جامعه

لزوم تقویت نظارت بر قیمت کالاهای اساسی/تدابیر لازم برای کنترل قیمت نان

وزیر کشور بر ضرورت هماهنگی و هم افزایی دستگاه های اجرایی در کنترل و نظارت بر قیمت کالاها و نیازهای عمومی در کشور تأکید کرد.

به گزارش تیتر اول ، دکتر احمد وحیدی وزیر کشور در جلسه بررسی روند نظارت بر قیمت کالاها و کالاهای عمومی با محوریت آرد و نان با حضور نمایندگان وزارت کشاورزی ، وزارت کشاورزی ، وزارت کشور اطلاعات ، اقتصاد و دارایی ، عدالت ، مجلس شورای اسلامی ، اطلاعات سپاه پاسداران ، دادستان کل ، اتاق اصناف و اتحادیه نانوایان ، بر ضرورت تقویت روند نظارت بر قیمت تاکید کرد. کالاهای اساسی در کشور ، گفت: در این راستا باید اقدامات لازم برای کنترل قیمت آن انجام شود.

با توضیح اینکه باید در نظر بگیریم که بیشتر مصرف نان در دهک های پایین جامعه است. وی گفت: ما باید با همه توانمندی ها و سازوکارهای نظارتی مان از رشد نامتعارف کالاهای استراتژیک و اساسی در کشور جلوگیری کنیم.

وحیدی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه باید میانگین سرانه مصرف نان در کشور را با دقت کامل تعیین کرد ، گفت: با تعیین میانگین مصرف دقیق نان ، می توان عرضه آرد را بهتر برنامه ریزی کرد. سلامتی میهن.”

موضوع تفاوت قیمت نان در برخی استانها از دیگر موضوعاتی بود که وزیر کشور در جلسه امروز مطرح کرد و در این ارتباط گفت: سقف قیمت و سقف ملی باید تعیین شود تا قیمت و فروش نان دقیق نظارت می شود.

وی در این زمینه گفت: در زمینه قیمت گذاری نان اختیاراتی به استانداران سراسر کشور داده شده و با توجه به وضعیت هر استان از نظر عرضه گندم ، نرخ دستمزد و سایر هزینه های جاری ، هزینه حمل آرد از کارخانه های آرد تا نانوایی ها ، تفاوت قیمت نان به طور معقول قابل قبول و انتظار می رود. اما این تفاوت قیمت در سراسر کشور باید تابع قانون خاصی باشد.

وحیدی افزود: موضوع مهم دیگر کنترل فرآیند نان و زنجیره تولید از درب کارخانه آرد تا توزیع و توزیع آن در سطح نانوایی و نظارت دقیق بر مصرف آن است. از این چرخه با دقت و کارآیی بیشتری استفاده کنید.
وزیر کشور همچنین با اشاره به این واقعیت که به دلیل تورم و افزایش هزینه ها ، باید از نیازها و خواسته های معمول نانوایان آگاه باشیم ، گفت: هزینه های بیمه ، مالیات و حامل انرژی افزایش یافته است و باید اقدامات حمایتی لازم انجام شود. به همچنین باید در این بخش مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: تمام تلاش های ما به عنوان مدیران اجرایی باید شرایط اقتصادی کشور را تسهیل کرده و به حل معیشت مردم کمک کند و در این راستا باید به بهبود هماهنگی در سطح تصمیم گیری و اجرا ادامه دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، وحیدی به این نتیجه رسید که باید یک گروه کاری با همه نهادهای مربوطه برای تقویت هماهنگی در مورد این موضوعات به ویژه در بخش آرد و نان تشکیل شود. معاون وزیر اقتصاد وزارت کشور می تواند هم افزایی ظرفیت ها ، دیدگاه ها و مجاورت راه حل ها را برای مدیریت موفقیت آمیز و بهینه عرضه کالاهای اساسی در کشور افزایش دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا