استان ها

ته‌مانده‌های انبار باشگاه‌ها به فوتبال بانوان می‌رسد

تیتر اول / خوزستان سرمربی فوتبال بانوان گفت: توسعه فوتبال بانوان نیاز به تغییر در ساختار فدراسیون و باشگاه ها دارد. وی گفت: “با توجه به اینکه فوتبال بانوان برای باشگاه اولویت ندارد ، این باشگاه همچنین سهام خود را برای توزیع لباس و تجهیزات ورزشی به زنان اختصاص می دهد.” و می توان گفت تفاوت فوتبال مردان و زنان مانند روز و شب است و حتی به اندازه فاصله بین دو سیاره است.

تیتر اول خدیجه پوربهبهانی در مصاحبه با بیان اینکه عدم وجود قدرت بانوان در فوتبال ایران باعث عدم توسعه در بخش بانوان شده است ، افزود: ما باید راه حل این مشکل را بیابیم و یاد بگیریم چه تغییرات اساسی برای توسعه استراتژیک لازم است. ساختار اصلی فوتبال بانوان در قانون اساسی فدراسیون چیست؟

* تغییر در ساختار فدراسیون ها و کلوپ ها ، لزوم توسعه فوتبال بانوان

وی ادامه داد: اگر این تغییرات را بپذیریم ، موفق خواهیم شد و پیشرفت پیشرفت ما است و البته اگر قبول کنیم و عمل نکنیم ، به راحتی فرصت ها را از دست داده ایم. بنابراین برای دستیابی به این تغییر ، باید فدراسیون فوتبال را جدی بگیریم. مسئله اصلی که می توان از آن به عنوان عاملی در توسعه فوتبال بانوان یاد کرد ، تغییر ساختار فدراسیون و باشگاه ها است.

این مربی فوتبال بانوان با بیان اینکه هیچ محدودیتی علمی برای تماشای فوتبال از نظر مدیریت ورزشی و صنعت فوتبال وجود ندارد ، افزود: بسیاری از خانمها در این زمینه فعال هستند و حتی در سال 2010 که خانم کلارا مونتس سرپرست تیم ملی اسپانیا بود. ، این تیم در جام جهانی پیروز شد و به نظر می رسد در فوتبال ایران باید از هر فرصتی برای پیشرفت زن و مرد استفاده کنیم.

* فوتبال فقط ورزش مردانه نیست

وی اظهار داشت: فوتبال فقط ورزش آقایان نیست و نبود قدرت بانوان در فدراسیون یک مشکل است و هرچه زنان توانمندتر در یک فدراسیون فوتبال داشته باشیم بهتر است بتوانیم برای صنعت برنامه ریزی کنیم. البته ما سالهاست که در فوتبال بانوان پیشرفت هایی داشته ایم که قابل تحسین است ، اما به طور کلی باید بخش اساسنامه فوتبال بانوان تغییر یابد تا زنان بتوانند نقش برجسته تر و بهتری در فدراسیون و نایب رئیس آن داشته باشند. هست یک.

* حضور بانوان در هیئت مدیره باشگاه ها ، نیاز به فوتبال بانوان

پوربهبهانی خاطرنشان کرد: یکی از اصلی ترین ملزومات فوتبال بانوان حضور در هیئت مدیره باشگاه ها است که همین امر نیز فدراسیون را ملزم به نگاه به بخش بانوان می کند؛ به عنوان مثال ، وزیر ورزش ونزوئلا یک زن است و وقتی یک زن هم وزیر است ، او مطمئناً نگاه خاصی به ورزش بانوان خواهد داشت و جالب است بدانید که فوتبال آقایان از ایران پایین تر است و فوتبال زنان بالاتر از ایران است.

* رهبری باشگاه در لیگ برتر بانوان اجباری خواهد بود

وی افزود: قانون فدرال ونزوئلا نیاز دارد تیم های باشگاهی که در سطح اول فوتبال کار می کنند تیم بانوان باشند که این امر تأثیر مثبتی در توسعه فوتبال بانوان در ونزوئلا دارد. البته در یک زمان ، فدراسیون ایران ، هنگام بحث درباره کسر مالیات از باشگاه ها ، موضوع رهبری تیم را در بخش بانوان مطرح کرد و اظهار داشت اگر باشگاه ها تیم بانوان داشته باشند ، با کسر مالیات روبرو می شوند. اجباری نبود ، اما فکر می کنم باید اجباری باشد ، زیرا به طور کلی موضوع کسر مالیات تاثیری در تأثیرگذاری باشگاه های قانع کننده رهبری تیم در فوتبال بانوان نداشته است.

