اقتصادی

جزئیات برگزاری جشنواره امتنان از کارگران نمونه

سی‌ و چهارمین دوره جشنواره امتنان کارگران در هفته کارگر امسال با حضور بیش از ۴۰ هزار نفر از جامعه کار و تولید کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش تیتر اول، سی و چهارمین جشنواره امتنان از کارگران گروه‌های کار نخبه و واحدهای نمونه همه ساله با هدف تجلیل و شناسایی و تشویق نیروی کار مولد، متخصص، مخترع و مبتکر در سه مرحله مقدماتی، استانی و کشوری و در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی برگزار می‌شود.

در این جشنواره کارگران طرح‌های نوآورانه خود را در حوزه‌های مرتبط با کار و تولید ارائه می‌کنند و این طرح‌ها با همکاری تیم‌های داوری در سطح کشور مورد داوری قرار گرفته و در هر استان تعدادی از افراد به عنوان کارگران برتر انتخاب می‌شوند.

ثبت نام در سی و چهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید سال گذشته آغاز شد و کارگران، گروه‌های کار نخبه و کارفرمایان واحدهای اقتصادی جهت شرکت در این رقابت به سامانه جشنواره ملی امتنان به نشانی http://emtenan.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت نام کردند.

سال گذشته سی و سومین دوره جشنوره امتنان کارگران با دعوت از ۴۰ نفر از اساتید دانشگاهی، داوران و کارشناسان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط، با هدف راستی آزمایی و انتخاب نهایی طرح‌های ملی در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات برگزار شد و در راستای نامگذاری شعار سال ۱۴۰۱ ” تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین” جشنواره رویکرد شناسایی، الگوسازی از نیروی مبدع، مبتکر و نخبه را در راستای تحقق بیانیه “گام دوم انقلاب” و همچنین تبیین رویکردهای فرهنگی اجتماعی دولت در حمایت از بنگاه‌های تولیدی در پیش گرفت.

امسال یکی از شاخص‌های انتخاب واحدهای نمونه، توجه به سیاست‌های اجرایی خانوده و جمعیت است و تلاش بر این بوده تا آثار و طرح‌های ارائه شده در راستای ارتقای تولید باشد.

در قالب جشنواره امسال در مجموع ۲۴ کارگر نخبه و گروه‌های کاری و واحدهای نمونه برتر شامل ۹ کارگر نمونه، سه گروه کاری نمونه شامل ۱۴ نفر و ۶ واحد تولیدی نمونه در حضور رئیس‌جمهور معرفی و تقدیر خواهند شد.

جزئیات برگزاری جشنواره امتنان از کارگران نمونه

هادی بهداد ـ مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در گفت وگو با تیتر اول از مشارکت و حضور بیش از ۴۰ هزار نفر در سی و چهارمین جشنواره امتنان خبر داده و می‌گوید: از این تعداد ۶۱۰۰ نفر را زنان کارگر تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به جزییات برگزاری جشنواره می‌گوید: تعدادی از طرح‌های ارائه شده به جشنواره در بخش ملی بودند و بخشی از طرح ها از شرایط ویژه‌ای برخوردارند که از نظر کیفی به یکدیگر نزدیک هستند.کارگران، گروه‌های کاری و واحدهای نمونه منتخب خروجی اجرا و داوری جشنواره محسوب می شوند و بسیاری از واحدهای مشارکت کننده در جشنواره شایسته تقدیر شناخته شده‌اند.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت کار از افزایش جوایز برگزیدگان این جشنواره خبر داده و با اشاره به تغییرات صورت گرفته در جشنواره امسال می‌گوید: امسال تسهیلاتی در راستای توسعه کسب وکار این افراد، سرمایه‌گذاری وزارت کار در خصوص کار و تولید و حمایت از کارگران برگزیده پیش‌بینی شده که از جمله تغییرات این دوره از جشنواره به شمار می‌رود.

پیشتر محمد چکشیان ـ معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر کار با تاکید بر ضرورت هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن هفته کارگر در سال مهار تورم و رشد تولید، شعار امسال هفته کارگر را «کارگر ایرانی، فرهنگ کار و رشد تولید» اعلام کرده بود.

به گفته وی تکریم و پاسداشت کارگر و منزلت کار جزو مأموریت‌های محوری معاونت فرهنگی و اجتماعی است و محدود به هفته کارگر نیست و این تکریم نقش اثرگذاری در افزایش بهره‌وری، رشد تولید و شکوفایی اقتصاد کشور خواهد داشت.

به گزارش تیتر اول، جشنواره امتنان همه ساله با هدف نهادینه سازی فرهنگ خلاقیت و نوآوری، ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش و تجلیل از کارگران، گروه های کار و واحدهای اقتصادی نمونه در هفته کارگر برگزار می‌شود.

برابر ماده ۱۹۵ قانون کار به منظور تشویق نیروهای کار مولد، متخصص، مخترع و مبتکر، وزارت کار مکلف است همه ساله به طرق‌ مقتضی در مورد انتخاب کارگران نمونه سال اقدام کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا