عمومی

فرار مالیاتی با کارت‌به‌کارت – تیتر اول

در پی تکمیل قانون مالیات تراکنش های کارتخوان، برخی اتحادیه ها مشتریان را مجبور به انتقال وجه با کارت می کنند.

به گزارش تیتر اول، همشهری وی نوشت: اختلاف سازمان مالیاتی و اتاق اصناف بر سر اخذ مالیات از تراکنش های کارتخوان های فروشگاهی بالا گرفته و همزمان برخی اتحادیه ها برای فرار از پرداخت، انتقال کارت به کارت را با دستگاه های پوز جایگزین کرده اند. این نوع مالیات

در پایان دوره یک ساله و با اجرای بند 11 قانون پایانه های فروشگاهی مبنی بر اتصال دستگاه های خودپرداز به پرونده های مالیاتی صاحبان مشاغل، اختلاف سازمان امور مالیاتی و اتاق بازرگانی در خصوص پرداخت مالیات. در معاملات با 1 ژوئیه 2010. دستگاه های خودپرداز به آخرین مرحله رسیده اند.

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، هنگام افزودن کارتخوان به پرونده مالیاتی اصناف، تمامی واحدهای صنفی پس از تراکنش با دستگاه‌های پوز مشمول این نوع مالیات می‌شوند. این در حالی است که اجرای این تکلیف قانونی در روزهای اخیر مشمول ذخایر بوده است. مشاهدات در حوزه همشهری نشان می دهد در روزهای اخیر بسیاری از خرده فروشان و صاحبان مشاغل از مشتریان خود می خواهند که به جای پرداخت هزینه کالا یا خدمات، هزینه کالا یا خدمات را با استفاده از کارت پرداخت کنند. با این ترفند سعی می کنند قانون پرداخت مالیات تراکنش به کارتخوان ها را دور بزنند. این مشکل منجر به شکایات و نارضایتی مشتریان شده است که به دلایل مختلف قادر به پرداخت آنلاین کالا و خدمات با استفاده از تلفن های هوشمند تلفن همراه نیستند. ترفند جدید صنفی مبنی بر عدم پرداخت مالیات کارتخوان ها با واکنش سازمان مالیاتی مواجه شده است که برخورد با متخلفان را برجسته کرده است.

30 درصد جریمه برای اصناف مختلف

رئیس مرکز تنظیم مقررات مالیاتی با تایید اطلاعات دریافتی مبنی بر ترفندهای کسبه در گریز از تور مالیاتی، تصریح کرد: برخی از صاحبان مشاغل به پرونده مالیاتی خود دستگاه کارتخوان اضافه نمی کنند که این شبهه مبنی بر پرداخت ها را به وجود آورده است. جای دیگر آماده. سازمان امور مالیاتی جریمه های سنگینی را برای این افراد در نظر می گیرد. محمد برگیگری گفت: فعالان اقتصادی که به جای کارتخوان از کارت کارت به کارت استفاده کنند علاوه بر مالیات با جریمه غیرقابل بخشش 30 درصدی مواجه خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه جریمه موضوع ماده 192 قانون مالیات های مستقیم پیش بینی شده است، افزود: ضمیمه پرونده مالیاتی خود است. و به محض دریافت درخواست مودیان، پرونده آنها تشکیل و امکان فعال سازی کارتخوان ها به بانک مرکزی ارسال می شود.

200000 کارتخوان را غیرفعال کنید

همزمان با این الزام قانون، در حال حاضر 200 هزار دستگاه کارتخوان در نوبت اول بر اساس ضوابط سازمان امور مالیاتی غیرفعال شده است. مقامات قضایی اعلام کرده اند که لیست به روز شده میلیون ها دستگاه کارتخوان و درگاه اینترنتی که برای تشکیل پرونده یا تشکیل پرونده مالیاتی به سایت سازمان امور مالیاتی مراجعه نکرده اند، به بانک مرکزی ابلاغ شده است. بر اساس این گزارش، برخی از کارتخوان های قطع شده پایانه هایی هستند که طی شش ماه گذشته تراکنش یا گردش مالی کمی نداشته اند، اما برخی از پایانه های پر گردش مالی انتخاب شده اند. از روز گذشته (شنبه 7 اسفندماه) سایت سازمان امور مالیاتی برای افرادی که می خواهند پایانه های خود را برای امور مالیاتی اضافه کنند، باز است.

شکایت در مورد اطلاعات ناقص قوانین مالیاتی

کاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران گفت: بی توجهی به قوانین مالیاتی مردم و اصناف را سردرگم کرده است. اصناف با برخی از نقل و انتقالات زیان آور از طریق دستگاه های پوز مشکل دارند. این اتفاقات به دلیل بی اطلاعی از برخی قوانین بود.

وی تصریح کرد: بسیاری از اصناف تراکنش و تراکنش سایر بازرگانانی که دستگاه پوز ندارند را می پذیرند و بعدا مبالغ دریافتی را به صاحبان خود برمی گردانند. برای معامله مورد نیاز است.

نوده فراهانی گفت: زمانی که شخصی خانه خود را می فروشد و مبلغ دریافتی را به حساب خود واریز می کند و همان مبلغ را برای خرید خانه جدید از حساب خود خارج می کند، عملاً کاری انجام نداده است، اما سازمان امور مالیاتی وجوه را به حساب خود واریز کرده است. معاملات سودآور.” او انجام می دهد.

پس از تصویب قوانین مالیاتی در سال گذشته، اطلاعات کافی از حساب های تجاری و غیرتجاری اصناف متصل به دستگاه ها وجود نداشت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا