فرهنگ و هنر

«دسته گل» شهرداری گرگان به دست مسیح علی‌‎‌نژاد رسید/ رسانه های معاند کاسه‌های داغ‌تر از آش

تیتر اول/ گلستان حاشیه «فقط با هم» المان که در گرگان برچیده نشد، راه را برای موجی از مخالفت ها و دشمنان قسم خورده رژیم هموار کرد تا خواسته های خود را تغییر دهند و از آب گل آلود ماهی بگیرند.

فرهنگ، هوایی است که جامعه در آن نفس می کشد، اما گاهی اوقات غفلت و انفعال مسئولان به ویژه نهادهای فرهنگی به جایی می رسد که یا نفس جامعه سخت می شود و یا اوضاع به حدی فاجعه آمیز می شود که نفس می کشد.

اهمیت فرهنگ به حدی است که مقام معظم رهبری بارها بر لزوم توجه به مقوله فرهنگ تاکید کرده اند و حتی در جایی فرموده اند که «فرهنگ و آشتی فرهنگ در برابر دشمن، احساسی است که بنده اگر کشته می شدم، احساس می کنم. من می گویم در راه خدا کشته شده ام (1378/09/23)” علیرغم تاکید امام مردم بر فرهنگ، اما وضعیت کنونی این منطقه چندان خوب نیست و ابتذال های فرهنگی و برخی ضد فرهنگی اقداماتی که متأسفانه هر از چند گاهی از سوی برخی مسئولین یا دستگاه های اجرایی صورت می گیرد که احساسات پاک انسان های متدین و خداجو را کمرنگ می کند. این داستان های مختلفی را برای این داستان باز می کند.

آلمان که خودش مروج بدحجابی است!

چندی پیش شهرداری گرگان در آستانه نووگورود اقدام به راه اندازی آلمانی در سفره خانه گرگان کرد که به دلیل عدم تطابق المان با مناسبات فرهنگی و مذهبی گرگان با اعتراض فعالان مجازی و مردم مذهبی گرگان مواجه شد. دارالمومنین و خودش مروج بدحجابی است. این عنصر توسط خانمی که در فضای مجازی غوطه ور است و پوشش مناسبی ندارد کشف شده است.

در پی اعتراض متدینین و فعالان فرهنگی و مذهبی، مدیرکل اجتماعی استانداری گلستان نیز در توییتر خود نوشت که صدای اعتراضی علیه رسانه ها شنیده شده و با دستور دادستانی این عنصر از گرگان خارج شده است.

شهرداری های گرگان

اما گویا برچیده شدن این عنصر از شهر گرگان در دل مروجان فرهنگ وحی و رسانه های بین المللی علیه ایران و بی بی سی و منوتو و امثال آن در آخور آمریکایی و صهیونیسم و ​​عربستان نبوده است. لقب دارالمومنین، شناسایی فرهنگی و بی توجهی به ریشه و تاریخ دینی، مخالف منطقی آمریکا و صهیونیست ها. انتقاد سازمان غذاخوری و رسانه ها از رسانه های محلی و فعالان فرهنگ دینی گرگان.

هرچند رسانه های معاند می خواستند معترضان را با نهادهایی مانند سپاه پاسداران پیوند دهند و از این آب گل آلود ماهی بگیرند، اما بینش دارالمومنین گرگان، بین الملل، بی بی سی، منوتو و مسیح علی نژاد. از فضای تحریک‌آمیز توطئه‌شان را قطع کردند و بر هم زدند.

علاوه بر این، این موضوع خشم برخی از فعالان فرهنگ دینی گرگان را برانگیخته است. جایگاه بیت المال در نزد مسئولان چیست؟ چرا باید پول بیت المال خود را بدون برنامه ریزی خرج کنند که بیهوده و هدر می رود؟

در همین راستا فعالان فرهنگی و مذهبی گرگان به مسئولان شهرستان توصیه کردند برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی کمیته فرهنگی تشکیل دهند تا از سلایق غیر منطبق با فرهنگ اصیل مردم گرگان جلوگیری شود.

با این حال، ریشه چنین حوادثی در شهر گرگان را باید فقدان غیرت دینی در نگاه مدیران و مسئولان شهری دانست که باعث می‌شود مردم نسبت به چنین اتفاقاتی تن به توصیه‌های دیوانه‌کننده بدهند و در نتیجه زمینه مناسبی برای وقوع چنین حوادثی فراهم شود. سو استفاده کردن. دشمنان

جای خالی با تمرکز بر گردشگری مذهبی

پیش از این فعالان مذهبی این شهر در شب وفات حضرت رقیه (س) به هتک حرمت شورای اسلامی شهر گرگان اعتراض کردند و حتی این اعتراضات پس از یکی از زنان معترض به تجمع هیئت های مذهبی در مجلس شهر گرگان منجر شد. هدفش ترویج فرهنگ اصیل گرگان نبود.

البته دسته گل هایی که شهرداری گرگان در اختیار آب قرار داد به این دوره محدود نشد و در زمان مدیریت شهرداران قبلی نیز موضوعاتی مانند حذف نام شهدا از خیابان های شهر واکنش جامعه ایثارگر را برانگیخت. مردم گرگان اولاً اگر معمار کج باشد، ثریا به سمت دیوار کج می رود.

یکی دیگر از مشکلاتی که فعالان رسانه ای در اعتراضات خود به آن اشاره کردند، عدم توجه به گردشگری مذهبی در گرگان است که از گرگان به زیارت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می روند، اما متاسفانه نگاه به گردشگری در گرگان با نگاه برخی مسئولان مغایرت دارد. و حتی برخی مسئولان تا آنجا پیش رفته اند که تقویت گردشگری مذهبی را مانعی بر سر راه توسعه گردشگری در گرگان می دانند. با نادیده گرفتن مکان‌های مذهبی در مراسم و جشن‌های نوروزی می‌توان آن را مشاهده کرد، اگرچه صحبت از ساماندهی مکان‌ها در نوروسا وجود دارد. در چنین اماکنی بارها اما در عمل این اتفاق نیفتاده است، حتی مدیریت شهری در اماکن مذهبی و مقدس نو نوروز خدمات ارائه می کند.

چگونه می توان از گردشگری مذهبی صحبت کرد اما سرویس بهداشتی در این مکان ها مجاز نیست و یا معابر به امامزاده ها نور کافی ندارند، در حالی که این مکان ها در مرکز شهر گرگان و در بافت تاریخی گرگان قرار دارند و مراقبت های ضعیف دلیلی ندارد. .

پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما نیز به خشم مسیحیان علینژاد و دیگر رسانه های معاند از برچیده شدن عنصر «تنها» اشاره کرد و در این باره نوشت: ع.ش. و لعاب شهر دارالمومنین امروز تحت گرگانیسم است. خیر می پرسد چه محصولاتی در امارات رضاخانی و قاجار در این شهر به نام فرهنگ گرگان زمین عرضه می شود؟ «آخرین پرده گذار معنویت شهری باز شد و شهرداری گرگان عنصر «فقط با هم» را آشکار کرد، در حالی که مسئولان فرهنگی به عید فطر و سفرهای معنوی و زیارتی می روند در حالی که سنگ از شهر افتاده است. دارالمو “منین.”

اعتراض فعالان فضای مجازی به آلمان ضد حجاب گرگان

برخی از فعالان فرهنگی و رسانه ای این اتفاق را ساکت نکردند و نسبت به آن واکنش نشان دادند.

یک فعال فضای مجازی نوشت: عکسی منتشر شد که به عنوان مثال شهرداری انقلابی گرگان مجسمه یک زن بدحجاب را در اعتراض به مذهبی ها و اعلام تعمیر مجسمه ساخته است. حال دو سوال از شورای گرگان و شهرداری؛ 1. مثلا شورا و شهرداری تا کی باید اشتباه پیش بافتی غیرعمدی داشته باشند؟ 2. شورای شهر ابتدا اعلام کرد که برای نگهبانی از بیت المال آمده است. .

شهرداری های گرگان

یکی دیگر از فعالان فضای مجازی نیز در این رابطه نوشت: نصیحت به مسیح علی نژاد، مجسمه تو را جاش می گذاریم یا مردم شیطان را سنگسار می کنند یا برایت دعا می کنند.

شهرداری های گرگان

البته این تحولات فرهنگی، گستاخی مبلغان بی حجابی را به حدی برانگیخت که در واکنش به واکنش این فعال فضای مجازی که تلویحا اعلام کرد اگر مجسمه مسیح علینژاد به عنوان یک آلمانی در گرگان باقی بماند، مردم. مثل شیطان آن را با سنگ به زمین بیندازید و تقریباً بگویید; ما از آن استقبال می کنیم و نگاه می کنیم که مردم با من یا هامان و حامیان و حامیانش چه می کنند!» یادتان باشد مجسمه سلیمانی یک شبه توسط مردم به آتش کشیده شد.

شهرداری های گرگان

توضیحات گرگان برای عنصر “تنها”

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری گرگان، موج انتقادات و کینه توزی از سوی فعالان فرهنگی انسانی و مذهبی محمدرضا سبطی شهردار گرگان را به واکنش واداشت. از این حیث، کاری که در بافت فرهنگی یک جامعه اتفاق می افتد، علاوه بر ساختار بصری رسمی، باید رویکردی مفهومی و ناآشنا نیز داشته باشد.

این اثر (فقط در کنار هم) به زبان استعاری نمایانگر نگاهی به زندگی مدرن است که انسان در این عصر به قاب کوچکتری به نام رسانه، روابط خانوادگی، نوع پوشش و حضور در جامعه تحت تأثیر رسانه ها به صورت غیراخلاقی تبدیل شده است. مسیر. جامعه تلاش می کند. این اثر (فقط با هم) جایگاه فضای مجازی را در زندگی روزمره به چالش کشیده است. انتخاب تصاویر از اقشار جدید جامعه بوده است که در معرض مخرب ترین تاثیرات فضای مجازی قرار دارند و نوروز نماد همبستگی و با هم بودن نیز در این اثر نشان دهنده تنهایی افراد به دلیل رسانه و فضای مجازی است. (حتی یک زن و شوهر کنار هم نشسته اند.) در نهایت تاکید می کنیم که این اثر رد این سبک زندگی است، نه تاییدی بر آنچه که به طور کامل در ساختار اثر منعکس شده است.

ماجرای تلخ اقدام ضدفرهنگی نشان می دهد که اگر مسئولان شهری و فرهنگی بخواهند جلوی این گونه اتفاقات و تبعات تهدیدآمیز شهر را بگیرند باید به دنبال غیرت دینی باشند چرا که مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف از جمله جنگ اجباری کشور را نجات دادند. و دفاع از هشت سال ملت ایران را غیرت دینی می دانستند.

سکوت برای مسئولین فرهنگی و رسانه ای گلستان که مدعی عقاید دینی هستند!

یکی از مصادیق غیرت دینی امروز سکوت مسئولان فرهنگی و رسانه ای شهرستان است که مدعی اندیشه های دینی، مذهبی و فرهنگی در استان گلستان هستند. سنگر بگیرید تا فرهنگ متجاوز را از ایرانی اسلامی ما جدا کنید. اعتقادات و هویت رسانه های معروف آمریکایی و صهیونیستی هستند که می خواهند هویت اصیل ایران را از این مرز و بوم پاک کنند. امروز در گرگان، فردا در هرمزگان، یک روز در گیلان و روز دیگر در آذربایجان و این میدان طولانی است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا