استان ها

بانوان داور فوتسال خراسان رضوی از امکانات فراهم‌ شده استفاده کنند

تیتر اول/ خراسان رضوی یک داور بین المللی ایرانی گفت: در تهران تمرین و استانداردی برای داوران بین المللی وجود ندارد اما در مشهد شاهد تسهیلات قابل قبولی برای داوران خراسان رضوی هستیم.

گلاره نظمی در گفت وگو با تیتر اول، در تمرین پیش فصل ویژه داوران فوتسال خراسان رضوی، اظهار کرد: امکانات و تجهیزاتی برای استان تهران و حتی آموزش داوری پیش فصل بانوان نداریم. فدراسیون توسط تیم فوتبال خراسان رضوی ارائه شده است.

وی افزود: شرایط داوران خراسان رضوی نسبت به سایر استان ها حتی استان تهران متفاوت است. داوران خانم خراسان رضوی برای تمرینات پیش فصل لباس منظم، یکدست و باکیفیت دارند اما سایر استان ها چنین امکاناتی ندارند. قضات نه تنها باید از این فرصت هایی که در اختیار آنها قرار می گیرد استفاده کنند، بلکه باید مطالبات بیشتری داشته باشند و سهم خود را بگیرند.

این داور بین المللی ایرانی ادامه داد: با توجه به امکاناتی که هیئت فوتبال خراسان رضوی برای داوران در نظر گرفته است، پیش بینی می شود تعداد داوران خراسانی در لیگ ها و مسابقات کشوری بیش از این میزان باشد. هنوز آموزش و استانداردی برای داوران بین المللی در تهران نداریم. حتی تمرینات ما در پارک جنگلی و روی آسفالت انجام می شود که عمر داوران و ورزش حرفه ای ما را کوتاه می کند.

ناظمی گفت: در حال حاضر 2 تیم خوب داوری فوتبال داریم اما داوری فوتسال بانوان کجاست؟ برای من جای سوال دارد، با وجود اینکه مریم پورجعفریان را یکی از بزرگان فوتسال ایران می دانند، چطور از توانایی او برای انتخاب جایگزینی از خراسان رضوی استفاده نکردند. امیدوارم سال آینده شاهد اتفاق خوبی در داوری فوتسال بانوان کشور باشیم و داوران فوتبال را شکست دهیم و به داشتن 2 تیم فوتسال خوب در کشور افتخار کنیم.

فضای رشد داوران زن در خراسان رضوی بهتر شده است

مریم پورجعفریان داور بازنشسته فوتسال خراسان رضوی در حاشیه این کلاس داوری خاطرنشان کرد: پس از اتمام دوران دانشگاه و قبل از کسب عنوان داوری بین المللی به وزن 82 کیلوگرم رسیدم. آن زمان مسابقات کشوری تازه راه اندازی می شد.

وی افزود: بعد از تعیین هدفم به مدت 2 سال هر روز در پارک ملت مشهد تمرین کردم. یکی از دلایل خداحافظی من نبود امکانات کافی در تیم فوتبال استان بود. من خیلی آسیب دیدم. اکنون من برخی از مسائل را کشف کرده ام که مانع از کاهش وزن من می شود. این مشکل به کمبود فضا، امکانات و تجهیزات مناسب در حین تمرین مربوط می شود.

داور بازنشسته فوتسال خراسان رضوی گفت: با انسیه مافینداد مسابقات کشوری را قضاوت می کردیم اما شورای فوتبال نمی دانست ما در سطح کشور داوری می کنیم. حالا شرایط تغییر کرده و تیم فوتبال خراسان رضوی در حالی تمرینات پیش فصل را برای داوران خود برگزار می کند که در آن زمان چنین برنامه هایی وجود نداشت.

وی خطاب به داوران جوان خراسانی تصریح کرد: از شرایط و فرصت هایی که در اختیار شما قرار گرفته است استفاده کنید. زمانی رئیس کمیته داوران هیات فوتبال برای تهیه زمین یا چمن به ما همکاری نمی کرد و معتقد بود چون هیچکس کاری برای او نکرده است، کاری برای ما انجام نخواهد داد، اما حالا اتاق تمرین مهیا شده است، اما متأسفانه به ندرت کسی ارزیابی می کند، او این شرایط را می داند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا