اقتصادیبهترین های کسب و کارسلامت و تندرستیعمومی

تاثیر کرم پودر بر روی آرایش چشم و لب

جوش زدن پوست

خرید کرم روز و شب لاکچری کوین: یکی از عوارض استفاده از کرم پودر که دامن‌گیر افراد با پوست چرب می‌شود، جوش‌زدن صورت حتی پس از استفاده از است. همان طور که می‌دانید از کرم پودر برای پوشاندن عیبو صورت و یکدست کردن رنگ آن استفاده می‌شود. به همین دلیل معمولاً چند ساعت و گاه یک روز کامل روی پوست می‌ماند. افرادی که صورت چرب دارند و از کرم پودر نامناسب یا حتی گاهی تقلبی استفاده می‌کنند، منافذ پوست خود را با انبوهی از رنگدانه و مواد شیمیایی دیگر پر می‌کنند.

مسدودشدن منافذ پوست به جوش‌زدن صورت می‌انجامد. از سوی دیگر این افراد باید توجه داشته باشند که از کرم پودر آنتی آکنه استفاده کنند. این محصولات فاقد چربی و الکل بوده و پوست را سنگین، چرب یا حساس نمی‌کنند. به این ترتیب با خیال راحت‌تری می‌توان آن را به مدت چند ساعت روی پوست تحمل کرد. برای آگاهی بیشتر، مقاله زیر را مطالعه کنید.

 پیر و چروک شدن پوست

پیر و چروک شدن پوست یکی دیگر از عوارض استفاده از  کرم پودر لاکچری کوین به مدت طولانی است. در واقع بهترین حالت این است که از کرم پودر به‌صورت موقت و برای زمان کم استفاده کنید. یک حقیقت تلخ درباره کرم پودر این است که هر چه ماندگاری محصول بیشتر باشد، آن محصول سنگین‌تر است. این مواد سنگین اگر برای مدت طولانی روی پوست قرار بگیرند،‌مانع از تنفس طبیعی آن می‌شوند. پوستی که در طول روز نتواند به‌خوبی تنفس کند، به مرور به کمبود اکسیژن دچار می‌شود.

کبود اکسیژن در پوست به ازبین‌رفتن کلاژن و تحلیل در ساخت آن می‌انجامد. همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند که پوست مراحل طبیعی بازسازی خودش را به‌خوبی انجام ندهد. نقص در عملکرد بازسازی و ترمیم پوست، به چروک شدن پوست می‌انجامد. اگر می‌خواهید پوستی شاداب و جوان داشته باشید، مصرف کرم پودر را به حداقل برسانید و از کرم پودر با ماندگاری زیاد دوری کنید؛ مگر اینکه اضطراری برایتان پیش بیاید.

لکه شدن پوست

جالب است که هدف بشیاری از افراد از مصرف این است که لکه های صورتشان را بپوشانند. غافل از اینکه استفاده از این محصول به‌طور مداوم و زیاد باعث می‌شود که در درازمدت پوستشان به انواع لکه های مختلف دچار شود. در واقع یکی از عوارض استفاده از کرم پودر این است که پوست به مرور زمان تغییر رنگ پیدا می‌کند. این موضوع زمینه را برای بروز انواع لکه در پوست فراهم می‌کند.

از سوی دیگر برخی افراد به میزان SPF موجود در کرم پودر اکتفا می‌کنند و قبل از شروع آرایششان کرم ضد آفتاب نمی‌زنند. این نکته را به خاطر داشته باشید که میزان SPF کرم پودر حداکثر 15 است. این در حالی است که یک فرد عالی با پوست معمولی باید از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF۳۰ استفاده کرده و هر ۲ ساعت یک‌بار آن را تمدید کند. با این توضیح بهتر است برای داشتن پوست شفاف و یکدست، گاهی بدون آرایش و فقط با کرم ضد آفتاب در محیط بیرون از منزل حاضر شوید. اگر یکدست‌شدن رنگ پوستتان برایتان مهم است، از کرم ضد آفتاب رنگی بهره ببرید.

خشک شدن پوست

تصورش را بکنید که برای مهمانی آماده شده‌اید و درست در هنگام رفتن حس می‌کنید صورتتان خشک و پوسته‌پوسته شده است. حس بدی که از اتفاق ایجاد می‌شود قابل تدرک و تصور است. جالب است که بدانید این حادثه ناخوشایند هم ممکن است یکی از عوارض استفاده از کرم پودر باشد. به عبارت دیگر افرادی که ذاتاً پوست خشک و حساس دارند، در اثر استفاده از کرم پودر نامناسب، به شدت مشکلشان می‌افزایند. البته برای رفع این معضل راه‌هایی وجود دارد که در ادامه برایتان می‌گوییم.

یکی از بهترین راه‌ها خرید آبرسان است. خوشبختانه این محصولات از برندهای معتبر در بازار وجود دارد. البته فراموش نکنید که آبرسانی پوست نیز نقش پررنگی در کاهش عوارض استفاده از کرم پودر دارد. بهتر است قبل از زیرسازی آرایش خود، با مقدار مناسبی کرم مرطوب کننده یا سایر آبرسان‌ها، رطوبت پوستتان را تأمین کنید. حتی برای پوست‌های خیلی خشک توصیه می‌کنیم یک ساعت قبل از آرایش، با بخور مناسب، صورتشان را مرطوب و آماده کنند. به این ترتیب پوستشان بهتر مواد کرم پودر را می‌پذیرد و نتیجه بهتری از ارایش می‌بینند.

 براق شدن پوست

یکی دیگر از عوارض استفاده از کرم پودر، براق‌شدن پوست پس از مصرف آن است. ای موضوع به دو دلیل رخ می‌دهد. نخست اینکه پوست فرد بیش از حد چرب باشد و از کرم پودر روشن در فصل گرم سال استفاده کرده باشد. دوم اینکه کرم پودر بر پایه روغن باشد. در واقع در فصل گرم سال نمی‌توان از کرم پودر بر پایه روغن یا کرم پودر شفاف استفاده کرد. این دو محصول نهایتاً صورت را براق و مصنوعی نشان می‌دهند. برای افراد با پوست چرب، خرید مات یا بهترین کرم پودر برپایه آب را پیشنهاد می‌کنیم تا به این معضل دچار نشوند.

سخن پایانی

در این مقاله با شما درباره عوارض استفاده از  کرم فرانسوی لاکچری کوین صحبت کردیم. البته این مشکلات بیشتر برای کسانی رخ می‌دهد که محصول مناسب نوع و جنس پوست خود انتخاب نمی‌کنند. با مطالعه سایر مقالات درباره کرم پودر در این بلاگ می‌توانید زین پس را برای خود تهیه کنید. همچنین کارشناسان پوست و زیبایی فروشگاه اینترنتی در کنار شما هستند که شما را در این زمینه راهنمایی کنند. شما چه ایراد دیگری را بر این محصول وارد می‌دانید؟ در بخش نظرات برای ما بنویسید.

دکمه بازگشت به بالا