استان ها

قیمت رب گوجه فرنگی در انتظار کاهش!

به گزارش اصفهان تیتر اول، نوسانات قیمت محصولات صنایع غذایی معضلی است که همه اقشار جامعه را نگران کرده و به طور مستقیم زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می دهد، قیمت رب گوجه فرنگی است که اخیراً گمانه زنی شده است.

عوامل مختلفی مانند قیمت گوجه فرنگی، هزینه فرآیند تولید، بسته بندی و حمل و نقل و هزینه بسته بندی از عوامل اصلی تعیین کننده قیمت این محصول غذایی هستند. با کاهش قیمت گوجه فرنگی به عنوان ماده اولیه این محصول، پیش بینی کاهش قیمت رب گوجه فرنگی قوت گرفت. مسئولان و فعالان صنایع غذایی در این زمینه نظرات مختلفی را بیان کرده اند.

کنترل و نظارت مناسب برای کاهش قیمت

محمدصادق ریاحی، نایب رئیس اتحادیه صنف میوه و تره بار اصفهان از افت قیمت گوجه فرنگی طی دو هفته گذشته خبر داد و اظهار داشت: کاهش قیمت میوه های تابستانی بستگی به شرایط آب و هوایی دارد، در صورتی که دوباره شاهد سیلاب باشیم. قطعا دوباره با مشکل مواجه خواهیم شد اما اگر رویه عادی باشد قیمت گوجه فرنگی تغییر نمی کند.

وی افزود: زمانی که گوجه فرنگی کاهش می یابد قیمت رب گوجه فرنگی نیز کاهش می یابد، زمانی که گوجه فرنگی کاهش می یابد کارخانه های گوجه فرنگی باید در قیمت خود تجدید نظر کنند اما متاسفانه این کار را انجام نمی دهند و گاهی این امر منجر به افزایش هزینه نیروی کار، مواد اولیه می شود. ، مانند جعبه رب و … می گویند.

نایب رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان تصریح کرد: کارخانه های رب گوجه فرنگی زمانی گوجه را از بازار خریداری می کنند که قیمت این محصول در کف بازار باشد اما قطعا با کاهش قیمت گوجه فرنگی، قیمت رب گوجه فرنگی نیز افزایش می یابد. . باید ارزان نیز باشد اما متاسفانه کنترل و نظارت مناسبی بر این موضوع وجود ندارد.

وی افزود: باید قیمت رب گوجه فرنگی محاسبه و میانگین خرید گوجه فرنگی در تحلیل قیمت تولید این محصول لحاظ شود و با کاهش گوجه فرنگی، قیمت رب گوجه فرنگی افزایش می یابد. ارزان تر باشد

افزایش قیمت رب گوجه فرنگی ارتباطی با افزایش تقاضا ندارد

محمدرضا امین الرعایا رئیس اتحادیه اغذیه فروشان اصفهان نیز در رابطه با افزایش قیمت رب گوجه فرنگی اظهار داشت: قیمت فروش قوطی 800 گرمی رب گوجه فرنگی بین 35 تا 37 هزار بوده است. . تومان اما در حال حاضر 44 تومان به نظر می رسد جا برای کاهش دارد.

وی با بیان اینکه به نظر من قیمت مواد اولیه مورد نیاز برای تولید رب گوجه فرنگی تغییری نکرده است، ادامه داد: این افزایش قیمت مربوط به افزایش تقاضا نیست، بلکه به افزایش دستمزد کارگران مربوط می شود. کاهش قیمت نیز به تصمیم سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان بستگی دارد.

46

دکمه بازگشت به بالا