عمومی

لزوم عدالت در ورزش با تصمیمات بدون تعارف

«ورزش کشور به تصمیماتی نیاز دارد که بدون تعارف و فقط به سود و مصلحت کشور باشد و به لطف الهی بر اساس همین توصیه و فرمایش حکیمانه عمل خواهیم کرد.» این حرف سرپرست وزارت ورزش و جوانان مصداق بارز از حرف تا عمل است. آنچه که کیومرث هاشمی در این مدت کوتاه از خودش نشان داده، تصمیمات بدون تعارفی است که برای اصلاح سیستمی معیوب دارد گرفته می‌شود؛ تصمیماتی که روی ریل افتاده، حرکت را شروع کرده و اگر همین رویه را ادامه بدهد به اتفاق‌های درست منجر خواهد شد.

تغییرات در همین مدت کوتاه از زمان رفتن سجادی گویای همه چیز است. حمید سجادی از جنس ورزش بود و انصافاً اگر بنا به نمره دادن باشد، می‌شود آنلاین قبولی را روی کارنامه‌اش زد اما… همیشه این اماها در ورزش ایران وجود دارند. اماهایی که سربزنگاه یقه ورزش و نفری که پشت میزش نشسته را گرفته و او را از ورزش دور کرده است.
تعارف که نداریم، باید جهادی کار کرد، باید زاویه دید را تغییر داد و باید مسیر به سمتی برود که مدیران کاربلد و باتجربه و صد البته تحصیلکرده با اخلاق ورزشی در رأس قرار بگیرند.
لغو انتخابات چند فدراسیون ورزشی مثل سوارکاری و آمادگی جسمانی پیام‌های زیادی را به همراه دارد. مثل اینکه هاشمی قدم رو به جلو برداشته و خودش را از بده‌بستان‌های سیاسی خارج کرده. مثل اینکه دارد خط می‌کشد روی نفراتی که بر اساس رابطه روی صندلی مدیریت نشسته‌اند و رابطه فلان مسئول سیاسی دخلی به انتخابش نداشته‌ است.
هاشمی دارد یک شکل تازه‌ای را وارد ورزش می‌کند؛ همان شکلی که خیلی‌ها انتظارش را دارند، یعنی سد مستحکمی مقابل مسیر ورود افراد غیرورزشی و بعضاً سیاسی به وزارت

ورزش و جوانان، به فدراسیون‌ها و به هیأت‌ها می‌سازد. این اقدام صحیح است آقای هاشمی و انتظار می‌رود انتخابات و لزوم رعایت عدالت در آن به یک اصل تبدیل شود.
شما در اظهارات خودتان از این گفته‌اید که با اتکا به بیانات رهبر انقلاب، بی‌اعتنا به جوسازی‌ها و حاشیه‌ها هستید و تمام تلاش خودتان را خواهید کرد تا آخرین روزی که در رأس هستید آن را مقابل چشمان خودتان قرار بدهید. بسم‌الله آقای مهندس. فقط یک نکته را هم فراموش نکنید؛ اینکه در این راه قطعاً به مشورت‌های درست برای گرفتن تصمیمات درست نیاز دارید؛ مشورت‌هایی که می‌توانند نفراتی را کنار شما قرار بدهند تا کاربلد باشند، دل‌شان برای این ورزش بسوزد و کمک کنند تا قدم‌های شما محکم‌تر از همیشه برداشته شود. انتظار از یک مدیر ورزشی قطعاً همین است. این بار هم چشم و دل ورزش و ورزشی‌ها به یک مدیر دیگر از جنس ورزش گرم است و قطعاً خواسته آنها و عمل کردن به همه وعده‌هایی که داده‌اید می‌تواند چراغ راهی باشد برای اینکه سر ورزش بلند باشد و عملکرد یک مدیر ورزشی پاسخی باشد به اعتمادی که رئیس جمهور به شما کرده است.

251 251

دکمه بازگشت به بالا