اقتصادی

لزوم تسهیل راهیابی تولیدکنندگان ایران به بازارهای جهانی

مدیرعامل موسسه توسعه صادرات یکی از راه های تحقق این شعار را هدف قرار دادن بازارهای خارجی و رسیدن به بازارهای جهانی دانست.

به گزارش تیتر اول، دکتر دکتر با تاکید بر شعار امسال مقام معظم رهبری. ذاکری گفت: امروز نقش نیروهای نخبه در کشور مشخص شده است و موسسه توسعه صادرات با اتکا به نیروهای نسل جدید نخبگان در نظر دارد گام مهمی در راستای توسعه صادرات کشور بردارد. با توجه به اینکه شعار امسال تولید، اشتغال و دانش بنیان است، باید توجه داشت که یکی از راه های رسیدن به این شعار، هدف گذاری بازارهای خارجی و رسیدن به بازارهای جهانی است.

وی با اشاره به مشکلات تولید داخل گفت: در حال حاضر بسیاری از شرکت های تولیدی کشور با ظرفیت کمتر از ظرفیت تولید اولیه فعالیت می کنند. از سوی دیگر دغدغه های تولید آنقدر ذهن تولیدکنندگان را به خود مشغول کرده که زمان و نیروی انسانی کافی برای پرداخت هزینه صادرات و بازارهای خارجی ندارند. بنابراین لازم است مجموعه ها از طریق سیاست گذاران کلیدی در این زمینه، دسترسی تولیدکنندگان ایرانی را به بازارهای جهانی تسهیل کنند.

مدیرعامل موسسه توسعه صادرات، خواستار حمایت همه جانبه دستگاه های دولتی شد، خاطرنشان کرد: توسعه صادرات می تواند نقش بسیار مهمی در رشد و توسعه کشور داشته باشد و منجر به افزایش نرخ ارز شود و امروز دیگر صادرات محدود نیست. به شرکت های بزرگ بلکه شرکت های کوچک و متوسط ​​و حتی استارت آپ ها با ورود به شبکه های ارتباطی مختلف از بازارها و فرصت های موجود در بازار بین المللی بهره می برند.

ذاکری در پایان خاطرنشان کرد: نمایشگاه اینوتکس فرصت مناسبی است تا مجموعه اتیسا دستاوردها و توانمندی های خود را با سیاست گذاران مسئول تجاری و تولیدکنندگانی که به تولید اهمیت می دهند در میان بگذارد و در زمینه تخصصی خود به آنها تخصص دهد. این گروه امیدوار است که این سرویس را به یک سیستم مشاوره آنلاین برای شرکت های صادراتی تبدیل کند تا تحقیقات اولیه بازار را انجام دهند.

دکتر. مهدی علیزاده; مدیر تحقیق و توسعه اتاق فکر گفت: امروز با پیروی از چشم انداز 20 ساله کشور باید تمام تلاش خود را برای ساختن نام ایران انجام داد و از این رو صادرات یکی از نقاط حساسی است که یک کشور می تواند کسب کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر می توان بخش زیادی از سرمایه عمومی را به دلیل انتخاب محصول و کشور مقصد نادرست به هدر داد و یا با انتخاب های بهتر منجر به سرمایه گذاری بیش از حد انتظار شود که به دلیل فقدان دانش یا تجربه.» آن رفته. تیم فعلی، متشکل از نخبگان دانشگاهی، آماده است ساعت‌ها به تحقیق و آزمایش شرایط مختلف صادرات بپردازد تا از طریق مشارکت‌های دولتی و خصوصی تفاوت چشمگیری ایجاد کند.

به گزارش تیتر اول، موسسه توسعه صادرات ایران (اتیسا) در سال 1400 در دانشگاه علم و صنعت ایران به منظور ایجاد شبکه ای توانمند از دانشگاهیان، فعالان و سیاست گذاران در حوزه صادرات تاسیس شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا