استان ها

دلیل بازارگرمی ایجنت‌ها فقدان کارشناس در باشگاه‌هاست/ روی هنر نمی‌توان قیمت گذاشت

سرمربی اسبق پرسپولیس گفت: اگر مدیران باشگاه همدلی کنند و کمیته ای برای تعیین قیمت بازیکنان تشکیل دهند، عوامل نمی توانند معامله کنند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تعداد قراردادهای کادر فنی و بازیکنان دو تیم استقلال و پرسپولیس در فصل جاری نسبت به سال گذشته دو برابر شده است، این در حالی است که هر دو باشگاه فصل گذشته به دلیل حذف از لیگ قهرمانان آسیا از حضور در لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شدند. کاستی های آنها و در این فصل AfC تصمیم گرفت میزبان مسابقاتی که مصادف با لیگ قهرمانان اروپا باشد، خودداری کند. افزایش 100 درصدی قراردادهای مغربی زمانی صورت می گیرد که قرار بود 20 درصد افزایش یابد، اما مدیران باشگاه به این موضوع توجهی نکردند و دولت بودن مغربی ها مطالبات معوقه را متعهد می کند. بر دوش رهبران آینده بیفتد.

حمید درخشان درباره افزایش سقف 100 درصدی قرارداد سرخابی ها گفت: مهم ترین مشکلی که به فوتبال ایران لطمه زده و هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را هدف گرفته است، نبود اقدامات دقیق کارشناسی است. نمی توان سقف قراردادها را تعیین کرد، اما حضور کارشناسان فنی و کارشناسان آنالیز فوتبال در باشگاه ها باعث می شود که بازیکنان قیمت گذاری درستی داشته باشند که منطقی است. البته لازم نیست هر باشگاهی روی ارزش یک بازیکن شرط بندی کند، زیرا دیدگاه علمی متغیر است و اختلاف نظر کاملاً طبیعی است، اما این سوال محدودیت معقولی برای مبلغی که برای بازیکنان گذاشته می شود ایجاد می کند.

وی ادامه داد: زمانی که باشگاه ها برای تشکیل کمیته ای متشکل از کارشناسان آگاه به علم فوتبالیست ها اقدام نمی کنند، به نمایندگان این فرصت داده نمی شود که بدون کوچکترین مشکلی بازیکنان را بر اساس سلیقه و بازار خود قیمت گذاری کنند. مدیران برنامه های بازیکنان با باشگاه های مختلف تماس می گیرند و قیمت هایی را برای بازیکنان خود تعیین می کنند که از نظر بسیاری از فوتبالیست ها بالاست. اما اگر باشگاهی موافقت نکند، نمایندگانی که دانش و ارتباطات لازم را در مسیر کاری خود دارند به راحتی برای مذاکره به باشگاه دیگری می روند. فشاری که هواداران تیم های معروف به تیمشان وارد می کنند در افزایش قیمت ها تاثیر دارد چرا که رقابت نابرابر بین باشگاه ها وجود دارد و در نهایت بازیکن به باشگاهی می رود که شرایط مالی بهتری نسبت به سایر رقبا فراهم کند. .

درخشان: دلیل بازاریابی عاملی کمبود نیروی متخصص در باشگاه هاست/ نمی توان برای هنر قیمت گذاشت.

یک کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بازیکنان خارجی نیز در افزایش قیمت بازیکنان داخلی موثر هستند. افزایش قیمت ارز باعث شده بازیکنی که چند سال پیش با مبلغ نسبتاً معقولی جذب شده بود، افزایش چند برابری قیمت را تجربه کند، در حالی که اگر ارز یورو یا دلار را در نظر بگیریم، این اتفاق نیفتاده است. بسیار افزایش یافت البته باید به خاطر داشت که بازیکنان خارجی باکیفیت مبالغ هنگفتی دریافت می کنند و در مقایسه با کشورهای عربی یا آسیای شرقی، باشگاه های ما نمی توانند مبالغی را که مدیر برنامه چنین بازیکنانی می خواهد پرداخت کنند. اگرچه کیفیت بازیکنان خوبی که به قاره آسیا می آیند 20 درصد بهتر از بازیکنان خوب داخلی است، اما این به عوامل داخلی اجازه می دهد تا نرخ بازیکنان را افزایش دهند. چون کیفیت اکثر خارجی های لیگ برتری خاصی نسبت به ایرانی ها ندارد و کمتر خارجی هایی را می بینیم که سطح بالاتری نسبت به بازیکنان آماده ما داشته باشند.

درخشان تصریح کرد: اگر کادر مدیریتی باشگاه در وهله اول برای ایجاد کمیته آنالیز کیفی بازیکنان همدلی نداشته و قدمی بردارند، عوامل نیز این اختیار را دارند که قیمت گذاری کنند چرا که نمی توان روی هنر قیمت گذاشت. در این زمینه فدراسیون دخالتی ندارد و نمی تواند باشگاه ها را متقاعد کند که قیمت مناسبی برای بازیکنان از طریق کارشناسان تعیین کنند. صندلی متزلزل مدیران به دلیل توجه بیش از حد به نتایج تیم هاست و برای اینکه رزومه بهتری برای خود بنویسند و عمر مدیریت خود را افزایش دهند در بسیاری از نقل و انتقالات مبالغ را تایید می کنند تا احتمال وقوع آنها وجود داشته باشد. تیم افزایش می یابد و در نتیجه موقعیت آنها قوی تر می شود. علاوه بر این در زمینه بازیکن سازی نیز مشکلاتی داریم و کمبود ستاره یکی دیگر از دلایل افزایش بی دلیل قیمت بازیکن است.

انتهای پیام/4048/

دکمه بازگشت به بالا