بین الملل

چین سلاح سایبری برای در کنترل درآوردن ماهواره‌های دشمن می‌سازد

روزنامه فایننشال تایمز امروز جمعه با استناد به اسناد فاش شده پنتاگون گزارش داد که چین در حال ساخت سلاح‌های سایبری با فناوری پیشرفته است تا “کنترل” ماهواره‌های دشمن را به دست بگیرد و آنها را برای انتقال داده‌ها و نظارت غیرقابل استفاده کند، از جمله در لحظات حساس جنگ.

به گزارش تیتر اول، به نقل از اسپوتنیک، در این گزارش آمده است که قصد چین برای توسعه چنین فناوری‌هایی بخش مهمی از هدف پکن برای کنترل انتقال داده است.

به گفته این روزنامه، گفته می‌شود که سلاح‌های سایبری ممکن است سیگنال‌هایی را تقلید کنند که ماهواره‌های دشمن از اپراتورهای خود دریافت می‌کنند و کنترل کامل ماهواره‌ها را به دست می‌آورند یا باعث شکست عملیات در لحظات حساس جنگ می‌شوند.

در اوایل ماه آوریل، رسانه‌ها گزارش دادند که چین ۱۲۹۹۲ ماهواره را برای رقابت با ماهواره‌های استارلینک اسپیس ایکس در میان درخواست‌های جامعه نظامی برای تسریع در ایجاد یک شبکه ملی، به مدار خواهد فرستاد.

بنا بر گزارش‌ها، ترس پکن در دسامبر ۲۰۲۲ هنگامی که اسپیس ایکس اعلام کرد پروژه‌ای به نام Starshield را راه اندازی خواهد کرد که نیازهای امنیت ملی را برآورده می‌کند، تقویت شد. محققان نظامی چینی گفتند نصب دوربین‌های نظارتی شبکه‌ای در سرتاسر جهان را پیگیری می‌کنند.

در اوایل آوریل، بیش از ۱۰۰ سند طبقه بندی شده دولت ایالات متحده در رسانه‌های اجتماعی به بیرون درز کرد. مطالب فاش شده برخی از تحلیل‌های نظامی بسیار محرمانه واشنگتن را فاش کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا