اقتصادی

تعویق پرتاب دهمین سری از ماهواره‌های “استارلینک”

به دلیل شرایط نامساعد جوی ، SpaceX به تأخیر انداختن سری 10 ماهواره های Starlink خود را به تعویق انداخت.

به گزارش تیتر اول و به نقل از دیلی میل، آب و هوای نامطبوع دهمین ماهواره را راه اندازی می کندواسترلینگ هنوز برای دومین بار SpaceX را به مدار خود پرتاب نکرده است و حدود 15 دقیقه قبل از پرتاب موشک Falcon 9 از مرکز فضایی کندی در کیپ کانااورال ، فلوریدا ، این شرکت راه اندازی این ماموریت را ترک کرده است.

در زمان راه اندازی ، باید 57 فرستنده اینترنتی راه اندازی شود و هر یک از ماهواره های اینترنتی Starlink به سایه یا چتربندی به نام VisorSat مجهز شده بودند. این ماهواره ها را وادار به انجام مانورهای کنترل شده می کند تا باعث اختلال کمتری در جامعه نجوم شوند تا بتوانند مشاهدات مفصلی از آسمان شب داشته باشند.

قرار بود SpaceX دهمین سری ماهواره های خود را در تاریخ 26 ژوئن به بازار عرضه کند ، اما طوفان های اطراف مرکز فضایی کندی به تأخیر انداختند. در آینده رونمایی خواهد شد و از 57 دستگاه و دو ماهواره بهره خواهد برد. SpaceX قصد دارد روز گذشته سری جدید ماهواره ای Starlink را با دو ماهواره BlackSky راه اندازی کند. زمان و زمان پرتاب بعدی طی روزهای آینده اعلام می شود.

اگر در آینده ماهواره Starlink با موفقیت به فضا پرتاب شود ، در کل 600 Starlink SpaceX در مدار خواهد داشت. SpaceX قصد دارد تا سال 2027 تمام 12000 ماهواره Starlink را به بازار عرضه کند. ماهواره های Starlink بخشی از برنامه SpaceX برای خدمات اینترنتی جدید و پر سرعت هستند. این پروژه در اوایل سال 2015 به درخواست مدیرعامل این شرکت ، ایلا موسکا ، با اجازه کمیته ارتباطات فدرال ، برای آزمایش ایده او در زمینه ایجاد پهنای باند جهانی ، به بهره برداری رسید. در سال 2017 ، او برنامه Starlink را به عنوان یک سیستم باند پهن کم هزینه ثبت کرد و می تواند دسترسی جهانی به اینترنت را در سراسر جهان فراهم کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا