بین الملل

موشک‌های کروز توان رزم نیروهای مسلح را افزایش داده است

امیر آشتیانی:

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: موشک‌های کروز ما توان رزم نیروهای مسلح را به نحو چشمگیری افزایش داده است.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه ایران در طول سال‌های گذشته فتوحات بسیاری داشته است و همین موجب شده که دشمنان دست به کار‌های سخیفی بزنند،گفت: امروز جوانان و دانشمندان ما به سطحی از فناوری، اقتدار و اعتماد به نفس رسیده‌اند که هیچ نیروی اهریمنی نمی‌تواند در برابر آن‌ها مانعی ایجاد کند.

وی افزود: ما هر روز در وزارت دفاع محصولات جدیدی را با فناوری‌های روز تولید می‌کنیم که برخی ارائه می‌شوند و برخی را نمی‌شود درباره‌شان صحبت کرد.

وزیر دفاع با بیان اینکه در زمینه صادرات توفیقات خیلی زیادی داشتیم، تصریح کرد: درخصوص تولید و فروش نزدیک به ۲.۵ برابر رشد داشتیم. ما بیش از ۸۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کردیم و با بیش از هزار شرکت دانش‌بنیان در ارتباط هستیم. حجم همکاری ما با شرکت‌های دانش‌بنیان ۸۰ درصد افزایش یافته است. درخصوص بومی‌سازی قطعات، ما با سه هدف این موضوع را دنبال می‌کنیم که شامل مقابله با تحریم‌ها، خرابکاری صنعتی و صرفه‌جویی ارزی است.

امیر آشتیانی گفت: در رزمایش‌ها به دو منظور ارائه مشاوره و گرفتن بازخورد حضور پیدا می‌کنیم. در مجموع ۹ رزمایشی که اخیراً برگزار شد، سامانه‌هایی که ما در اختیارشان گذاشتیم، بالای ۹۰ درصد موفقیت داشتند.
 
وی با تاکید براینکه در حوزه موشکی به هفت هدف توجه داریم. بالستیک نقطه‌زن با برد ۲ هزار کیلومتر داریم که در عرصه‌های زمینی و دریایی قابل استفاده است،افزود: موشک‌های کروز ما توان رزم نیرو‌های مسلح را به نحو چشمگیری افزایش داده است. در حوزه پشتیبانی از پدافند هوایی هم با توجه به تهدیدات مختلف، متناسب با هر تهدید سازماندهی لازم را انجام دادیم. در حال توسعه سلاح‌های پدافند هوایی هستیم. موضوعات اختلال و فریب را در این سامانه‌ها لحاظ کردیم.
 
وزیر دفاع اظهار کرد: در حوزه پشتیبانی رزم هوایی، طراحی پهپاد‌های با برد پروازی و مداومت پروازی بالا و طراحی پهپاد رهگیر و بکارگیری هوش مصنوعی برای پرواز‌های جمعی و تلفیقی برای پرواز‌های باسرنشین را داریم، در حال توسعه پهپاد‌های دریاپایه هم هستیم.

امیر آشتیانی با بیان اینکه ایران در زمینه تقویت توان دفاعی کشورمان با سایر کشور‌ها نیز همکاری می‌کند،گفت: بحث خرید تجهیزاتی مانند سوخو ۳۵ هم به گذشته مربوط است و هنوز در حال پیگیری است و هنوز جنگنده‌ای تحویل ما نشده است.

ادامه دارد …

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا