استان ها

آئین اختتامیه جشنواره ملی «دل نوشته های من و نهج البلاغه» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری تیتر اول از تهران ؛ مراسم اختتامیه جشنواره ملی دانشگاه پیام نور “مقالات من و نهج البلاغه” به میزبانی استان تهران ، به صورت حضوری و با ویدئو کنفرانس در سطح دانشگاه های پیام نور کشور برگزار شد و به صورت زنده از آپارات پخش شد.

دانشجویان پایتخت بزرگ کشور

میهمان ویژه این مراسم ، حضرات آیت الله سید جمال الدین دین پرور ، رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه ، میهمان ویژه این مراسم ، خطاب به بازدید کنندگان و حضار جشنواره ملی دانشگاه پیام نور “مقالات من و نهج البلاغه” گفت: : “دانش آموزان بزرگترین افراد هستند. از طریق تعالیم عالی اسلام ، به ویژه فرهنگ علوی ، و با توجه به نهج البلاغه در یک فضای انسانی ، اجتماعی و سیاسی بالا با یک تفکر و فرهنگ متعالی و مستقل قرار بگیرند.

نهج البلاغه حاوی مطالبی است که مردم ، به ویژه نسل جوان و دانشجویان را به سمت روحیه آزادی ، رعایت مذهب ، شجاعت و فداکاری سوق می دهد. آنها آنها را به افراد ، جامعه و بشریت وفادار می کنند.

دانشگاهها وظیفه آموزش دانشجویان در زمینه علوم ، معارف و دین را دارند. فعالیت هایی از جمله این جشنواره با محوریت نهج البلاغه می تواند نقش موثری در آموزش دانش آموزان داشته باشد.

کتاب زندگی فرهنگی و مسئولیت های نهج البلاغه نهج البلاغه در دانشگاه ها

تورپینا دکتر محمد هادی امین ناجی؛ معاون فرهنگی ، دانشجویی و امور اجتماعی دانشگاه پیام نور ، با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن و همچنین گرامیداشت مادر ، گفت: نهج البلاغه از نظر قرآن كریم همیشه به عنوان یك شیوه زندگی ، سلطنت و نحوه ارتباط پادشاهان با ملت و ملت با پادشاهان در نظر گرفته می شود.

وی افزود: مسئله دیگر این است که نهج البلاغه در قرآن کریم به عنوان کتاب زندگی و نحوه برخورد مردم با پادشاهان و نحوه برخورد شاهان با مردم پذیرفته شده است. علاوه بر این ، به عنوان کتابی با هدف رشد فکری بشر ، همچنان شاهد پیشنهادها ، خطبه ها و احکام مختلفی است که می تواند مرجع بسیاری از راست گرایان و بشردوستان باشد بنابراین ، در توصیف این کتاب شریف ، هرچند ممکن است بگوییم کم گفته ایم.

دکتر امین ناجی همچنین اظهار داشت: دانشگاه پیام نور یکی از اولین دانشگاههایی است که مرکز نهج البلاغه است و دانشگاه پیام نور را می توان مرکز نهج البلاغه در میان سایر دانشگاههای دولتی دانست. دانشگاه پیام نور در زمینه انتشار آموزه های نهج البلاغه امیرالمومنین (ع) در دو حوزه آموزش و پژوهش و همچنین انتشار فرهنگ نهج البلاغه برای عموم مردم فعالیت داشته است.

وی با اشاره به فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه پیام نور در منطقه نهج البلاغه ، توضیح داد: دانشگاه پیام نور اولین ارائه دهنده دوره های تحصیلات تکمیلی نهج البلاغه است. مجله علمی دارایه الحقیقه نهج البلاغه ، اولین نشریه عربی زبان توسط محققان نهج البلاغه ، نیز در دانشگاه پیام نور افتتاح شده است.

معاون فرهنگی ، دانشجویی و امور اجتماعی دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه ها وظیفه اشاعه فرهنگ نهج البلاغه را دارند ، دانشگاه پیام نور بخشی از این مسئولیت را آموزش منابع انسانی و بخشی از آن را در فعالیت های تبلیغی دانسته است ” در این زمینه ، تاسیس انجمن های علمی نهج البلاغه و مراکز تحقیقاتی دانشجویی مرتبط با نهج البلاغه مورد توجه قرار گرفته است که طی سالهای اخیر در این زمینه بسیار فعال بوده ایم.

به جشنواره ملی “مقالات من و نهج البلاغه” خوش آمدید / جامعه ما تشنه فرهنگ ناب است

نهج ابلاغه

در ادامه دکتر غلامرضا بخشی خانیکی ؛ رئیس دانشگاه پیام نور تهران و دبیر اجرایی جشنواره با استقبال از دهه فجر انقلاب اسلامی و سالروز ولادت حضرت زهرا (س) گفت: “مقالات من و جشنواره ملی نهج البلاغه از دانشگاه پیام نور در سه زمینه: خطبه ها ، نامه ها و کتاب مقدس امیرالمومنین علی (ع) به میزبانی دانشجویان دانشگاه پیام نور و همچنین سایر دانشگاه های دولتی به همت استان تهران برگزار شد.

دبیر اجرایی جشنواره ادامه داد: علی رغم گسترش تاج در کشور و محدودیت های ناشی از آن ، این جشنواره برای دانشجویان موفقیت آمیز بوده است. در ابتدا قرار بود این جشنواره در سطح دانشگاه های پیام نور برگزار شود ، اما به دنبال درخواست دانشجویان سایر دانشگاه ها ، تصمیم گرفته شد تا میزبان ملی و دانشگاه های سراسر کشور باشند.

وی افزود: برخی از موارد جالب کارهایی بود که دبیرخانه جشنواره از دانشگاه های پیام نور 12 استان ، دانشگاه تبریز ، دانشگاه علوم پزشکی ، دانشگاه آزاد اسلامی ، موسسات غیرانتفاعی و … در سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری دریافت کرد. . امتیازات دریافت شد. فعالیت دانشجویی در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی ، مهندسی ، علوم پزشکی و … که نشانگر علاقه جوانان ما به نهج البلاغه است.

سرانجام ، دکتر بخشی خانیکی افزود: “من معتقدم که جامعه ما تشنه فرهنگ ناب نهج البلاغه است و هر چقدر هم در این زمینه کار کنیم ، هنوز جای کار بیشتر برای شناختن جوانان ما وجود دارد. با امیرالم Moمنین (ع). “

معرفی برندگان جشنواره ملی دانشگاه پیام نور “مقالات من و نهج البلاغه”

تورپینا دکتر احسان احمد مطلقی؛ معاون آموزشی ، پژوهشی ، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور تهران به روند ارزیابی ورودی های دریافت شده توسط دبیرخانه جشنواره ملی “مقالات من و نهج البلاغه” اشاره کرد و گفت: “ورودی های دانشجویان از بین آثار دریافتی ، ما همچنین مقالات ویژه ای داشتیم که هیئت داوران آنها را قابل تحسین می دانست.

در این مراسم ، ویدئویی از برگزیدگان جشنواره نمایش داده شد که طی آن هر شخص قلب خود را می خواند. نامزدها ساکنان شهرهای مختلف کشور هستند که به طور واقعی در این مراسم شرکت می کنند تا اقدامات بهداشتی را دنبال کنند.

اسامی برندگان به شرح زیر است:

نفر اول – مهدیه حقیقت جو ، دانشگاه پیام نور در شرق تهران

نفر دوم – رشیدی معمولی ، دانشگاه پیام نور ، شمال تهران

نفر سوم – یونس اشرفی امین ، دانشگاه پیام نور ، تهران جنوبی

اثر شناخته شده – فاطمه بیرانوند ، دانشگاه پیام نور ، نظرآباد

اثر شناخته شده – سمیرا نوری ، پردیس پیام نور

کارهای برجسته – فاطمه نجفلو ترکمانی ، دانشگاه پزشکی ارتش

ح

دکمه بازگشت به بالا