استان ها

جشنواره اعتکاف دانشگاهیان، آغاز به کار کرد

جشنواره دانشگاهی اعتکاف آغاز شده است

تیتر اول / قم جشنواره اعتکاف دانشگاهیان با مشارکت ولی فقیه در دانشگاه ها و وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، وزارت بهداشت و … برگزار می شود.

هویات الاسلام دیرباز رئیس دانشگاه قوی در یک کنفرانس مطبوعاتی در جشنواره اعتکاف دانشگاهی ملی ، که با حضور دفتر رئیس اجرایی ، وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت برگزار شد ، گفت. چندین م institutionsسسه دیگر: اما پس از انقلاب ، این حتی بیشتر گسترش یافت و در سالهای اخیر دانشگاهیان انگیزه زیادی به این برنامه داده اند. امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم اعتکاف ، تصمیم به برگزاری این جشنواره برای ترویج فرهنگ اعتکاف گرفته شد.
حجت الاسلام نوروزی ، رئیس دانشگاه قم نیز گفت: “اسلام انزوای اجتماعی را نفی می کند و رهبانیت را قبول ندارد ، اما این بدان معنا نیست که مردم فکر و توجه را در نظر نگرفته اند و اعتکاف این فرصت را دارد که با تأمل ، مrsمنان را احیا کند ، تأمل ، توجه و هشدار.
یکی از اعضای شورای دبیران جشنواره اعتکاف آکادمیک ادامه داد: اگرچه اعتکاف زمان مشخصی ندارد اما بهترین زمان معنوی این روزهای خوش است. امسال لازم است که این فرهنگ غنی در همه زمینه های زندگی بخصوص در دانشگاه زنده بماند و ما می توانیم این معنویت را در فضای این تعطیلات بازگردانیم. مطمئناً ، ارزش های دینی اگر با هنر و ادبیات و همچنین هنر و ادبیات ترکیب شوند ، زبان رسا تری پیدا می کنند. همچنین ، اگر معنویت در آینده زنده بماند ، امیدواریم که در این جشنواره بتوانیم از توانایی هنرمندان و دانشگاهیان در بیان ارزش های معنوی اعتکاف استفاده کنیم.
رئیس مدیریت دانشگاه قم افزود: این جشنواره به چهار بخش تحقیق ، ادبیات ، هنر و چندرسانه ای و همچنین 13 پایان نامه ، مقاله ، کتاب ، شعر ، داستان کوتاه ، خاطرات ، دست نوشته ، عکاسی ، ارزیابی تایپوگرافی تقسیم می شود. ، پوستر ، عکس یک نمایش و فیلم ویژه برای همه دانشگاهیان دولتی از جمله کارمندان ، اساتید و دانشجویان برگزار خواهد شد.
وی افزود: آیین نامه هر بخش در وب سایت جشنواره قابل مشاهده است و شرکت در چندین بخش برای هر بار در یک زمان محدودیتی ندارد ، این پایان ماه مبارک رمضان است.
حجت الاسلام والمسلمین کریم والا معاون فرهنگی دانشگاه قم گفت: “مردم از دیدار با چهره زیبای خداوند که نیاز به روشنگری و مراقبت از درون دارد خوشحال می شوند. همیشه برای رسیدن به این مسیر راه هایی وجود دارد. “به ما گفته اند كه یكی از این راهها اعتكاف است.
وی در پایان گفت: “بعد از آنكه قوانین اسلامی از طریق پیامبر (ص) به مردم اعطا شد ، اعتكاف با شرایط متفاوت قبل از اسلام تا به امروز و شیوع بیماری عروق كرونر قلب كه این جشنواره شرایط را برای همه فراهم كرده است ، ادامه یافت. لطف کنید و اجازه دهید این وظیفه مبارک ادامه یابد.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا