ورزش و نشاط

جای عطایی بودم بازیکنان را قیچی می‌کردم/ افشاردوست شایستگی ریاست فدراسیون را دارد

ترکاشوند: جای عطایی بودم بازیکنان را قیچی می‌کردم/ افشاردوست شایستگی ریاست فدراسیون را دارد

کارشناس والیبال گفت: اگر جای سرمربی تیم ملی بودم بازیکنان حاشیه‌ای را قیچی می‌کردم.

محمد ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تیتر اول، درخصوص بلاتکلیفی تیم ملی والیبال در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: در روزهای اخیر نشستی با حضور کارشناسان برگزار شد تا در رابطه با کادر فنی و تیم ملی به یک جمع بندی برسند و آنطور که من متوجه شدم گویا قرار است یکسری تغییراتی هم در تیم ملی رخ بدهد. اما آنچه که پر واضح است وقتی تیم ما از نظر کار هماهنگی دچار نقص است و شرایط خوبی ندارد مناسب نیست که رمان زیادی را تعطیل باشد. امیدوارم هر چه سریعتر تمرینات گروهی شروع شود و در قهرمانی آسیا هم شاهد یک قهرمانی باشیم تا حال والیبال ایران کمی بهتر شود. ژاپن مهمترین رقیب آسیایی ماست و دیدید که در لیگ ملت‌ها چه تیم با کیفیتی داشت و اگر قرار باشد با همین تیم در ایران هم حاضر شود کار ما سخت خواهد بود. بنابراین ما نباید حتی یک دقیقه زمان را هم برای آماده سازی تیم از دست بدهیم.

وی در واکنش به صحبت‌های مطرح شده مبنی بر اینکه برخی از بازیکنان از عطایی حرف شنوی ندارند اینگونه توضیح داد: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای نیست که بخواهیم درخصوص بازیکن سالاری در تیم ملی صحبت کنیم چون زمان کمی برای مسابقات داریم. همه باید سعی کنیم تیم را از حاشیه دور نگه داریم تا تیم بتواند به شرایط ایده آلی برسد. اما اگر واقعا هر بازیکنی از سرمربی تیم حرف شنوی نداشته باشد آن مربی اختیار تام دارد که برخورد جدی با آن بازیکن داشته باشد. من اگر مربی باشم اجازه بازی به چنین بازیکنی را در تیمم نمی‌دهم. فرقی ندارد حتی اگر آن بازیکن بزرگترین بازیکن دنیا هم باشد باز اجازه چنین کاری را ندارد.

ملی‌پوش اسبق والیبال ادامه  داد: مربی حتی اگر کاری اشتباه هم باشد بازیکن وظیفه دارد به حرف مربی خود گوش بدهد. درست است اگر ما جایی از بهروز عطایی انتقاد می‌کنیم در چنین جاهایی هم وظیفه داریم از او حمایت کنیم چون شخص اول تیم ملی او است. یک بازیکن باید یا قبول کند و بعد به اردو برود یا کلا نرود بهروز عطایی سرمربی تیم ملی است و هر بازیکنی که در تیم است باید از او حرف شنوی داشته باشد. این مدل بازیکنان برای تیم سم هستند و روی مابقی بازیکنان هم تاثیر می‌گذارد من جای عطایی باشم این مدل بازیکنان را قیچی می‌کنم. عطایی باید قاطعانه برخورد کند و مطمئن باشد تمام خانواده والیبال در این خصوص از او حمایت خواهد کرد.

کارشناس والیبال در ادامه با اشاره به شانس کسب سهمیه المپیک گفت: هر مسابقه‌ای شرایط خاص خودش را دارد. اینطور نیست که بگوییم ما چون در لیگ ملت‌ها بد بودیم پس در سایر تورنمنت‌ها هم بد خواهیم بود و از این موضوع بترسیم. این روزها، روزهای بد والیبال ماست ولی ما باید به این تیم فرصت بدهیم. بازیکنان ما اگر حرفه‌ای و باهوش باشند باید این روزها را فراموش کنند و خودشان را برای تورنمنت بعدی آماده کنند. دیگر همه چیز تمام شد، نمی شود کاری برای نتیجه لیگ ملت‌ها کرد باید به فکر آینده باشیم. آینده‌ای که خیلی دور از ذهن هم نیست.

وی  درخصوص کناره گیری افشاردوست از مربیگری تیم ملی گفت: افشار دوست بازیکن و مربی تیم ملی بوده و او از دوستان من است. من معتقدم در رابطه با حضورش به عنوان مربی در تیم ملی به او مشاوره‌های غلطی داده شد. افشار دوست در کارهای اجرایی فوق العاده است. من احساس می‌کنم او در این زمان برای حضور در تیم ملی تصمیم احساسی گرفت. کاری ندارم توان مربیگری دارد یا خیر چون سر تمرینات نبودم و نمی‌توانم در این زمینه اظهار نظری داشته باشم ولی وقتی فردی 13 سال کار اجرایی انجام داده باید بیشتر در آن سمت و سو باشد نه بخش مربیگری چون بازیکن هم در این شرایط دچار سردرگمی می شود و ممکن است با خودش فکر کند که حالا این فرد دقیقا چه سمتی دارد؟ 

ترکاشوند در پایان خاطرنشان کرد: بچه‌های این زمانه باهوش هستند و وقتی در تیم حرف شنوی هم نباشد همین مسائل هم پیش خواهد آمد. افشاردوست واقعا پتانسیل بالایی در کارهای اجرایی دارد و من هم این موضوع را به چشم دیدم. حیف است این افراد را در این پست‌ها از دست بدهیم از نظر من او حتی شایستگی ریاست فدراسیون را هم دارد ما یاد گرفتیم افراد را بسوزانیم و این وسط من فکر می‌کنم ما افشار دوست را سوزاندیم.

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

تیم تحریریه مطالب ورزشی

با تمرکز بر ورزش‌های آبی و آب‌وهوایی، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مطالبی درباره‌ی تکنیک‌ها و آموزش‌های شنا، اسکوبا و ران‌دوزی می‌پردازم. هدفمندی خود را در بهبود مهارت‌های آبی و لذت بیشتر در ورزش‌های آبی قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای ماجراجویی و هیجان در آب‌وهوایی نفس بکشید.
دکمه بازگشت به بالا