بهترین های کسب و کار

انواع سیستم های تهویه مطبوع کدامند؟

امروزه بهترین و جدیدترین سیستم های سرمایش و گرمایش ساختمان VRF، واحد GHP (VRF با موتور گازسوز ساخته و ساخته می شود)، کمپرسور مینی تبرید هوا خنک، Econopack و غیره می باشد. تجهیزاتی مانند سیستم های گرمایش و سرمایش با تکنولوژی بالا، چیلرهای تراکمی با هوا و آب خنک، فن کویل و تهویه مطبوع، موتورخانه دیگ آب گرم و انواع پکیج تجهیزات (پکیج سقفی)، زنت و غیره. سیستمی مثل سیستم قبلی هم هست. انتخاب بهترین سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان ها و انبارها لزوماً منجر به نوسازی نمی شود، بلکه مهم این است که مناسب ترین تجهیزاتی که می توان از نظر هزینه و مصرف انرژی تولید کرد، متناسب با نیاز هر فرد باشد. ساختمان. ، دما و رطوبت اولیه مورد نیاز برای انتخاب و غیره

برای این کار باید مزایا و معایب این سیستم ها را بدانید و یا انتخاب و محاسبات را به یک مهندس مجرب در این زمینه بسپارید. در زیر 7 نوع از بهترین و جدیدترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی برای تهویه مطبوع در تمامی منازل و ساختمان ها را ارائه و شرح می دهیم.

برای انتخاب بهترین راه برای سرمایش و گرمایش ساختمان خود باید با تمامی تجهیزات دیزل ژنراتور آشنا باشید و مزایا و معایب هر کدام را بررسی کنید. سعی کردیم هر ابزار را به ترتیب در یک فصل ارائه کنیم و برای آشنایی بیشتر با سبک هر ابزار توصیه می کنیم مقاله مربوطه را مطالعه کنید. 7 بهترین و جدیدترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی عبارتند از:

1. یخچال کوچک کولر گازی

با توجه به قیمت خرید و سایر مزایا، مینی کولر بهترین راه برای سرمایش و گرمایش ساختمان می باشد که هدف آن خنک سازی و گرمایش هر قسمت به صورت مستقل و جدا از سایر قسمت ها می باشد. به این معنی که هر مینی کولر (معمولا با ظرفیت سرمایش 2 تا 10 تن) می تواند به چند فن کویل در ساختمان متصل شود و دمای هوای هر فن کویل به طور مستقل تنظیم شود. به این ترتیب هزینه انرژی سیستم گرمایش و سرمایش هر واحد مسکونی از هزینه کلی ساختمان جدا می شود و هر واحد می تواند مصرف خود را کنترل کند. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید خروجی مینی چیلر آب سرد (معمولا آب) است که توسط یک لوله مخصوص به فن کویل متصل می شود. برق داغ (برای گرمایش) باید توسط دستگاه دیگری مانند آبگرمکن، بخار یا موتورخانه تامین شود.

2. یخچال

بزرگترین مدل کولر گازی کولر گازی کوچک است. یعنی از کولر گازی برای خنک کردن چندین واحد یا قسمت یک ساختمان بزرگ استفاده می شود و کولر گازی (در مقایسه با کولر گازی و یخچال) مزایا و کاربرد بیشتری دارد. یک سیستم تهویه مطبوع جمع و جور، مانند یک تهویه مطبوع کوچک، می تواند به یک فن یا یخچال متصل شود. آب سردی که از چیلر به هوا کشیده می شود، هوا را خنک می کند و آب گرم که از اتاق خنک کننده، یخچال و تهویه مطبوع گرفته می شود، این مقاله نحوه عملکرد سیستم را توضیح می دهد. بد توضیح. سیستم های تهویه مطبوع با دیگ و فن (یا تهویه مطبوع) در انواع ساختمان ها مانند منازل، ادارات، اماکن تجاری، سالن های کار و … قابل استفاده بوده و یکی از مفیدترین و بهتر سیستم ها می باشد.

3. بسته بندی تک

سومین دستگاه از ۷ نوع سیستم سرمایشی و گرمایشی مدرن، دستگاه پکیج می باشد. وسیله ای که به آن سقف نیز می گویند جزئی از تجهیزات آب سازی محسوب می شود. یعنی پس از گرم یا سرد شدن این دستگاه، هوا در لوله های خانه پخش می شود. بنابراین یک دستگاه خارجی است و سیستم داخلی از دو سیستم فشار و یک موتور که هوا تولید می کند تشکیل شده است. یعنی پکیج یونیت ترکیبی از کولر گازی و کولر گازی با تجهیزات استاندارد، کارکردها و مزایایی است که در سند پکیج به وضوح توضیح داده شده است. این دستگاه برای مصارف خانگی مناسب نیست و بهتر است در مغازه ها یا خانه استفاده شود.