* عدم برخورد منصفانه مربیان بانوان توسط باشگاه ها

این مربی فوتبال اظهار داشت: برخی از باشگاه ها ساختار فوتبال زنان را فقط به اسم فعال کرده اند ، اما باید ببینیم که فوتبال بانوان تا چه اندازه تحت پوشش این باشگاه ها قرار گرفته است که می توان از نظر کیفیت و کمیت کار در تیم ملی فوتبال ایران دید. همچنین نکته مهمی در رفتار باشگاه ها با تیم های آقایان و بانوان آنها بسیار متفاوت است و می توان نمره کمی برای درمان باشگاه ها در تیم های بانوان خود داد. ناعادلانه بودن در درمان مربیان بانوان موضوع دیگری است که در مدیریت باشگاه قابل مشاهده است. برخی از باشگاه ها مربیان مرد را به گونه ای رفتار می کنند که با مربیان زن قابل مقایسه نباشد. به عنوان مثال ، بیشتر باشگاه ها آنقدر به دغدغه های مربیان مرد توجه می کنند که می توانند کادر فنی را برای استراحت بگذارند ، این هم یکی از مسئولیت های باشگاه است ، اما همین باشگاه ها هنگام کار با مربیان بانوان این کار را لازم نمی دانند. بیشتر کادر فنی تیم های فوتبال یا فوتسال بانوان کار خود را با کمی آرامش یا تنش زیاد در طول فصل دنبال می کنند. در ضمن مربیان بانوان اقتدار کامل ندارند و بازوهای آنها باز نیست.

* فوتبال بانوان از نظر دانشگاهی دیده نمی شود

وی با بیان اینکه چالش های مربوط به فوتبال بانوان از نظر کیفی و کمی است ، این مهم است زیرا اساسنامه فدراسیون فوتبال از ساختار صحیحی برخوردار نیست ، گفت: “کلوپ ها همچنین مربیان بانوان را ندارند ، در حالی که در فوتبال آقایان همه چیز به طور مرتب اتفاق می افتد.” و وقتی صحبت از برنامه نویسی می شود ، در فوتبال زنان اهمیتی ندارد. همچنین در این باشگاه ها آکادمی فوتبال بانوان وجود ندارد و هیچ باشگاهی در کشور با فوتبال بانوان به صورت دانشگاهی و دانشگاهی رفتار نمی کند. به عنوان مثال ، برگزاری اردوهای ورزشی قبل از فصل یا نیم فصل فقط در تیم های آقایان قابل مشاهده است و مورد استقبال بانوان قرار نمی گیرد ، در حالی که ساماندهی این اردوها همچنین تأثیر چشمگیری در آمادگی جسمی و روحی بازیکنان زن دارد و می توان درباره آن اظهار نظر کرد. او این را یک سطح کیفیت برای لیگ و تیم ملی می دانست.

* امکانات ذخیره سازی باشگاه به فوتبال بانوان می رسد

پوربهبهانی اظهار داشت: “با توجه به اینکه فوتبال بانوان برای باشگاه اولویت ندارد ، این باشگاه همچنین کالاهای انبارداری خود را برای توزیع لباس و تجهیزات ورزشی در اختیار خانمها قرار می دهد و می توان گفت تفاوت فوتبال فوتبال آقایان و بانوان همانند روز و شب یکسان است و حتی می تواند می گویند این تفاوت آیا بین دو سیاره فاصله وجود دارد. در هر صورت ، باشگاه ها باید نظر خود را در مورد فوتبال زنان تغییر دهند ، زیرا دقیقاً مانند مردان در زمین فوتبال کار می کنند ، دختران نیز همین کار را می کنند.

وی اضافه کرد: در فوتبال بانوان قراردادهای بسیار کمی وجود دارد اما ما در فوتبال آقایان میلیاردها دلار قرارداد می بینیم. این دیدگاه باید در توسعه فوتبال زنان تغییر کند و امیدوارم در فصل بعد در فوتبال بانوان شاهد افزایش قراردادهای فوتبالیست های دختران و کادر فنی تیم باشیم زیرا راه حل های بهتر می تواند از بروز چنین مشکلاتی برای بانوان جلوگیری کند. علاوه بر این ، وقتی صحبت از فوتبال بانوان می شود ، صحبت های زیادی از سوی سران باشگاه مطرح می شود که ما به قیمت تیم آقایان گیر کرده ایم و البته ما آن را می پذیریم ، زیرا فوتبال ایران یک باشگاه نیست و در واقع یک تیم است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا