ورزش و نشاط

استفاده از تمام ظرفیت‌های فوتبال در کشور واجب است

تیتر اول/خراسان رضوی رییس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فوتبال و فوتسال در کشورمان استفاده کنیم.

ابراهیم شکوری در اختتامیه دوره مربی‌گری فوتسال سطح سه آسیا که شب گذشته ۲۰ آذر در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری کلاس فوتسال سطح سه آسیا برای اولین بار در استانی خارج از تهران کار بسیار دشواری است و در سطح آسیا این کلاس بی‌نظیر است.

وی افزود: در فوتسال ما در آسیا و جهان دارای رتبه خیلی خوبی هستیم برگزاری این کلاس در آینده به رشد و ارتقاء فوتسال ما کمک شایانی می‌کند.

رییس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال کشورمان ادامه داد: با توجه به‌ اینکه مدرس خوب، مربی خوب را پرورش می‌دهد و مربی خوب نیز در آینده بازیکنان خوب را پرورش می‌دهد، چشم‌انداز ما این است که بتوانیم به واسطه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی پای کشورهای دیگر را به خراسان رضوی باز کنیم.

شکوری افزود: فوتبال پدیده‌ای فراتر از ورزش است و مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و همه مسائلی که می‌تواند برای یک جامعه مفید باشد را در بر می‌گیرد از جمله کشور قطر که به واسطه جام جهانی فوتبال فرهنگ و دین خود را به دنیا معرفی کرد. باید به سمتی برویم که در آینده اهداف این چنینی را دنبال کرده و از ظرفیت فوتبال و فوتسال استفاده کنیم.

بهره‌برداری از سالن ۶۰۰۰ نفری ورزشگاه ثامن الائمه طی ماه‌های آتی 

همچنین علیرضا تاج فیروز، مدیرکل ورزش و جوانان در این مراسم، اظهار کرد: برگزاری دوره مربیگری فوتسال سطح سه آسیا در هیات فوتبال استان ارزشمند و قابل تقدیر است. مشهد ظرفیت فوق العاده‌ای برای برگزاری دوره‌ها و اردوهای ورزشی به ویژه در فوتبال و فوتسال دارد.

وی از بهره‌برداری سالن ۶۰۰۰ نفری ورزشگاه ثامن‌الائمه خبر داد و گفت: ورزشگاه ثامن‌الائمه که این روزها به آینه دق ورزشکاران تبدیل شده، امیدواریم با مساعدت استاندار خراسان رضوی و وزیر ورزش و جوانان بتوانیم طی چند ماه آینده بتوانیم این سالن را به بهره‌برداری برسانیم که برای اتمام بهره‌برداری آن به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: برگزاری این دوره‌ها و کلاس‌های آموزش زمانی ارزشمندتر می‌شود که نتیجه‌بخش بوده و از این مربیان استفاده شود و صرفا به برگزاری کلاس خلاصه نشود.

تاج‌فیروز عملکرد تیم‌های فوتسال استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امید است بتوان از این ظرفیت‌ها استفاده حداکثری داشته باشیم که بتوانیم ورزشکاران با اخلاق و با معرفت به جامعه ورزش تزریق کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با ورزشکاران، افزود: در میادین ملی و بین‌المللی ورزشکاران کارهایی انجام می‌دهند که در حوزه فرهنگی ارزشمند است که اگر مهمتر از اصل قهرمانی نباشد کمتر نیست.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مربیان از اثرگذارترین کسانی هستند که با بچه‌ها سر و کار دارند و اثر تربیتی آنان از والدین و معلم بیشتر است و مطلوب است که کلاس‌های دانش افزایی فرهنگی برای مربیان نیز برگزار شود.

انتهای پیام

تیم تحریریه مطالب ورزشی

با تمرکز بر ورزش‌های آبی و آب‌وهوایی، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مطالبی درباره‌ی تکنیک‌ها و آموزش‌های شنا، اسکوبا و ران‌دوزی می‌پردازم. هدفمندی خود را در بهبود مهارت‌های آبی و لذت بیشتر در ورزش‌های آبی قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای ماجراجویی و هیجان در آب‌وهوایی نفس بکشید.
دکمه بازگشت به بالا