمل ها و بروکراسی اداری به دست نمی آید.

IMG-20211001-WA0047IMG-20211001-WA0046IMG-20211001-WA0043IMG-20211001-WA0044IMG-20211001-WA0041IMG-20211001-WA0039

دکمه بازگشت به بالا