جامعه

اسلحه های قم برای پرندگان مهاجر باز شد



تیتر اول / قم مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اظهار داشت: از ابتدای امسال با افزایش بارش برف و باران و مرطوب شدن تالاب ها ، قم دوباره به زیستگاه پرندگان مهاجر تبدیل شده است.

در مصاحبه با تیتر اول ، سید رضا موسوی مشکینی اظهار داشت: افزایش بارندگی در روزهای اخیر رودخانه های قمرود و قره چای را مجبور کرده است که برای دومین سال متوالی سرازیر شوند و آب پاشیدن دشت ها و تالاب های قم باعث تازگی قابل توجهی در این مناطق شده است. “

وی افزود: احیای تالاب ها در مراح ، هوز سلطان و دشت ماسیله که شکار نمی شوند ، پس از بارندگی مداوم فرصتی برای بقا و بقای پرندگان آب در این مناطق فراهم کرده و پتانسیل اکولوژیکی خود را بازیابی کرده است.

مشکینی با اشاره به تأثیر بارندگی در آلودگی هوا و میزان گرد و غبار ، اظهار داشت: سیلاب و طول عمر دشتها و تالابها تأثیر چشمگیری در کاهش آلودگی و سطح گرد و غبار در ماههای گرم سال داشته است. ما روز استان هوای تمیز و تازه را در استان دیدیم.

با توجه به الزامات این اداره کل ، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اظهار داشت: ما به طور جدی انتظار داریم که میزان آب رها شده از سد 15 خرداد در تابستان و عدم برداشت محصول توسط کشاورزان افزایش یابد ، بنابراین امیدواریم که میزان ذخیره آب در سدها را افزایش دهید. ” 6 ژوئن و الغدیر البته ، تخصیص حقوق آب محیطی استان بیش از سال گذشته خواهد بود.

مشکینی در پایان گفت: استان قم یکی از مرطوب ترین مناطق کشور است و به دلیل ظرفیت محیطی بسیار زیاد ، همه ساله میزبان پرندگان مهاجر است. از طرف دیگر ، این تالاب ها با وسعت تقریبی 100000 هکتار 10٪ از منطقه جغرافیایی استان.

انتهای پیام


این مقاله به وسیله استخراج اخبار روز، اقدام به انتشار محتوا می نماید، به همین خاطر مسوولیت این مقاله بر عهده مراجع اصلی بوده و تیتر اول هیچ مسوولیتی در قبال همه محتوای سایت ندارد.

دکمه بازگشت به بالا