4. ماشین آلات جدید GHP

GHP یکی از سیستم های سرمایشی و گرمایشی جدید است که می تواند به عنوان یکی از بهترین سیستم های گرمایشی و سرمایشی در ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری، اتاق کنفرانس و … انتخاب شود و سوخت اصلی آن به دو روش سرمایش و گرمایش می باشد. گاز طبیعی. در موتور احتراقی می سوزد و به گردش در می آید. موتور نیز به کمپرسور اسکرول متصل شده و آن را روشن می کند تا چرخه این دستگاه شروع شود. کمپرسور مبرد (گاز فریون) را متراکم کرده و به واحدهای فن کویل داخل ساختمان هدایت می کند. این دستگاه برای استفاده در ایران بسیار مناسب است زیرا مصرف برق آن کم است و نیروی اصلی آن از احتراق گاز تامین می شود. استفاده از گاز شهری باعث ایجاد سرمایش لازم در تابستان و کاهش هزینه های بالای برق می شود. بزرگترین مانع استفاده از این دستگاه این است که این دستگاه ها با تکنولوژی بالا تولید می شوند و کاملا وارداتی هستند (تولید داخلی نداریم) و در شرایط محدود قیمت اولیه بالا و خدمات پس از فروش ضعیفی دارند.

5. تسهیلات جدید VRF

یکی دیگر از پیشرفته ترین سیستم های گرمایشی و سرمایشی واحد VRF است که شباهت زیادی به GHP دارد با این تفاوت که کاملاً با برق کار می کند و کمپرسور آن توسط موتور الکتریکی به حرکت در می آید. در حالت سرمایش و گرمایش با برق کار می کند و این تجهیزات برای حالت گرمایش مانند GHP بهینه نیست و استفاده از برق برای گرمایش در ایران به صرفه نخواهد بود. توضیحات کامل در این زمینه را می توانید در این متن ⇐ سیستم VRF بخوانید. دستگاه های VRF ال جی چند مسیره نامیده می شوند و می توانید ویژگی های آنها را در این متن بخوانید ⇐ Multipath System. لازم به ذکر است که VRF و GHP هر دو نیازی به موتورخانه، لوله، دیگ بخار و … ندارند و دارای سیستم های سرمایش و گرمایش کاملاً یکپارچه بدون تجهیزات اضافی هستند. این سیستم در انواع ساختمان ها قابل استفاده است. مشکل این سیستم مانند GHP این است که این تجهیزات کاملا وارداتی است (هیچ شرکتی در ایران آن را تولید نمی کند) و قیمت آن در زمان تحریم بالاست و مشکلات زیادی در خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی آن بستگی دارد.

6. ابزار Zent

دستگاه زنت یکی از ارزان‌ترین دستگاه‌ها (از نظر هزینه اولیه) و کم‌هزینه‌ترین (از نظر زحمت و هزینه نگهداری) برای فضاهای بزرگ مانند سالن‌های ورزشی، ساختمان‌های صنعتی و بعضاً (بسته به شکل دستگاه) آب و غیره). آنتن) فضاهای بزرگ مانند اتاق جلسات یا سالن … طراحی این دستگاه ساده است. به عنوان یک کولر آبی برای خنک کردن هوا و یک تهویه مطبوع برای گرم کردن هوا عمل می کند. در واقع زنت یک دستگاه تهویه مطبوع با مدار آب (برای گرمایش) و سیستم سرمایش تبخیری است که در این مقاله ساختار و عملکرد آن توضیح داده شده است ⇐ زنت چیست؟

7. ابزار Ecoopack

Econopack یکی از سیستم های سرمایشی و گرمایشی جدید است که به عنوان سیستم سرمایش و گرمایش بهینه برای فضاهای بزرگ مانند کارخانه ها و سالن های ورزشی انتخاب شده است. Econopack نیازی به اتاق ماشین ندارد و کلیه تجهیزات گرمایشی و سرمایشی لازم در اتاق ماشین نصب شده است. حالت گرمایش از نفت و گاز طبیعی استفاده می کند و حالت سرمایش به دو صورت تبخیر یا خنک کننده عمل می کند.

دکمه بازگشت به بالا