فرهنگ و هنر

تجلیل آیت الله علوی گرگانی از خدمات ماندگار آیت الله یزدی(ره)

تیتر اول / قم یکی از مراجع تقلید ، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی ، این ضایعه را به مرحوم آیت الله محمد یزدی ، رئیس فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تسلیت گفت و گفت:

در این گزارش آمده است: خبر درگذشت عالم وارسته آیت الله حاجی شیخ محمد محمد یزدی چشمگیر بود.

پیدامز افزود: وی در طول زندگی شریف خود ، در نقش های مهمی از قبیل رئیس قوه قضائیه و شورای نگهبان ، مجلس خبرگان مدیریت و جامعه حوزه علمیه کما ، خدمات شایسته ای به نظام اسلامی ارائه داد.

ادامه این پیام به شرح زیر است: نوشتن ، تعلیم و تعلیم شاگردان وارسته از خدمات شایسته آنها به دین و تعلیم اهل بیت (ع) است.

این مرجع تقلید بر ادامه پیام من تأکید کرده است: این ضایعه را به مقام معظم رهبری امام زمان (عج) و همچنین سمینارها و فرزندان بازمانده و بزرگوارشان تسلیت می گویم و از او آمرزش و تعالی خواستارم

آیت الله یزدی که به دلیل کهولت سن و بیماری های دستگاه گوارش مدتی خوابیده بود ، صبح امروز دهم دسامبر در سن 89 سالگی به دیدار حق شتافت. پیکر این روحانی برجسته امشب در حرم کما و حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

وی از برجسته ترین شاگردان امام خمینی و آیت الله بروجردی بود که در دوره های حقوق و اصول امام خمینی (ره) شرکت می کرد. این استاد بزرگ سمینار از یاران ثابت قدم و استوار مبارزه انقلابی امام خمینی (ره) علیه ظلم ، فساد ، بی اعتمادی و استکبار بود.

تاکنون ، این استاد برجسته سمینار قم کتاب ها و مقالات زیادی از جمله بیش از 40 عنوان به زبان های فارسی و عربی منتشر کرده است.

پس از انقلاب ، آیت الله یزدی مسئولیت های زیادی در زمینه های مختلف از جمله نمایندگی مجلس شورای اسلامی ، عضویت در شورای نگهبان ، رئیس قوه قضاییه و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا