جامعه

از ویروس خطرناک انگلیسی تا آزمایش انسانی واکسن ایرانی کرونا

امید سلیمی بنی: مهمترین اخبار کرونا مدرن شب گذشته 191 هموطن به علت بیماری ویروس کرونا قلب جان خود را از دست دادند متعلق به. آمارها نشان می دهد تعداد مرگ و میرهای ناشی از این بیماری به شدت کاهش یافته و کمتر از نیمی از مرگ ها به اوج خود رسیده اند.

پلیس گفت که سفر را ممنوع کرده است 20 شب در یلدا ، زیرا محدودیت های تاج مشاهده نمی شود. حدود 60 هزار خودرو جریمه شدند. البته پلیس راهور توصیه می کند زمان شروع منع رفت و آمد را به 22:00 تغییر دهید. پیشنهادی که شهروندان آن را به خوبی دریافت نکرده اند ، زیرا آنها می گویند اگر این تصمیم توسط مردم گرفته شود پلیس در شب و روز محدودیت های ترافیکی در کرونا را تغییر نمی دهد. کاربران اخبار آنلاین معتقدند ثبات و پیش بینی در روزهای کرونا برای آنها مهمتر از تغییر در نهادهای تصمیم گیری و ایجاد مشکلات است.

ویروسی که از انگلستان می آید

اخبار تکان دهنده ای که جزئیات آن امروز علنی شد ، شاهد این امر است این ویروس بیشتر از کرونا در انگلستان جهش یافته و بسیار مسری است. این خبر می گوید ویروس جدید نوعی کرونیم است که 70 درصد ظرفیت انتقال بیش از ویروس مرسوم بیماری مهلک دارد ، اما میزان مرگ و میر افراد آلوده به بیماری ویروس کرونا قلب تغییر چشمگیری نکرده است. به عبارت دیگر ، این بار بیماری مهلک از قلب اروپای مدرن به جهان رانده می شود.

وزیر بهداشت در مواجهه با این خبر تکان دهنده ، که می تواند جهان را به شوک جدید کرونا برگرداند ، بلافاصله قلم به دست گرفت و نامه ای سرگشاده به وزیر راه و شهرسازی نوشت. توقف کلیه پروازهای بین تهران و لندن را خواستار شدکلیه مسافرانی که از انگلستان به طور مستقیم یا غیرمستقیم وارد ایران می شوند را سازماندهی کنید تا از نزدیک در مورد بیماری های جدید کنترل شوند.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به درخواست وزیر بهداشت تصمیم به ایجاد محدودیت پرواز بین ایران و انگلیس گرفت و جزئیات ممنوعیت مبادلات مسافر بین دو کشور را تشریح کرد. همانطور که وزیر راه گفت تمام پروازهای انگلیس به ایران محدود بوده و فقط دو هفته طول خواهد کشید.

ظهور این ویروس جدید حتی کمدین ها و کاریکاتوریست ها را مجبور به نوشتن کرده است نسخه جدید ویروس کرونا هشدار

چگونه واکسیناسیون زنجیره تاج را می شکند؟

البته ویروس کلاسیک را باید در خاطر داشت کرونا خطرات وحشتناکی دارد ، از جمله توانایی ایجاد حمله های قلبی و مغزی در انسان و ما نباید خطرات این بیماری را فراموش کنیم. در همین حال ، معاون وزیر بهداشت در یک گفتگوی طولانی ، رفتار مضر اصلی ویروس که باعث بیماری عروق ویروس کرونا قلب می شود وی گفت: “بیشتر خطرناک ترین ناقلین ویروس زیر 20 سال نیستند و معمولاً ویروس را بدون هیچ علامتی حمل می کنند. در مقابل ، بیماران بالای 60 سال که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند بیشتر آسیب می بینند و در معرض خطر هستند.” این برای آنها بیشتر از گروههای دیگر است.

در مورد اخبار مربوط به واکسیناسیون عروق ویروس کرونا ، سخنان دکتر ظفرا قندی ، رئیس سازمان نظام پزشکی ، که اظهار داشت مناسب نیست که شهروندان کشوری به اندازه ایران ظرف 8 ماه واکسینه شوند ، فرآیند واکسیناسیون باید در مدت 3 ماه برای همه شهروندان انجام شود ، بنابراین ما امیدواریم که بتوانیم زنجیره انتقال ویروس ویروس کرونا را بشکنیم..

البته این موضوع امروز توسط دکتر مینو مهرز ، متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری اعلام شد مرحله آزمایش واکسن کرونا ایرانی بر روی انسان با حضور 56 داوطلب به زودی آغاز می شود و ویروس کرونوایر ضعیف شده به آنها تزریق می شود تا اطمینان حاصل شود که آنتی بادی در بدن داوطلبان تولید می شود. این خبر امروز توسط نماینده WHO (سازمان بهداشت جهانی) کریستین هملمن اعلام شد ایران امکان پرداخت هزینه واکسن ویروس کرونا را دارد. مطالعه ای در مورد توانایی رساندن واکسن ویروس کرونا به همه افراد در ماه های آینده نشان داده شده است حداقل 25٪ از افراد روی زمین تا سال 2022 (دو سال آینده) به واکسن کرون دسترسی نخواهند داشت و ما نمی توانیم خوشحال باشیم که سال آینده همه در جهان واکسینه می شوند علیه Quid 19.

235231

دکمه بازگشت به بالا