جامعه

تالاب بین المللی زریوار؛مطالبه اصلی کردستان در حوزه محیط زیست

تیتر اول/ کردستان معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست کشور، حفظ و حراست از تالاب بین المللی زریوار را یکی از اولویت های اصلی زیست محیطی استان عنوان کرد.

نورالله مرادی در سفر رئیس جمهور به استان کردستان در میز روابط عمومی گفت: حفظ و حراست از این تالاب به عنوان نگینی زیبا در استان کردستان مطالبه ای جدی است که تمام تلاش خود را برای حفاظت از آن به کار خواهیم بست.

وی تالاب زریوار را اکوسیستمی منحصر به فرد با تنوع زیستی بالا معرفی کرد و تصریح کرد: تیم مدیریت حفاظت محیط زیست کردستان حفظ و احیای تالاب را در اولویت و دغدغه اصلی قرار داده است.

مرادی ادامه داد: انتظار می رود جلسات و کارگروه های تخصصی مرتبط با تالاب تشکیل شود تا جوامع محلی با توجه به توانمندی ها و مسئولیت های اجتماعی خود از این تالاب و کارکردهای کاربردی آن بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: وی نقش کودهای زیست محیطی را در تحقق اهداف زیست محیطی سازمان که پویایی و احیای تالاب است مهم ارزیابی کرد.

لازم به ذکر است یکی از مهم ترین فعالیت ها و فعالیت های آتی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان تامین آب شرب شهر مریوان با راه اندازی تصفیه خانه سد گاران است که موجب توقف تامین آب خواهد شد. آب آشامیدنی از این کاسه آب تالاب

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا