جامعه

درخواست کارت ملی و تغییرنام الکترونیک شد/ صدور کارت و کد شناسایی برای افراد فاقد شناسنامه

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به افتتاح و راه اندازی درگاه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت احوال در هفته دولت گفت: خدمات الکترونیکی مانند تغییر نام، درخواست کارت دولتی، درخواست گواهی تجرد و تغییر نشانی خواهد بود. ارائه شده است. در این پورتال ارائه شده است.

به گزارش تیتر اول، هاشم کارگر معاون وزیر کشور با اشاره به افتتاح و استفاده از درگاه خدمات الکترونیکی سازمان نظام وظیفه عمومی در هفته دولت، گفت: نسخه اول آن به صورت موبایلی است و در اختیار همه مردم قرار می گیرد.

وی افزود: علاوه بر اطلاعات شخصی هر فرد که در این درگاه قابل مشاهده است، خدمات الکترونیکی نیز در این درگاه به افراد ارائه می شود که از جمله آنها می توان به تغییر نام، درخواست کارت ملی، درخواست گواهی تجرد و تغییر آدرس و البته الکترونیکی ما اشاره کرد. خدمات در نسخه های بعدی توسعه خواهد یافت.will find

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به برون سپاری برخی از خدمات ما، گفت: برای سهولت دسترسی مردم به این نوع خدمات، طی سال گذشته صدور شناسنامه المثنی را به ادارات دولتی واگذار کردیم.

این مسئول تاخیر در صدور 10 میلیون کارت ملی برای شهروندان را اینگونه توضیح داد: از اواخر دی ماه سال گذشته در صدور کارت ملی تسریع کرده ایم و تاکنون 5 میلیون کارت ملی و حدود 4 کارت ملی برای مردم صادر و ارسال کرده ایم. میلیون 600 هزار کارت برای صدور و تحویل مردم در دو تا سه ماه گذشته باقی مانده است.

کارگر درباره نحوه درخواست کارت ملی برای افرادی که کارت ملی خود را مفقود کرده اند، گفت: این افراد باید از طریق ادارات ثبت احوال یا ادارات دولتی برای دریافت کارت ملی مفقود شده اقدام کنند و البته می توانند درخواست خود را روی کارت مفقودی نیز ارائه کنند. بخش در پورتال خدمات الکترونیکی ثبت نام کنید

وی همچنین در پایان سخنان خود در این برنامه رادیویی گفت: برای افرادی که شناسنامه ندارند کارت و کد شناسایی صادر می شود تا وضعیت تابعیت آنها مشخص شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا