سلامت و تندرستی

ماهواره‌های کانادا به کمک اوکراین آمدند

مایک گرینلی، مدیر عامل مایک، گفت: «تصاویر گرفته شده توسط ماهواره‌های ما در توانایی آن‌ها در نظارت بر آب و هوا، ادغام و تجزیه و تحلیل با منابع تصویری دیگر از شرکت‌های تجاری رصد زمین منحصر به فرد هستند. اطلاعات جامع و به روز ارائه خواهد داد. – تاریخ گزارش های اطلاعاتی در مورد اوکراین.

وی افزود: ما مفتخریم که می‌توانیم از قابلیت‌های ماهواره‌های راداری خود برای کمک به این تلاش بین‌المللی استفاده کنیم و به انجام هر کاری که در توان داریم برای کمک به دولت اوکراین برای محافظت از شهروندانش ادامه دهیم.

McDonald’s, Detoiler & Partners که به اختصار MDA نامیده می شود، یک شرکت چند ملیتی ارتباطات و فناوری کانادایی است. این شرکت شعبه های متعددی در سراسر کانادا و ایالات متحده دارد. محصولات کلیدی این شرکت عبارتند از Canadarem، مورد استفاده توسط شاتل فضایی ناسا، و Canadarem 2 و Dexter، مورد استفاده توسط ایستگاه فضایی بین المللی.

Canadarm مجموعه ای از سلاح های مکانیکی است که بر روی فضاپیماها و ایستگاه های فضایی برای جابجایی محموله ها و اجسام خارجی در سفرهای فضایی نصب شده است. این ابزار توسط آژانس فضایی کانادا توسعه و ساخته شده است.

قابلیت های رادار MDA قابل توجه است. به عنوان مثال، این شرکت ماهواره رادارست-2 را که از دسامبر 2007 به دور سیاره ما می چرخد، و همچنین سه فضاپیمای صورت فلکی رادارست که در ژوئن 2019 بر فراز موشک فالکون 9 اسپیس ایکس پرواز کردند، ساخته است. مدارهای زمین پرتاب شدند.

در بیانیه کوتاه گرینلی مشخص نشده است که MDA کدام تصاویر را از ماهواره های شرکت های دیگر مشاهده خواهد کرد.

چند گزینه وجود دارد. برای مثال، Capella Space مستقر در کلرادو در حملات روسیه در 24 فوریه تصاویر SAR را از اوکراین گرفت و Maxar Technologies، Planet And BlackSky، تصاویری از تهاجم روسیه به اوکراین و پیامدهای آن گرفت. به عنوان مثال، Maxar اخیرا مجموعه‌ای از عکس‌ها را منتشر کرده است که نشان می‌دهد خسارات زیادی به فروشگاه‌های مواد غذایی، خانه‌ها و ساختمان‌های دیگر وارد شده است.شهر محاصره شده اوکراینی Mariupol توسط غیرنظامیان نفوذ کرده است.

46

دکمه بازگشت به بالا