سلامت و تندرستی

جهش ویروس کووید ۱۹ ممکن است اثربخشی واکسن را زیر سئوال ببرد

آفتاب‌‌نیوز:

شهیدا بگشتی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی با تأکید بر اینکه اشتغال جوانان و استفاده از فرصت ها در دستور کار شرکت های دانش دانشگاه قرار دارد ، تأکید کرد: نخستین بخشهای پارک علم و فناوری در آستانه دهه فجر افتتاح می شود.

زالی با اشاره به افزایش شرکت های دانش بنیان دانشگاه به 105 شرکت ، تاکید کرد: دریچه ورود جوانان در قالب فعالیت های فناوری در شرکت های دانش بنیان دانشگاه باز و باز است.

وی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان رشد و جهش های بی سابقه ای را در اپیدمی عروق کرونا جهانی تجربه کرده اند ، افزود: کرونا نه تنها تهدیدی برای برنامه های آموزشی و پژوهشی دانشگاه ندارد بلکه به عنوان یک نیروی محرک نیز عمل می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدا بیچستی از انتشار 424 مقاله کاربردی در میان محصولات کرونا این دانشگاه خبر داد و افزود: از هر شش محقق ایرانی با بیشترین بازده در منطقه کرونا طی ماه های اخیر ، سه مقاله از این مقاله مربوط به محققان است. دانشگاه علوم پزشکی شهیدا بیچستی.

زالی تخمین زد که 50٪ مقالات مورد استفاده کرونا به افتخار دانشگاه علوم پزشکی شهیدا بتستی توسط محققان دانشگاه در سراسر کشور تولید شده است.

وی با بیان اینکه کرونا مشکل رایجی در تحقیقات ، فناوری و درمان است ، گفت: “جهش اخیر ویروس کرونا در انگلیس می تواند مواردی مانند اثر بخشی و کارایی واکسن ها ، به ویژه واکسن های مبتنی بر RNA را زیر سوال ببرد.”

وی خواستار تجزیه و تحلیل فن آوران و محققان این حوزه شد و با اشاره به جایگاه دوم تحقیقات دانشگاهی در كشور ، بر حفظ و رشد این جایگاه تأكید كرد.

دکمه بازگشت به بالا