اقتصادیبهترین های کسب و کارعمومی

طراحی نمای خارجی ساختمان ویلایی

چرا طراحی نمای ساختمان ویلایی اهمیت زیادی دارد؟

طراحی داخل ویلا باغ برای کارفرمایان اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا یک طراحی زیبا باعث می‌‌شود لذت گذراندن اوقات فراغت در ساختمان ویلایی دو چندان شود. اما می‌‌توان گفت که طراحی نمای ساختمان ویلایی مهم‌‌ترین بخش آن است. زیرا اولین چیزی است که توجه بیننده را به خود جلب می‌‌کند و از نظر زیبایی شناسی برای ساختمان ویلایی، بیشترین نقش را ایفا می‌‌کند. یکی دیگر از نقش‌‌های مهم نمای ساختمان ویلایی این است که بر روی ارزش آن بسیار تأثیرگذار است. اگر می‌‌خواهید ویلایی لوکس و با ارزش داشته باشید، باید نمایی طراحی کنید که در کنار زیبایی بصری، طراحی به روزی داشته باشد که با گذشت زمان و از مد افتادن سبکش، از ارزش ویلا کم نشود. یکی دیگر از فاکتورهای تأثیرگذار بر روی قیمت ویلا، ا و زیباسازی نمای ویلا به شکل اصولی است.

طراحی مغازه: نمای ساختمان ویلایی از نظر پوشش و حفاظتی که از ساختمان می‌‌کند نیز حائز اهمیت است. بسیاری از شهرهایی که در آن‌‌ها ویلاها ساخته می‌‌شوند، دارای آب ‌‌و هوای متغیر هستند و گاهی مثل شهرهای شمال کشور کاملا مرطوب و بارانی هستند. اگر در طراحی نمای ویلا و استفاده‌‌ی درست از مصالح در نما دقت کافی به کار برده شود، ماندگاری ساختمان را نیز بالاتر خواهد برد و هزینه‌‌های بازسازی را برای شما پایین‌‌تر خواهد آورد. نمای ساختمان ویلایی به عنوان یک پوسته برای ویلا، وظیفه‌‌ی هدر نرفتن انرژی و جلوگیری از آلودگی صوتی را نیز برعهده دارد.

نمای ساختمان ویلایی یک طبقه

ویلاهای یک طبقه نیز مانند ویلاهای همکف، بیشتر در حومه‌‌های شهر و روستاها یافت می‌‌شوند. در طراحی نمای ساختمان ویلایی یک طبقه نیز از سبک مدرن استفاده‌‌ی بیشتری می‌‌شود.این ویلاها معمولا در زمین‌‌هایی که متراژ پایین‌‌تری دارند، ساخته می‌‌شوند. نمای این ویلاها به دلیل این‌‌که بیشتر در معرض دید قرار دارد، از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است.

نمای ویلا دوبلکس

طراحی داخلی خانه، استفاده از المان‌‌های عمودی به جذابیت بیشتر نما می‌‌انجامد. به خصوص اگر ویلا دارای عرض زیادی باشد، استفاده از این المان‌‌های عمودی کمک می‌‌کند که تناسب بیشتری برقرار شود. سبکی که برای این ویلاها مناسب‌‌تر است سبک مینیمال است، زیرا از شلوغی در نما جلوگیری می‌‌شود و را مدرن‌‌تر می‌‌کند. البته برای می‌توانید از سبک استفاده کنید. طراحی برای ویلاهای دوبلکس نیز از دیگر روش‌‌هایی است که باعث می‌‌شود نمای ساختمان ویلایی شما خاص و شیک‌‌تر به نظر بیاید.

نمای ساختمان ویلایی همکف

ویلاهای همکف یا فلت به وفور در شهرهای شمالی کشور یافت می‌‌شوند. این ویلاها در شهر صرفه‌‌ی اقتصادی ندارند و کاربردی نیستند. اکثر نماهای ویلایی همکف، دارای یک سقف شیروانی هستند و به سبک مدرن طراحی می‌‌شوند. سبک کلاسیک در طراحی این ویلاها کم‌‌تر استفاده می‌‌شود، زیرا کارفرمایان تمایل دارند برای گذراندن تعطیلات و دوری از فضای شهری به این ویلاها نقل مکان کنند؛ در حالیکه یا کلاسیک، بیشتر یادآور فضای شهری است. مصالحی که در نمای این ویلاها استفاده می‌شود بستگی به شرایط آب ‌‌و هوای منطقه دارد.

نمای خانه ویلایی ساده

همان‌‌طور که پیش‌تر گفته شد، بسیاری از کارفرمایان علاقه دارند که نمای ساختمان ویلایی خود را به روش ساده و مینیمال طراحی کنند. برای پیروی از این سادگی، می‌‌توان از سبک مدرن کمک گرفت که با حذف تزئینات و پیچیدگی‌‌های بصری، هدف کارفرما ارضا ‌‌شود. گاهی هم بنا به سلیقه‌‌ی صاحب ویلا، می‌‌توان از مصالحی استفاده کرد که در سبک کلاسیک کاربرد دارند.

نمای ویلاهای ساحلی

در طراحی نمای ساختمان ویلایی که نزدیک به ساحل هستند، از رنگ‌‌های روشن مثل سفید و کرم استفاده می‌‌شود و مصالح پر کاربرد در این سبک طراحی معمولا شامل بتن و است.

نمای ویلاهای شمال

نمای ساختمان‌‌های ویلایی شمالی به دلیل آب ‌‌و هوای متغیر این منطقه، باید عایق حرارتی مناسبی برای فضای داخل ویلا باشند تا انرژی هدر نرود. سقف این ویلاها اکثرا با به صورت شیروانی ساخته می‌‌شود و از سبک‌‌های گوناگون برای طراحی نمای آن استفاده می‌‌شود. مصالحی که در نمای این ساختمان‌‌های ویلایی به کار می‌‌رود به سبک مورد درخواست کارفرما و مصالح ی ساختمان ویلایی به میزان رطوبت منطقه بستگی دارد.

نمای ساختمان باغ ویلا

یکی دیگر از مواردی که به زیباتر شدن نمای بیرونی ویلا کمک می‌‌کند، محوطه‌سازی در طراحی نمای ساختمان باغ ویلا است. طراحی فضای بیرون ویلا با استفاده از موارد زیر می‌‌تواند در لوکس‌‌تر کردن ویلای شما تأثیرگذار باشد:

طراحی فضای سبز برای ساختمان باغ ویلا باید هماهنگ با نمای آن انجام شود.برای مثال سبکی که در طراحی المان‌‌های تزئینی در فضای باغ به کار می‌‌رود، باید با سبک نمای باغ ویلا متناسب باشد.

سقف در نمای ساختمان ویلایی

طراحی یک سقف خاص و زیبا در جذابیت نمای ویلای شما تأثیر زیادی خواهد داشت. یکی از سقف‌‌هایی که به وفور مورد استفاده قرار می‌‌گیرد و در کشورهای خارجی هم طرفداران زیادی دارد، سقف‌‌های شیبدار هستند. مصالحی که برای سقف ویلا استفاده می‌‌کنید، باید مقاوم و محکم باشند تا در شرایط جوی مختلف به راحتی خراب و فرسوده نشوند. چوب، فلز و پوشش شینگل جزو متریال‌‌های پر کاربرد در طراحی سقف نمای ساختمان‌‌های ویلایی هستند. پوشش شینگل، ساخت کشور آمریکا و از مصالح نوین مورد استفاده در سقف خانه‌‌های ویلایی است که دوام و ماندگاری زیادی نیز دارد.

سبک‌‌های طراحی نمای ویلایی

در طراحی ، سعی می‌‌شود از تزئینات و زرق و برق دوری شود و تا حد امکان سادگی و مینیمالیست بودن را نشان دهد. مصالحی که در طراحی نمای ساختمان‌‌های ویلایی مدرن مورد استفاده قرار می‌‌گیرد، مصالح جدید و صنعتی هستند که در ادامه به معرفی آن‌‌ها خواهیم پرداخت. این سبک هر روز طرفداران بیشتری به خود جذب می‌‌کند و به‌روزترین سبک در طراحی نما در سراسر دنیا است.

نمای کلاسیک یا رومی

یکی دیگر از سبک‌‌های پر طرفدار برای طراحی نمای ساختمان ویلایی، سبک رومی است. این سبک به دلیل آن‌‌که مرفه بودن و تجمل را نشان می‌‌دهد، برای ویلاهای بزرگ و لوکس کاربرد زیادی دارد. در طراحی نمای کلاسیک برای ویلاها از تزئینات زیادی مانند ستون‌‌، مجسمه، تاج و … استفاده می‌‌شود. مصالحی که برای به کار می‌‌روند مرمر، تراورتن و … هستند. گاهی کارفرما سبک کلاسیکی را ترجیح می‌‌دهد که طراحی ساده‌‌ و مینیمال دارد. به این منظور می‌توانید از مصالح نمای کلاسیک، مانند سنگ‌‌ها استفاده کرده ولی از طراحی ستون‌‌ها و تزئینات جانبی صرف نظر کنید.

نمای بومی یا سنتی

طراحی نمای ساختمان ویلایی به سبک بومی بستگی به عواملی مثل فرهنگ مردم شهر یا روستا، مصالح پر کاربرد در آن منطقه و شرایط آب‌‌ و هوایی دارد. این سبک از طراحی نما، برای منطقه‌‌های گوناگون متفاوت است و با توجه به شرایط جغرافیایی محل اقامت طراحی می‌‌شود.

نمای روستایی یا روستیک

این سبک برای طراحی ویلا، بیشتر در ویلاهای دوبلکس با کاربرد دارد و طراح از المان‌‌هایی مانند چوب و آجر در آن استفاده می‌‌کند. در بعضی از شهرها و روستاها این سبک شباهت زیادی به سبک سنتی دارد. سقف‌‌های این ویلاها نیز به صورت شیب‌‌دار طراحی می‌‌شود. طرفداران برای دوری از فضای شهری و القای حس یک زندگی روستایی از این سبک استفاده می‌کنند.

مصالح پر کاربرد در طراحی نمای ساختمان ویلایی

یکی از عوامل مهم در زیبایی نمای ساختمان ویلایی، مصالح به کار رفته در آن است. این مصالح باید به گونه‌‌ای انتخاب شوند که علاوه‌بر ارضای سلیقه‌‌ی کارفرما با شرایط جوی و مقیاس سازه متناسب باشند. لیست زیر جزو پرکاربردترین مصالح برای طراحی نمای ویلا هستند

دکمه بازگشت به بالا