جامعه

دریافت پلاسمای خون برای بهبودی کرونایی‌های استان مرکزی آغاز شد

تیتر اول / مرکزی مدیرکل انتقال خون استان مرکزی از دریافت موفقیت آمیز اولین اهدای پلاسمایی از بیماری بهبود یافته Quaid 19 در اراک خبر داد و افزود: استفاده از پلاسما درمانی و تزریق پلاسما از انسانهای بهبود یافته باعث تسریع در بهبود بیماران مبتلا به این بیماری می شود.

در مصاحبه با تیتر اول ، دکتر فاطمه سادات مهدویانی اظهار داشت: پلاسما خون بیماران بهبود یافته مبتلا به کووید 19 حاوی آنتی بادی است که برای بیماران مبتلا به این بیماری بسیار مفید است و دریافت پلاسمای خون به شکل یک راهنمای ملی در 16 استان از جمله مارکیازی- ادامه دارد استان است. » .

وی با اشاره به اینکه انتقال خون از استان مرکزی شروع به دریافت پلاسما از بیماران بهبود یافته در مرکز استان کرده است ، افزود: داوطلبان اهدای خون باید مدارک ترخیص از بیمارستان را برای انتقال خون در استان یک ماه پس از بهبود ارسال کنند. پس از انجام آزمایش ، 500 سی سی پلاسما در طی یک ساعت داده می شود.

وی با تأکید بر اینکه همه بیماران بهبود یافته نمی توانند پلاسمای خون خود را اهدا کنند ، اضافه کرد: اهدا خون پلاسما مانند اهدای خون دارای شرایط ویژه ای است که در آن حد مجاز سنی 18 تا 60 سال برای اولین بار و در صورت سابقه قبلی تا 65 سال است. ، از جمله شرط مهم است کلیه شرایط برای اهدای خون ، مانند نداشتن بیماری زمینه ای و استفاده نکردن از داروهای خاص و داشتن سلامت کامل ، از دیگر الزامات آن است.

دکتر مهدویانی اظهار داشت: “پلاسما بخش زرد خون است که به دلیل پروتئین های مختلف از بیماران در حال بهبودی بیماری Qovid 19 دریافت می شود و برای تقویت سیستم ایمنی بدن افراد مبتلا تزریق می شود.” این روش امیدوارکننده عامل مهمی در تسریع بهبودی بیماران مبتلا به این بیماری است.

وی با تأکید بر اینکه اهدای پلاسمای خون هیچ تاثیری در کاهش سطح هموگلوبین در خون اهدا کننده نخواهد داشت ، افزود: بدن بیمار مبتلا به Quaid 19 که به این بیماری مبتلا شده ، آنتی بادی کافی تولید نکرده و یا به هر دلیلی می تواند آنها را تولید کند. این آنتی بادی نیست و با تزریق پلاسما حاوی آنتی اکسیدان کوویدین 19 احتمال تسریع در بهبودی فرد آلوده را افزایش می دهد.

مدیر مرکز انتقال خون استان مرکزی در بخش دیگری از گفتگو اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر کمبود خون در استان وجود ندارد و ما شاهد واکنش خوبی از اهدا کنندگان خون و پلاسما هستیم.

وی اظهار داشت: معمولاً در ماه مبارک رمضان به دلیل روزه گرفتن ، میزان پذیرش مردم برای اهدای خون کاهش می یابد اما تعداد مشتریانی که بعد از افطار خون اهدا کرده اند مطلوب است. اهدا کنندگان می توانند از ساعت 7 بعد از ظهر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند. 19:00 تا 23:00 برای دریافت و اهدای خون.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا