جامعه

ورود پیش‌قراولان پرندگان مهاجر به تالاب‌های گیلان

تیتر اول/گیلان معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان از ورود پیش‌قراولان پرندگان مهاجر به مکان‌های زمستان‌گذر و تالاب‌های استان خبر داد و گفت: هرگونه شکار و زنده‌گیری پرندگان مهاجر به هر روشی تخلف محسوب می‌شود.

تورج صادقی در گفت‌وگو با تیتر اول با بیان اینکه شمارش پرندگان در تالاب‌های استان گیلان و زیستگاه‌های پرندگان مهاجر هنوز شروع نشده است، اظهار کرد: این مهم در دی ماه و بهمن ماه انجام می‌شود.

وی از ورود پیش قراولان پرندگان مهاجر در تالاب‌ها و زیستگاه‌های استان خبر داد و افزود: این گونه‌ها شامل خوتکای ابروسفید، نوک پهن، اکراس سیاه، بلدرچین و انواع یلوه‌ها هستند.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، ورود این پرندگان را نشانگر آغاز مهاجرت گسترده سایر پرندگان دانست و گفت: یگان حفاظت اداره  کل حفاظت محیط زیست استان در تمام مناطق تحت مدیریت نسبت به انجام گشت‌ها و پایش‌های مستمر اقدام می‌کند.

صادقی با اشاره به  اینکه هرگونه شکار و زنده‌گیری پرندگان مهاجر به هر روشی تخلف محسوب می‌شود، تاکید کرد: متناسب با نوع تخلف و کشفیات صورت گرفته، جریمه از سوی مقام قضایی اعمال می‌شود.

وی از دوستداران طبیعت و مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه صید، شکار، زنده‌گیری و تخلف مراتب را با شماره ۱۵۴۰ و یا به نزدیکترین محیط‌بانی اطلاع دهند.

انتهای پیام   

کارگروه خبری اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.
دکمه بازگشت به بالا