استان ها

۱۵۷۹موسسه درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد هستند

تیتر اول/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵۷۹موسسه درمانی مستقل و غیرمستقل طرف قرارداد با بیمه سلامت این استان هستند.

محسن عزیزی روز چهارشنبه هشتم شهریورماه ۱۴۰۲ در مراسم تجلیل از پزشکان حوزه بیمه سلامت استان ضمن تبریک روز پزشک گفت: ۱۵۷۹ موسسه درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت استان هستند که از این تعداد ۵۴۶ موسسه مستقل می باشند.

وی با اشاره به خدمات جدید بیمه سلامت افزود: پوشش ناباروری، ارائه خدمات رایگان به دهک های یک تا پنج و تخفیف به دهک های ۶ تا ۹ از مهمترین خدمات بیمه سلامت است.

عزیزی اظهارکرد: ۱۲ مرکز اعتیاد استان کهگیلویه و بویراحمد که برپایه دارو درمانی عمل می کنند طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

وی بیان کرد: ۵۲۰ هزار نفر از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

«سعید جاودان سیرت»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این مراسم گفت: در حوزه های از مجموعه علوم پزشکی مشکلاتی وجود دارد اما در حوزه درمانی و بهداشتی و سیار حوزه ها پیشرفت هایی داشتیم و ظرفیت های خوبی وجود دارد که می توانیم بهتر و بیشتر از آنها استفاده کنیم اما بدلیل کمبود اعتبار تاکنون نتوانسته ایم.

وی افزود: دولت سیزدهم خدمات خوبی برای بخش بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته است بطوریکه در سفر دوم رئیس جمهور به استان ۹۸ درصد پیشنهادات ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج پذیرفته شدند.

جاودان سیرت اظهارکرد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر ۱۰۰۰میلیارد تومان اعتبار به بخش بهداشت و درمان استان اختصاص داده شد که مرکز رادیوتراپی و مرکز پزشکی هسته ای از جمله این مراکز برای ارائه خدمات به مردم استان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: مرکز رادیوتراپی برای کم کردن هزینه های بیماران نیزامند، خطرات و جلوگیری از مراجعه مردم استان به استانهای همجوار را در پی خواهد داشت. فاز اول مرکز پزشکی هسته ای راه اندازی شد و فاز دوم این مرکز نیز تا یک ماه آینده راه اندازی خواهد شد.

جاودان سیرت تصریح کرد: در سال گذشته ۱۵ پروژه بهداشتی و درمانی با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان در سطح استان افتتاح و راه اندازی شد همچنین از ابتدای سال ۱۴۰۲تاکنون ۲۵ پروژه افتتاح شده که تاپایان امسال این تعداد به ۳۵ پروژه خواهد رسید.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت خیرین می تواند کمک شایانی به حوزه های مختلف سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد کند.

محمدکاظم نظری، رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد و رئیس نظام پزشکی یاسوج نیز در این مراسم گفت: هفته پزشک دارد به سمت کلیشه‌ای بودن پیش می‌رود نیاز است در این هفته مسئولان به شنیدن و بررسی دغدغه‌های پزشکان بپردازد بعضی از دغدغه‌ها کلی هستند مثل تعرفه‌ها و وظیفه دولت است که تعرفه‌ها را به روز کند اما متاسفانه دولت در خصوص تعرفه‌ها مردم را در مقابل پزشکان قرار می‌دهد در حالی که در  مورد سفره مردم چنین نگرانی از طرف دولت دیده نمی‌شود به عنوان مثال یک سطل ماست چندین برابر  می‌شود و هیچکس در این باره توضیحی نمی‌دهد اما در خصوص تعرفه پزشکان به بهانه وضعیت مالی مردم از زیر آن شانه خالی می‌کنند.

وی افزود: دخالت‌های غیرمجاز در امور پزشکی از دیگر چالش‌هایی است که وجود دارد افرادی بدون تخصص مثل افرادی که ادعای طب سنتی دارند در این حوزه وارد شده باعث ایجاد مشکلاتی می‌شوند.

نظری اظهارکرد: برخورد برخی ادارات با پزشکان مناسب نیست، حرمتی که باید برای پزشک قائل نمی‌شود، مسئولان اگر برای مردم نگران هستند و دلسوز مردم هستند باید شرایط را جوری فراهم کنند که مانع مهاجرت پزشکان شوند.

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تورم در حوزه پزشکی از متوسط تورم در جامعه بالاتر است تجهیزات پزشکی گرانتر از قبل است، بیمه‌ها به موقع مطالبات پزشکان را پرداخت نمی‌کنند، پزشکان استان کهگیلویه و بویراحمد مقیدترین پزشکان کشور هستند اما نیاز است دغدغه‌های آنان شنیده و بررسی شود.

نظری تصریح کرد: تاکنون دو بار در خصوص مشکلات پزشکان استان به استاندار نامه نوشتیم اما هیچ پاسخی از استاندار دریافت نکرده ایم.

وی ادامه داد: پزشکان توسط تبصره و قانون تهدید می‌شوند که اگر با بیمه‌های پایه قرارداد نبندند پروانه مطب آنان تمدید نمی‌شود اما اینکه در همان قانون بیمه‌ها موظف هستند ظرف یک ماه بدهی خود را پرداخت کنند در غیر این صورت باید به پزشک خسارت بدهند اما این مساله مورد توجه قرار نمی گیرد.

به گزارش تیتر اول، همچنین دکتر تقوی تبار که به نمایندگی از پزشکان در این مراسم صحبت کرد، گفت: به تجارب پزشکانت احترام بگذاریم و این سرمایه را حفظ کنیم.

گفتنی است که در پایان این مراسم از ۱۳ پزشک و داروساز استان از سوی بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا