ورزش و نشاط

رامین تنها شد، استقلال تهدید کرد!

ورزش ایران و جهان امروز با رخدادهای گوناگونی همراه بود که گزیده آنها در این گزارش آمده است.

به گزارش تیتر اول، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در مصاحبه با یک سایت کره‌ای از قدرت تیم ملی کره و شانس این تیم برای قهرمانی سخن گفت.

مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به سوال یک خبرنگار کره‌ای درباره دیدار با امارات گفت: بازی با امارات بازی دشواری بود. امروز کار سختی داشتیم و توانستیم کارهایی که در تمرینات مرور کرده‌ بودیم را اجرایی کنیم. موقعیت‌های زیادی خلق کردیم و بدشانس بودیم که نتوانستیم گل‌های بیش‌تری به ثمر برسانیم. در هر صورت خوشحالم که توانستیم برنده شویم و با قاطعیت راهی دور بعدی شویم.

عکس دردسرساز برانکو!

ترکش‌های ملاقات برانکو با مسئولان باشگاه پرسپولیس در کوران برگزاری جام‌ ملت‌های آسیا پس از تساوی ناامید کننده مقابل تایلند، دامن این سرمربی کروات را گرفته و با موجی از انتقاد هواداران عمانی روبرو شده است!

برانکو ایوانکوویچ سرمربی فعلی تیم‌ملی فوتبال عمان که شایعه حضور او روی نیمکت تیم پرسپولیس پس از جدایی یحیی گل‌محمدی از جمع سرخپوشان و همزمان با شروع جام ملت‌های آسیا، بیش از هر زمان دیگری قوت گرفت با مذاکره‌ای که در کوران برگزاری این تورنمنت با مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در دوحه قبل از دیدار مقابل تایلند داشت، حال پس از شکست مقابل عربستان و تساوی عجیب مقابل تایلند، ورق را برای این مربی کروات و باتجربه بازگردانده و با اعتراض هواداران عمانی‌ همراه شده تا جایی که آن‌ها پس از بازی با تایلند به کنایه خواستار رفتن وی به تیم‌ فوتبال پرسپولیس شدند.

جدایی برانکو از عمان قطعی است

روزنامه عمانی اعلام کرد که برانکو ایوانکوویچ در هر حالتی بعد از جام ملت‌های آسیا از هدایت تیم ملی فوتبال این کشور کنار گذاشته خواهد شد.

برانکو ایوانکوویچ از سال ۲۰۲۰ هدایت تیم ملی فوتبال عمان را بر عهده گرفته و توانسته است با این تیم نتایج خوبی را کسب کند. قرارداد برانکو با عمان ۳۰ ژانویه سال جاری به پایان می‌رسد. روزنامه «الرؤیه» عمان خبر داد برانکو در هر حالتی بعد از جام‌ ملت‌های آسیا از هدایت تیم ملی فوتبال عمان کنار گذاشته خواهد شد و قراردادش تمدید نخواهد شد. این روزنامه عمانی نوشت: «برانکو قبل از آغاز رقابت‌ها با مدیران فدراسیون فوتبال عمان جلسه‌ای داشته است و در این جلسه اعلام شده که در صورت صعود به دور بعد یا حذف‌شدن عمان قرارداد برانکو تمدید نمی‌شود.»

زهرا نعمتی: حضورم در المپیک و پارالمپیک نامشخص است

دارنده مدال طلای تیروکمان در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین گفت: با مشورت بزرگان ورزش و با نظر و تصمیم خانواده‌ام که در اولویت قرار دارند طی روزهای آینده تصمیم قطعی خود را برای حضور در المپیک و پارالمپیک اعلام خواهم کرد.

زهرا نعمتی در حاشیه مراسم تجلیل از مدال آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی استان تهران اظهار کرد: مسوولین حمایتی که از ورزشکاران می‌کنند سبب ایجاد انگیزه برای خود قهرمانان می‌شود، زیرا مسیر سخت و طاقت فرسایی را طی می کنند تا به سکوی قهرمانی برسند، چنین مراسم‌هایی هم سبب افزایش انگیزه خود ورزشکار می‌شود و هم کسانی که دنبال قهرمانی هستند.

استقلال بدون ملی‌پوشانش در جام حذفی بازی نمی‌کند

جواد نکونام از مدیریت باشگاه استقلال خواست در صورتی که تیم ملی ایران به فینال جام ملت‌های آسیا راه یافت، مکاتبات لازم را با سازمان لیگ انجام دهند که بازی جام حذفی برابر مس رفسنجان با چند روز تاخیر برگزار شود تا ملی‌پوشان استقلال هم در این مسابقه حاضر باشند.

