فرهنگ و هنر

آیت‌الله مصباح از نوادر روزگار بود/ علامه مصباح‌ها و سردار سلیمانی‌ها سرمایه‌های فرهنگ ما هستند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه علامه مصباح و سردار سلیمانی سرمایه های وجودی فرهنگ ما هستند ، گفت: مردی مانند آیت الله مصباح یزدی برای جامعه و سمینارها ، حتی اگر برخی مخالف سیاست های سیاسی وی و برخی مواضع وی باشند. ، یک فراگیر است.

علامه مصباح و سردار سلیمانی سرمایه های وجودی فرهنگ ما هستند

به گزارش تیتر اول و به نقل از پایگاه خبری تبلیغات اسلامی (تبلیغات خبری) ، سمینار حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی قم با حضور مدیر دفتر تبلیغات اسلامی به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت سردارا سلیمانی و تسلیت درگذشت آیت الله مصب: نسل های آینده باید معرفی شوند ، همانطور که تأثیر اجتماعی آنها نیز باید باشد.

* مرحوم آیت الله مصباح یزدی از معدود موارد بود

وی آیت الله مصباحو یزدی (ره) را از معدود افراد آن زمان دانست و گفت: چه مدت طول می کشد تا زندگی حوزه علمیه انجام شود و مردم بیایند و در مبارزات علم و ایمان برای ظهور چنین شخصیتی تلاش کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی حوزه علمیه اغما بر لزوم ارائه واقعیت پایتخت های ملی و جلوگیری از تحریف شخصیت آنها تأکید کرد: چنین شخصیت هایی سرمایه سمینارها هستند و واقعیت آنها باید بدون کاهش شخصیت آنها معرفی شود.

وی به نقش اثربخشی اجتماعی شخصیتهای برجسته پرداخت و افزود: نسلی مانند آیت الله مصباح یزدی توسط بزرگانی چون امام راحل و علامه طباطبایی تربیت شده است ، ذات این مربیان شخصیتهایی را ایجاد کرده است که بسیار وفادار هستند. آنها منطقی و صادق بودند و این نسل و این نوع افراد می توانند تأثیر بسزایی در جامعه داشته باشند.

* شخصیت آیت الله مصباح حتی برای مخالفان نیز آموزنده است

حجت الاسلام والمسلمین مسلمین با اشاره به مواضع اسلام گرایانه آیت الله مصباح یزدی خطاب به عالمی از این جهان اظهار داشت: شخصی مانند آیت الله مصباح یزدی برای جامعه و سمینارها ، حتی اگر برخی مخالف سیاست های سیاسی وی و برخی مواضع وی باشند ، ؛ زیرا همه مواضع ، جنبش ها ، مبارزات و آثار آنها بر اساس ایمان و اسلام گرایی بود.

وی اظهار داشت: موضع گیری بر اساس اسلام گرایی و اعتقاد با موضع گیری مبتنی بر افرادی که در صحنه سیاسی و اجتماعی فعال هستند و موقعیت آنها بر اساس هوای نفسانی ، خصوصیات مادی و منافع جناح ها است ، متفاوت است.

* آیت الله مصباح یزدی از مواضع مادی و حزبی بود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آیت الله مصباح یزدی از مواضع مادی و حزبی بود ، اظهار داشت:.

وی با تأکید بر اینکه آیت الله مصبا در تلاش برای شناسایی نیازهای جامعه و حوزه علمیه بود ، افزود: صداقت ، ایمان ، اسلام و تنگی نفس آیت الله مصباح یزدی برای ما آموزنده است و او به معنای واقعی یک مجاهد بود و فردی بود که نیاز دارد.

* آموزش نسل رقیب در زمینه های فکری جدید توسط آیت الله مصباح یزدی

حجت الاسلام والمسلمین مسلمین آیت الله مصباح یزدی را از پیشگامان جلب توجه به نیازهای جدید جامعه دانست و اظهار داشت: وی مردی بود که توانست نسلی را پرورش دهد که بتواند در زمینه های فکری جدید رقابت کند و وارد حوزه های جدید فکری شود. آنها برای سمینارها عالی بودند.

وی با اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: این یک علامت سوال بزرگ است که ملت چگونه اینگونه به فقدان و شهادت دهها میلیون نفر پاسخ می دهند که این س whichال بسیار خواندنی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی حوزه علمیه اغما با اشاره به اینکه شهید سلیمانی نه تنها برای ایران بلکه برای امت اسلامی مایه افتخار ، اقتدار و احترام است ، تصریح کرد: او هویت ، غیرت ، عزت و اصالت خود را دید و با حمله ، حمله ، حیله گری و خیانت که به او تحمیل شد ، مردم معتقد بودند که هویت و اصالت او آسیب دیده است و این نمادی از یک قهرمان ملی و انسانی است که فقط برای ایران نبوده است. اما امت مسلمان مایه عزت ، اقتدار و عزت بود. این سرمایه باید حفظ شود.

* هرگونه نقض عزت ، اقتدار و ناموس ملت ایران گناهی نابخشودنی است

وی افزود: سرمایه ای که باید توسط شخصی حفظ شود که نمادی از عزت ، اقتدار ، هویت ، اصالت و عزت ملت ایران است و هرگونه صدمه به آن شخصیت ، ایمان و تخیل ، گناهی نابخشودنی است.

* برخی می خواهند قهرمان سردار سلیمانی را در درگیری های حزبی و جناحی درگیر کنند

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با ابراز تاسف از تلاش برخی افراد برای درگیر ساختن سردار سلیمانی در درگیری های حزب گفت: “انتظار می رود مخالفان و دشمنان اینگونه سوزانده و مورد حمله قرار گیرند و آنها سعی می کنند به شخصی مانند او آسیب برسانند اما از شکایت دارد که برخی از افراد با سلایق انحرافی در درگیر کردن سردار سلیمان در درگیری های حزبی و جناحی بسیار کوشا هستند و به دنبال این هستند که وی چه گفته و چه موقعیتی در تاریخ زندگی خود داشته است ، گامی که باعث سوزاندن سرمایه می شود.

وی گفت: شخصی که شخصیت ، رفتار ، عملکرد ، بینش و وجود او برای کل ملت و نظام و همچنین سرباز واقعی استان اسلامی ، نظام و اوما نباید محدود به حصار باریکی از درگیری بین احزاب ، گروه ها و جناح ها باشد. .

* علامه مصباح و سردار سلیمانی سرمایه های وجودی فرهنگ ما هستند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی حوزه علمیه اغما اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم شخصیت هایی مانند آیت الله مصباح یزدی و سردار سلیمانی را که از سرمایه های بزرگ و وجودی فرهنگ ما هستند برای مردم و نسل های آینده حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید چهره علامه مصباح یزدی را نشان دهیم که نسل مدرن طلبه باید از این الگو پیروی کنند ، افزود: نسل جدید حوزه علمیه باید با این الگوی شخصیتی ذات این اصالت و وجود ، ارتباط و جذب و این نسل را درک کند.

وی بر لزوم حفظ شخصیت شهید سلیمانی مطابق با اعتقادات و برداشت های عامیانه تأکید کرد و افزود: وی و آیت الله مصباح یزدی باید به عنوان اعتقاد و برداشت مردم حفظ و اجرا شوند که این برداشت با واقعیت مطابقت دارد و این اشک ها ، غم ها و همدلی ها نشان می دهد که آنها راه حق را در راه خدا پیمودند ، خداوند عشق آنها را در قلب آنها جای داده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا