ورزش و نشاط

شکایت فوتبال ناشنوایان ایران به استفاده از هندزفری در تیم فرانسه

در پی شکست تیم فوتبال ایران مقابل فرانسه در مرحله یک چهارم نهایی بازی های المپیک، تیم ملی ایران به حضور چند بازیکن شنونده در این تیم اعتراض کرد.

به گزارش خبرنگار تیتر اول در برزیل، محمدرضا خدری، مربی دروازه بان تیم ملی فوتبال ناشنوایان کشورمان گفت: آنها عمل کرده اند.

وی گفت: قبل از افتتاحیه بازی فوتبال کامرون – برزیل این سوال مطرح شده بود که با اعتراض میزبان، تیم کامرون محروم شده و 3 امتیاز بازی به برزیل بازگردانده شده است.

سدری در پاسخ به این سوال که به کدام بازیکن تیم ملی فرانسه مشکوک هستید و به آن اعتراض دارید، پاسخ داد: این دروازه بان ها و دو بازیکن اصلی تیم بودند که بازیکنان را از طریق هندزفری و حرکات دست راهنمایی کردند. بعد از جلسه اعتراض کردیم که امروز منتظریم جواب اعتراض ما را بدهند یا نه.

سرمربی دروازه بانان تیم ملی در پاسخ به این سوال که اگر به اعتراض شما پاسخی داده نشود که بازی بعدی شما کدام تیم خواهد بود، افزود: بازی بعدی ما روز پنجشنبه 21 اردیبهشت ماه با کسب مقام پنجمی تیم سنگال خواهد بود. ” در صورت پیروزی مقابل این تیم برای کسب مقام پنجمی المپیک با برنده بازی لهستان و ایتالیا رقابت خواهیم کرد.

وی افزود: در المپیک قبلی در دور یک هشتم قهرمان شدیم، این دوره تلاش ما برای کسب سکو بود اما متاسفانه شرایط آنطور که می خواستیم پیش نرفت. ما در تمام مراحل مقدماتی پیروز شدیم و در صدر گروه خود قرار گرفتیم.

خدری در پایان درباره نحوه برگزاری بازی‌های المپیک گفت: نظم بسیار بدی بود، چمن‌ها از کیفیت مناسبی برخوردار نبودند و طبق قوانین فیفا استانداردهای لازم را داشتند، در مجموع برگزاری بد و دور از تصور بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا