جامعه

تزریق دز سوم واکسن کرونا به ۸ هزار کادر درمان در اصفهان

پژمان عقدک در گفت و گو با تیتر اول گفت: از روز گذشته تاکنون 382 بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونا قلب در اصفهان شناسایی شده که از این تعداد 174 نفر در مراکز درمانی بستری شده اند.

وی افزود: در حال حاضر هزاران بیمار مبتلا به عروق کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری هستند که از این تعداد 174 بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار گرفته اند و در 24 ساعت گذشته 207 بیمار مبتلا به کرونا نسبت به مراکز درمانی پیشرفت کرده اند.” زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نوشته شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعداد کل فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا با احتساب فوت‌های احتمالی و شناخته شده در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۱ نفر اعلام کرد. 202 هزار و 220 بیمار کرونا شناسایی شده و مشکوک که از این تعداد 419 هزار و 697 بیمار نهایی مبتلا به بیماری عروق کرونا قلب بودند، به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مراجعه کردند.

وی افزود: از ابتدای این همه گیری تاکنون 16 هزار و 671 بیمار مشکوک و خاص مبتلا به بیماری عروق کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فوت کرده اند که از این تعداد 120 هزار و 26 بیمار مبتلا به بیماری عروق کرونا قلب مثبت بوده اند.

عقدک با اشاره به دریافت واکسن در استان اصفهان گفت: تا امروز 5 میلیون و 588 هزار و 746 دوز کراون واکسن در استان اصفهان تزریق شده که به ترتیب 3 میلیون و 207 هزار و 256 نوبت اول و 2 میلیون و 372 هزار است. 957 دوز دوم واکسن و 8 هزار و 319 هزار نوبت سوم به کادر درمانی تزریق شد.

وی خاطرنشان کرد: تا امروز 73.06 درصد از جمعیت و 54.46 درصد از جمعیت اولین دوز واکسن کرونری را دریافت کرده اند و 65.22 درصد از جمعیت و 33.07 درصد از جمعیت اولین نوبت واکسن عروق کرونا را دریافت کرده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین به آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در حوزه شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فقط شهر مبارک قرمز است و دبیرستان ها این شهر هنوز باز نشده است.”

وی گفت: در حال حاضر بر اساس طبقه بندی و فراخوان وزارت بهداشت، درمان و مراقبت های پزشکی، تزریق نوبت سوم واکسن کرونا به کارکنان بهداشتی و درمانی در حال انجام است و به تدریج با اعلام واکسیناسیون، بیماران مسن در حال انجام هستند. در دستور کار است.” طول می کشد.

48

دکمه بازگشت به بالا