جواد نکونام، سرمربی، و علی خطیر، مدیرعامل استقلال تهران، در دو روز گذشته جلساتی را درباره شرایط آبی‌پوشان برگزار کردند. یکی از موارد این جلسه دیدار استقلال مقابل مس رفسنجان در جام حذفی بود که قرار است ۲۰ بهمن برگزار شود. حسین حسینی و روزبه چشمی، دو بازیکن ملی‌پوش استقلال در جام ملت‌های آسیا هستند که اگر تیم ملی ایران به فینال این مسابقات برسد، بازی نهایی ۲۱ بهمن برگزار می‌شود و این یعنی استقلال باید جام حذفی را بدون ملی‌پوشانش شروع کند که قطعا نکونام و تیمش زیر بار چنین تصمیمی نخواهند رفت.

ستایش کیکر از زوج طارمی – آزمون

کیکر با انتشار عکس شادی پس از گل سردار آزمون و مهدی طارمی پس از گلزنی در بازی برابر امارات نوشت: «زوج قدرتمند: سردار آزمون هر دو گل مهدی طارمی را ساخت.»

شاگردان امیر قلعه‌نویی که با غلبه بر فلسطین و هنگ‌کنگ در دو بازی نخست دور گروهی صعودشان را به مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌ ملت‌های آسیا قطعی کرده بودند، سه‌شنبه‌شب با برتری دو بر یک مقابل امارات به عنوان صدرنشین گروه C به دو حذفی این تورنمنت راه پیدا کردند. پیروزی تیم ملی ایران در سومین مسابقه‌اش در جام ملت‌های آسیا در آلمان هم بازتاب داشت. کیکر درباره بازی سه‌شنبه‌شب تیم ملی نوشت: «آزمون به عنوان سازنده گل درخشید: ایران صدرنشین شد، فلسطین هم صعود کرد.»

پایان پسر نجیب فوتبال ایران

مسعود شجاعی آخرین بازیکن از نسل ۲۰۰۶ فوتبال ایران نیز پایان فوتبالش را اعلام کرد و به جرگه مربیگری روی خواهد آورد.

حداقل در سال‌های اخیر فوتبالیست‌های زیادی نداشتیم که بدون بازی در استقلال و پرسپولیس به چهره محبوبی تبدیل شوند ولی مسعود شجاعی یکی از همین بازیکنان محدود در فوتبال ایران است. شجاعی زمانی که در سایپا حضور داشت از سوی برانکو به تیم ملی ایران دعوت شد و برای اولین بار در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ مقابل لائوس بازی کرد و در ادامه راهی جام جهانی هم شد. به این ترتیب برانکو بازیکن ۲۲ ساله‌ای را با خود به جام جهانی برد که نسبت به خیلی از چهره‌های دیگر تیم‌ملی، کمتر شناخته شده بود.  

ژاپن، عاجز از کلین‌شیت/ عراق همچنان پرتلاش + ویدیوی گل‌ها

ژاپن با برتری برابر اندونزی به عنوان تیم دوم راهی یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا شد و منتظر است که ببیند فردا پنجشنبه حریفش کدام تیم خواهد بود.

در سومین دور از مرحله گروهی جام ملت های آسیا از ساعت ۱۵ امروز (چهارشنبه) و از گروه D، ژاپن به مصاف اندونزی رفت و در نهایت با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید. ژاپنی‌ها خیلی زود صاحب یک ضربه پنالتی شدند و آیاسه اوئدا توانست در دقیقه ۶ نهمین گلش در تیم ملی ژاپن و دومین گلش در جام ملت‌ها را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند.

محرمی جام ملت‌های آسیا را از دست داد

صادق محرمی بازیکن تیم ملی فوتبال ادامه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را از دست داد.

به گزارش تیتر اول و به نقل از بخش رسانه‌ای تیم ملی، پس از بررسی‌های تکمیلی کادر پزشکی تیم ملی فوتبال، صادق محرمی بازیکن تیم ملی ایران بدلیل آسیب دیدگی شدید، ادامه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را از دست داد.

انتهای پیام

تیم تحریریه مطالب ورزشی

با تمرکز بر ورزش‌های آبی و آب‌وهوایی، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مطالبی درباره‌ی تکنیک‌ها و آموزش‌های شنا، اسکوبا و ران‌دوزی می‌پردازم. هدفمندی خود را در بهبود مهارت‌های آبی و لذت بیشتر در ورزش‌های آبی قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای ماجراجویی و هیجان در آب‌وهوایی نفس بکشید.
دکمه بازگشت به بالا